Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jurasvip
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: sob paź 13, 2007 15:32
Lokalizacja: opo
Kontakt:

Stuki i klepanie, czyżby samoregulatory a moze wina oleju?

Post autor: jurasvip » sob gru 22, 2007 19:54

Witam.
Od 3tyg jestem szczesliwym(chyba;) posiadaczem mk4 gti tdi (ahf)... odkad wymienilem olej-nie od razu,po ok 200km z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek,tyle ze slychac go tylko wewntarz auta (przy zimnym silniku bardziej,gdy wzrastaja obroty,"klepanie" jest szybsze..)
Jako ze mechanik ze mnie zaden,dzwiek ten porownam do klepania w cinquecento 700ojca,wtedy ponoc wieszaja sie samoregulatory...,nie wiem jak w mk4 i to tdi,ale dzwiek bardzo podobny.

Dodam tylko ze zmienilem olej na shell diesel 10w40 półsyntetyk,nie wiem jaki byl wzesniej,wiec nie chcialem ryzykowac...
Przebieg auta 155tys km..
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 23:29 przez jurasvip, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 10:23

jurasvip, Witam mam taki sam problem i również kupiłem autko z 152 tys przebiegu ALH i również po wymianie oleju zauważyłem te stuki( albo wcześniej nie zwracałem uwagi) ledwo słyszalne przeze mnie narastające wraz z prędkością obrotową autka (lecz nie są głośniejsze tylko wzrasta częstotliwość). Najwyraźniej słyszalne w oddali autka, z boku badz w kabinie. W sumie zrobiłęm 20 tys km i dalej to mam. Czy poradziłeś możę sobie z tym problemem???


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 19, 2008 10:53

jurasvip pisze:zmienilem olej na shell diesel 10w40 półsyntetyk,nie wiem jaki byl wzesniej,wiec nie chcialem ryzykowac...
bład

TDI jeżdża na full syntetyku do 400 tys km

to nie fiat 125p



Awatar użytkownika
maćkowiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lis 14, 2008 17:53
Lokalizacja: z łódzkiego

Post autor: maćkowiak » pt gru 19, 2008 11:56

cowboy, podłączam się do tematu a jeśli mój AFN chodzi na MOBILU 10w40 to mogę przejść na jakiś syntetyk czy jest to ryzykowne a może jakiś inny olej lepszy od mobila Pozdrawiam


VW MK3 TDI GT special AFN 140ps

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 12:12

No właśnie dziwne że po wymianie oleju to się zaczęło (nie mam pewności). W moim przypadku sprowadziłem autko od z Niemiec niby mało jeżdżone że większość czasu stał i i tylko był użytkowany do sklepu (faktycznie w miejscach na relingi i w gumach nie wyglądał na to że był myty co tydzień), nie wiadomo też jaki byłą tam wcześniej olej bo brałem go przez pośrednika polskiego. Kazałem wymienić na 10W40 Mobilka bo wydawało mi się najbardziej odpowiednie. Zakładając że wlałbym 0 lub 5 W 40 to jakby nie patrzeć rzadszy olej, jednakże lejąc 10W40 w przypadku jakich kolwiek luzów tenże olej powinien zniwelować luzy. Czy się mylę? Posiada on większą gęstość jak jest zimny jeszcze większą. I w wypadkach większej gęstości powoduj najlepsze uszczelnianie. Paradoksem jest chwila, gdy samochód jest rozgrzany (mniejsza gęstość) po trasie praktycznie nie wyczuwalne uchem stuki, ale jednak są.


Zapomniałem dodać, że u mnie w TDI Timming, przedstawionym w linku poniżej :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2057941#2057941 , wartości kąta statycznego wychodzą poza zakresy (ok. 80). Do tej pory nie próbowałem tego ustawić, ale czy miałby on wpływ na te stuku (spalanie stukowe)?
Ostatnio zmieniony pt gru 19, 2008 12:18 przez Soldier_M, łącznie zmieniany 1 raz.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 19, 2008 12:21

Soldier_M pisze:nie wiadomo też jaki byłą tam wcześniej olej

Kazałem wymienić na 10W40 Mobilka bo wydawało mi się najbardziej odpowiednie. Zakładając że wlałbym 0 lub 5 W 40 to jakby nie patrzeć rzadszy olej, jednakże lejąc 10W40 w przypadku jakich kolwiek luzów tenże olej powinien zniwelować luzy. Czy się mylę? Posiada on większą gęstość jak jest zimny jeszcze większą. I w wypadkach większej gęstości powoduj najlepsze uszczelnianie. Paradoksem jest chwila, gdy samochód jest rozgrzany (mniejsza gęstość) po trasie praktycznie nie wyczuwalne uchem stuki, ale jednak są.
5w40 ma mniejsza gestosc od czego? od 10w40? a jak sprawdziles ta "gestosc"? palcami? lepsze uszczelnienie? po co ci to uszczelnienie, uszczelek nie masz? wieksza "gestosc" na zimnym to zuooo i tego sie naucz. najlepiej gdyby olej mial zawsze parametry robocze takie jak przy temp 90 stopni, ale niestety to niemozliwe, bo tez podlega wplywow temp. zalales 10w40 to popychacze stukaja na zimnym, bo smarowania nie maja odpowiedniego. zalewac 5w40 i cieszyc ryja.

kat wtrysku takze ma wplyw na kulture pracy silnika i stukanie
Ostatnio zmieniony pt gru 19, 2008 12:22 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 12:44

Olej zmieniłem inny po naradach na forum. Nie miałem żadnych informacji co do lanego poprzednio. Nawet mechanik mi zalecił. Poza tym nie zwracałem po kupnie auta czy te stuki istnieją bo nie byłem dostatecznie zintegrowany. Zrobiłem od kupna dwie zmiany w tym zrobione ok 20 tyś km. Dla mnie to nie problem w przyszłym roku zmienić na 5W, ale nie wiem jakie by to niosło konsekwencje. Samochód jest z 1999r (ALH), więc pierwszą młodość ma już za sobą. Odnośnie samego komfortu jazdy, mocy to nie mam zastrzeżeń. Pali mi też niedużo (z trójmiasta do Słowacji i spowrotem w jezdzie mieszanej) 5,2l/100km.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 19, 2008 13:19

Soldier_M pisze:ale nie wiem jakie by to niosło konsekwencje. Samochód jest z 1999r (ALH), więc pierwszą młodość ma już za sobą.

zadnych. pierwsza mlodosc to ma za soba moj dzik, rocznik '91.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 13:32

No przed chwilą doczytałem się innych stwierdzeń jak: rozszczelnienie silnika , wypłukanie nagaru z pierścieni włącznie z wydmuchaniem uszczelki z pod pokrywy zaworów bądź miski olejowej. Do zalet: cichsza praca, lepiej dla turbiny i jak wyżej nadmieniłeś lżej jest silnikowi w razie zimna. Trudno mi się zdecydować, ogólnie wyczytałem sprzeczne opinie. Podsumowując jak sam nie spróbuje to nie będę wiedział. Rydzyk fizyk :-)


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 19, 2008 13:39

Soldier_M pisze:No przed chwilą doczytałem się innych stwierdzeń jak: rozszczelnienie silnika , wypłukanie nagaru z pierścieni włącznie z wydmuchaniem uszczelki z pod pokrywy zaworów bądź miski olejowej.
to zapytaj ich czy sami probowali czy moze jakis mechanik idiot im to powiedzial. moje auto stare jest. jezdzilo w niemczech nie wiem na czym. potem 10w40, a obecnie na 5w40. niepokojace objawy? zadnych.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jurasvip
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: sob paź 13, 2007 15:32
Lokalizacja: opo
Kontakt:

Post autor: jurasvip » pt gru 19, 2008 13:54

cowboy pisze:
jurasvip pisze:zmienilem olej na shell diesel 10w40 półsyntetyk,nie wiem jaki byl wzesniej,wiec nie chcialem ryzykowac...
bład

TDI jeżdża na full syntetyku do 400 tys km

to nie fiat 125p
wiem ze błąd,wiec po ok 500km,czym prędzej zakupiłem castrol magnatec 5w 40 i jest cisza.
Od tamtego czasu zmieniałem poraz kolejny olej,znów zalałem castrolem...
Aktualnie mam 172tys km,silniczek chodzi elegancko,olej zmieniam tak co +- 12-13tys km a to dlatego ze jezdze sporo po mieście więc nie będe świeżego oleju żałował...


Obrazek

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 13:56

Na razie ze zmianą oleju się wstrzymam. Skupie się w najbliższym czasie na zmianie tego kąta. Dzięki za porady :-)

[ Dodano: 19 Gru 2008 13:11 ]
Ja już mam na tym oleju 20 tysięcy zrobione - dlatego mam obawy


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » sob gru 20, 2008 00:06

Soldier_M pisze:
[ Dodano: 19 Gru 2008 13:11 ]
Ja już mam na tym oleju 20 tysięcy zrobione - dlatego mam obawy
jest u mnie tak samo 15 000 km na 10w40 przebieg licznikowy 169 000, zmieniac na 5w 40??? :otepienie:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 20, 2008 01:33

lejcie 20w50 :goof: fury maja za grube zlotowki, chcieliby cuda na kiju, ale olej olewaja.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 59 gości