Strona 1 z 4
					
				TD mniej awaryjny??
				: wt lut 26, 2008 19:07
				autor: wegi
				witam. ostatnio szukam Golfa III Varianta z silnikiem Diesla i musze przyznac, ze znalezc zdrowego Golfa, nie picowanego graniczy z cudem. Ostatnio znalazlem ciekawą III z silnikiem TD (75KM), dokladnie modelu silnika jeszcze nie znam. Auto jest z polowy 97 roku, silnik chodzi naprawde swietnie, o wiele ciszej od przecietnych TDI. Nie kopci, nie ma "typowych" objawow zuzycia. Jezdze MKII 1,6 D, wiec ogolnie wiem gdzie w dieslu spojrzec.
Mam pytanie, czy jesli nie zalezy mi zbytnio na osiagach (TDI o niebo lepsze), to czy warto kupic TROJKE ze starym silnikiem TD (mniejsze koszty czesci,nie ma klopotow z komputerem, ale chyba wyzsze spalanie) czy lepiej jednak szukac starszego TDI (94-96)
Moze poradza mi te osoby, ktore posiadaly oba te silniki TD i TDI.
			 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 19:45
				autor: diaz34
				
			 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 20:25
				autor: damcio151
				Bierz TD ...w  MK3 jest taka możliwość na szczęście . Ja pokusiłem się na TDI i teraz jak nie notlauf to nastawnik i tak w kółko 
[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 19:32 ]
powiem tak ... sam TDI jest super silnikiem ( ale mówię tylko o silniku ) nie bierze mi oleju pracuje jak złoto ... tylko ten elektroniczny osprzęt  

 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 20:38
				autor: wegi
				własnie, utwierdziliście mnie w przekonaniu do TD. Od lat jezdze zwyklym Dieslem w MKII i wiem co to znaczy bezawaryjność, a na kosmicznych osiągach np.AFNa to mi nie zalezy 
 
dzieki, jak kupie to sie pochwale na forum 

 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 21:14
				autor: PROGRAF
				ja tez śmigam takim klekotem kombiakiem
wielką jego zaletą jest brak skomplikowanej elektroniki
ten klekot poprostu jeżdzi i jak narazie jest oki
mój jest z 1994r najprostsza wersja tylko ma wspomaganie i naprawde tu nie ma zbytnio co sie psuć
			 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 21:39
				autor: ar2rek
				Ja jeżdze TDI (AHU) 290tys przelotu, zrobilem nim 100tys. byl notlauf, ostatnio regeneracja nastawnika, poza tym z samym silnikiem nic wiecej sie nie dzialo. przy 270 zalalem dopiero polsyntetyk i na 10tys dolewam 0,7litra oleju.
			 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 21:42
				autor: damcio151
				ar2rek pisze:byl notlauf, ostatnio regeneracja nastawnika,
i właśnie o tym mówię .... a w TD albo się coś sypnie porządnie  albo jeździ i jeździ  a nie ciągle jakieś pierdoły ( a to najbardziej wkurza ) . Wyobraźcie sobie  że ostatnio podczas wyprzedzania złapał mi notlauf !!!
 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 21:49
				autor: pablo2303
				Jeżdżę TD już 3 lata i powiem, że jestem zadowolony 

 , a spalanie czy większe niż TDI to nie wiem, ostatnio co tankowanie mam powtarzalne ok. 5,6l/100 km,  

 (pewnie zaraz ktos napisze że niemożliwe, ale tak jest. ok 2/3 trasa i 1/3 miasto). Trochę jednak brakuje nieco mocy nieraz, ale nie jest zle, (TDI mocniejszy nie ma co ukrywać) a poza tym niewielkie podniesienie mocy w tym silniku do kosztownych raczej nie należy  

 
			
					
				
				: wt lut 26, 2008 21:53
				autor: Maro2225
				wegi, przez 7 lat jeździłem III TD kombi i powiem szczerze - zero kłopotów . Silnik oszczędny (ok 6/100 w mieście ), trwały , dynamiczny mimo tylko 75KM , bezawaryjny . Gdyby nie to , że go trochę korozja zaczęła podjadać a stał pod chmurką , nie rozstałbym się z nim do dzisiaj . Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz ( nie odpicowany ) będziesz napewno zadowolony . Polecam . Im mniej elektroniki , tym mniej kłopotów .
			 
			
					
				
				: śr lut 27, 2008 00:01
				autor: pavello
				tez jezdze autkiem z silnikiem TD i oprocz ciut za wysokiego spalania w miescie nie moge narzekac.pracuje dobrze,nie mialem dotad zadnej awarii silnika.bierze troche oleju ale to norma.poza tym jak sie dba tak sie ma.jak zadbany egzemplarz to bierz!w 97 robili jeszcze td?
			 
			
					
				
				: śr lut 27, 2008 01:10
				autor: souler
				pavello pisze:w 97 robili jeszcze td?
tak. silnik klepany od 91-97, czy nawet 98 w seatach
 
			
					
				
				: śr lut 27, 2008 11:31
				autor: smoku114
				Popieram kolegów ja także mam TD od 3 lat i żadnych problemów olej od wymiany do wymiany co 10 tyś, 93r. 350 tyś przeleciane  z czego 80 tyś sam wkręciłem - leje półsyntetyk jedyne co to regeneracja pompy bo leciała... "Traktor" nie do zarżnięcia 

 
			
					
				
				: śr lut 27, 2008 12:19
				autor: Giugiaro1
				No i prostsze konstrukcje silników "palą wszystko". Nawet na allegro często widać na czym auto jeździ hihi.
			 
			
					
				Yeap!
				: śr lut 27, 2008 12:30
				autor: VW User
				Td jest zdecydowanie mniej kłopotliwy moc mała ale przynajmniej mniej-więcej stała 

  TDI owszem moc lepsza ale kiedy jej brakuje z różnych przyczyn (wyżej wymienionych) to nie są miłe niespodzianki 

 i człowieka wku...a że powinien a nie jedzie! A co do spalania to raczej TDI jest oszczędniejsze. Wielu znajomych ma TD w Audi, Passatach, czy Golfach i każdy mówi tak samo przeciętnie 7 czy 8 litrów na 100km