Cieżko wchodza biegi gdy jest zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Cieżko wchodza biegi gdy jest zimny

Post autor: Artur Gaska » czw gru 27, 2007 00:12

Witam
Idzie zima i coraz nizsze temperatury, a w moim autku zaczynaj ciezko wchodzic biegi gdy ruszam rano. Najgozej jest z włozeniem 2 i 3 biegu mam odczucie jakby 2 bieg delikatnie chaczył. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy.Niestety nie wiem jaki jest model skrzyni biegów w moim aucie.
Co moze byc przyczyna tego: czyto tylko słaby olej, ktory tak reaguje na mrozy, a moze sprzegło sie konczy?



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » czw gru 27, 2007 14:07

Nie wiem jak długo już masz swoje autko i czy znasz jego historię, ale ja bym stawiał na to że jest do skrzyni zalany gęsty olej który powoduje utrudnioną zmianę biegów przy zimnym silniku :chytry:



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » czw gru 27, 2007 20:21

Witam też stawiam na olej jak masz zalany mineralny to będziesz miał problemy z biegami na mrozach przy pierwszym uruchomieniu.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw gru 27, 2007 20:51

mam tak samo jak ty, kupiłem właśnie olej Castrol TAF-X przeznaczony do VW musi być norma VW 50, kupiłem 2l i weekend wymieniam zobacze czy poprawi sie na zimno.



Awatar użytkownika
DRIV3R
.::poMOCY w TDI::.
.::poMOCY w TDI::.
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:17
Lokalizacja: jesteś?

Post autor: DRIV3R » czw gru 27, 2007 20:57

Artur Gaska pisze:Najgozej jest z włozeniem 2 i 3 biegu mam odczucie jakby 2 bieg delikatnie chaczył.
Kolego sympatyczny Artur Gaska, powodem tego jest tylko i wyłącznie zbyt gęsty olej przekładniowy, dlatego też synchronizatory dłużej wyrównują prędkości obrotowe sprzęganych elementów. Pamiętaj, że rozgrzany olej ma:
1. Najlepsze własności myjące
2. Najlepsze własności chłodzące
3. Najlepsze własności smarne :bigok:



Awatar użytkownika
pedro1970
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 15:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: pedro1970 » pt gru 28, 2007 00:01

Panowie, mam ten sam problem z 2 biegiem i wiem na 100% że wymiana oleju nawet na orginalny zalecany przez VW nic nie da. Odnoszę wrażenie że zimą jest lepiej niż latem.



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Artur Gaska » pt gru 28, 2007 03:58

PinkFloyd pisze:mam tak samo jak ty, kupiłem właśnie olej Castrol TAF-X przeznaczony do VW musi być norma VW 50, kupiłem 2l i weekend wymieniam zobacze czy poprawi sie na zimno.
Czekam na pozytywne wiadomosci!!! mam nadzieje ze poprawi sie u ciebie! jesli tak to ja tez zmienie olej.

Dzis zabrałem sie z kumplem do zdiagnozowania tej przyczyny ciezko wchodzacych biegow:
Zaczelismy od odpowietrzania sprzegla, wszystko szlo ok, az tu nagle pedal sprzegła wpadł i niepompowal oleju. Mowie cos nie tak, nie powinno tak sie stac! Zagladam do pedała sprzegła, a tam niesopodzianka ktos maistrował tam i odwalił maniane. Wysprzeglik był trefny miał czpien zgiety i siedział dosłownie na włosku i wypadł. Efekt był taki ze nie dociskał do konca sprzegła! Podjechałem do hurtowni i kupiłem nowy wysprzeglik złozylismy wszystko i jest sporo lepiej. Ale mysle ze trzeba wymienic tez olej. Zobaczymy jak koledze powiedzie sie wymiana oleju?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 03, 2008 22:07

Artur Gaska pisze:
PinkFloyd pisze:mam tak samo jak ty, kupiłem właśnie olej Castrol TAF-X przeznaczony do VW musi być norma VW 50, kupiłem 2l i weekend wymieniam zobacze czy poprawi sie na zimno.
Czekam na pozytywne wiadomosci!!! mam nadzieje ze poprawi sie u ciebie! jesli tak to ja tez zmienie olej.

Dzis zabrałem sie z kumplem do zdiagnozowania tej przyczyny ciezko wchodzacych biegow:
Zaczelismy od odpowietrzania sprzegla, wszystko szlo ok, az tu nagle pedal sprzegła wpadł i niepompowal oleju. Mowie cos nie tak, nie powinno tak sie stac! Zagladam do pedała sprzegła, a tam niesopodzianka ktos maistrował tam i odwalił maniane. Wysprzeglik był trefny miał czpien zgiety i siedział dosłownie na włosku i wypadł. Efekt był taki ze nie dociskał do konca sprzegła! Podjechałem do hurtowni i kupiłem nowy wysprzeglik złozylismy wszystko i jest sporo lepiej. Ale mysle ze trzeba wymienic tez olej. Zobaczymy jak koledze powiedzie sie wymiana oleju?

Po wymianie oleju na Castrol TAF-X spełniajacy normę VW50 jak ręką odjął :bigok: poprawa jest znacząca tak gdzies łatwosc wkąłdania przy dzisiejszyh mrozach poprawiłą sie o 90 % pozostałę 10% to leciutki oporek na zimno ale skrzynia ma ponad 200 tys km i synchronizatory nie sa juz za nowe, ale różnice było widac juz po wlaniu . Spokojnie toczac sie moge włożyc 1 bieg i swobodnie zredukowac z 3 na 2 bieg. Ale co ciekawe po odkreceniu korka i spuszczeniu oleju odczekałem 10 min i weszło tylko 1,6l, przejechałęm sie i z otworu konrolnego ciekło wiec nie dopełniałem. Czyli wg mnie starczy spokojnie przy wymianie 2l.



huberto65
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:44
Lokalizacja: PTOKI

Post autor: huberto65 » sob sty 05, 2008 19:33

ja mam w skrzyni syntetyka i każdy kto się zna powie to samo bo nie gęstnieje przy zimnym silniku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości