Strona 1 z 2
					
				Wysokie spalanie a wtryskiwacze 2-sprężynkowe w AAZ
				: czw sie 30, 2007 21:00
				autor: niziok
				Witam po dłuższej przerwie.
Spalanie (średnie, z tendencją do jazdy w trasie) mojej Niuni wynosi ok 7litrów/100 co oczywiście przekracza granice normy. Chciałem poinformować tylko że termostat był niedawno wymieniany (otwierał za wcześnie), turbina sprawdzona (OK), wtryskiwacze także (OK), wyregulowna została pompa wtryskowa (wolne obroty itp), został idealnie ustawiony kąt wtrysku - tzw kąt początku tłoczenia, w zeszłym roku (jakieś 5kkm wcześniej) wymienione zostały filtry: paliwa i powietrza, wymienione zostały przewody pomiędzy wtryskiwaczami. Samochodzik ma naprawdę niezłego kopa - szczególnie po ustawieniu kąta wtrysku - był opóźniony o 2 st.
Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Gdzie powinienem jeszcze szukać przyczyny?
Mechanik stwierdził, że obecne w motorku wtryskiwacze są 2-sprężynkowe (czy jakoś tak) i takie spalanie dla nich to norma. Gdyby to były 1 sprężynowe to spalanie nie przekroczyłoby 6l. Na 2spręzynowych rzekomo powinno wynosić 7-8l/100.  Czy faktycznie były 2 rodzaje wtryskiwaczy w AAZ?
			 
			
					
				
				: pt sie 31, 2007 07:36
				autor: pasiak
				W moim passacie teoretycznie miały być dwu sprężynowe wtryski ale takie wtryski mają TDI w celu wyciszenia pracy. A w AAZ i innych z komorami wirowymi są wtryskiwacze czopikowe jeśli możesz to zrób zdjęcie - sądze że te wtryski są grube i krótkie (normalne jednosprężynowe czopikowe) a nie cienkie i długie jak w TDI.
			 
			
					
				
				: pt sie 31, 2007 08:05
				autor: Dario84
				Wtryskiwacze dwusprezynowe z tego co sie orientuje wystepuja tylko w samochodach z wtryskiem bezposrednim, natomiast w silnikach z wtryskiem posrednim sa wtryskiwacze jednosprezynowe. Inna kwestia jest taka ze moj kolega tez ma silnik AAZ, a glowice ma z TDI wraz z wtryskiwaczami, podobno byla niewielka seria silnikow AAZ z wlasnie taka konfiguracja takze zobacz czy masz glowice z wtryskiem posrednim czy bezposrednim. Zobacz czy nie ma gdzies wyciekow paliwa. Poza tym samochod dymi na czarno ? Poza tym czy wtryski maja prawidlowe cisnienia otwarcia ?
			 
			
					
				
				: pt sie 31, 2007 08:54
				autor: DANIEL LHR
				normalnie  w   azz  były  jednospreżynowe  czopikowe   wtryskiwacze  ,  wtrysk  posredni  , pompa  mechaniczna tak  podaje  instrukcja  obsługi.
sa  tez  wersje     silnika    z  wtryskiem  bezposrednim   ale  z  ograniczoną  mocą   softem do   oznaczenie  bodajze  DI  na  samchodzie  ale   tam   juz  jest   pompa sterowana  elektronicznie  tak  jak  w  tdi  nie pamietam  tylko oznaczenia tego silnika.
jak   nie  ma  kabelka   przy    trzecim  wtrysku   to  masz  raczej  zwykłe  jednospręzynowe
 według  mnie  w  azz  nie  mozna  zamontowac   głowicy  z  tdi   bo  w  tłokach  nie  ma  wgłębień     i  tłoki udezyły  by  w  końcówki  wtrysków 
[ Dodano: 31 Sie 2007 09:03 ]
sprawdz  ile  ci pali  na  trasie   bo   w  miescie  jesto  cięzko  ocenic.   ale  po  takim  ciezkim      
  aucie  i  wtrysku   posrednim  moze  byc  te  7  litrów   zwłaszcza  ze  tak  jak  piszesz   auto  ma  kopa
			 
			
					
				
				: pt sie 31, 2007 13:44
				autor: niziok
				Głowicę mam normalną z TD, stwierdzam to chociażby po świecach żarowych (krótkie) i po samych wtryskach - są krótkie i grube, nie jak w TDI cienkie i z przewodem sterującym. Byłem u mechanik w Hrubieszowie (nazwisko to bodajże Rydel), znał się na rzeczy: sprawdził turbo i wykręcił wtryski, sprawdził i stwierdził że są ok, ale te 2 sprężynowe w AAZ palą mniej. Wiem że buda z Audi ciut więcej waży, poza tym autko porusza się zwykle w komplecie (zwykle 4 osoby). Kopa ma naprawdę dobrego, pali ładnie i równo (dużo dało ustawienie kąta początku tłoczenia). Autko nie kopci w ogóle, nawet przy porannym odpalaniu.
Mam problem tylko ze świecami, otóż w Audi sprawa wygląda trochę inaczej niż w golfach/passatach ale to już raczej kwestia czysto elektroniczna, choć minimalne znaczenie też może mieć - chodzi mi o dogrzewanie zimnego silnika. Coś mam popitolone i świeczki grzeją nie zawsze tedy gdy powinny, a czasami grzeją wtedy gdy nie powinny. 

 
			
					
				
				: pt sie 31, 2007 22:49
				autor: DANIEL LHR
				pewnie  temu  mechanikowi   pomieszały   sie     silnikii  azz  z  1z    i  stąd  te  dwa
  rodzaje    wtryskiwaczy. 
Sprawdzic  mógł  tylko  te  jednosprezywe  bo do  dwusprezynowych  nie  wystarczy  zwykły  przrząd  z  wajhą
ten  gosc zajmuje  sie   regeneracją  pomp  i  wtrysków  do  ciągników   i  samochodów.  Niektórzy  na  niego  narzekają   bo wkłada  wyczyszczone  stare  rozpylacze  i  chce  kase  jak  za  nowe.
			 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 00:15
				autor: mular
				te wtryskiwacze z tdi tez da sie sprawdzic DANIEL LHR na tej maszynie z "WAJCHA" czy nie ciekna i maja dobre cisnienie otwarcia.
			 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 11:03
				autor: souler
				7 litrow to normalne spalanie przy 4 osobach i dynamicznej jezdzie. jesli to jest jazda mieszana to tym bardziej wszystko ok.
			 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 11:24
				autor: Apsik
				Ludzie !!! co wy piszecie 

Jakie specjalne serie?? Jakie głowice TDI na bloku AAZ...
Miał któryś z was oba wtryskiwacze (1.9TD i 1.6TD) jednoczesnie w rece?? Założe się że nie!
Otóż Wtryskiwacze od 1.6D/TD sa krótsze niz te od 1.9TD, nawet 1.9D ma krótsze wtryskiwacze niż 1.9TD. I TAK w wtryskiwaczach 1.9TD są 2 sprezynki a w tych krótkich 1.6TD jedna. To własnie te 2 sprezynki powodują sypanie sie koncowek jezeli chce sie podkrecać wydajność wtryskiwacza, dlatego tez po 4tej wymianie koncowek (przejechane max 2000km) wymienilem wtryskiwacze (body) na te od 1.6TD (JR) i koncowki od merca.
Zapamietajcie:
-wtryskiwacze (body) 1.6JP i 1V są identyczne (135bar),
-wtryskiwacze (body) 1.6JR/RA/SB też sa identyczne (155bar) rożnią się jedynie koncówkami
-wtryskiwacze (body) 1.9AAZ sa dłuższe od pozostalych i niby zapewniaja lepsza prace na wolnych obrotach (z powodu tych 2 sprezynek)
-idealna konfiguracja do 1.9AAZ -> wtryskiwacze i koncowki od 1.6 SB i przewody od 1.9D
Pozniej pokaze zdjecia 

 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 11:32
				autor: DANIEL LHR
				mam  taką  maszyne z  wajchą
tak  z  grubsza    cisnienie otwarcia  i  rozpylanie  to  jeszcze  mozna  ale  tam  jest  jeszce wtrysk  pilotujący  i  zasadniczy  ale  otym  mozna  zapomniec na  tej  maszynie.  
 ostatnio   był  u mnie jeden klijent     z  wtryskami  od iveco . Rydel  wymienial  mu  końcówki  wtrysków   i auto  zaczelo kulawo  chodzić  na  wolnych.Jak sie  okazało to  były  te dwuspreżynowe,  na  maszynie  wszystko  ładnie  pieknie  ale    po  zamontowaniu  silnik   dostawał  drgań i chodził  jak  traktor
			 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 12:38
				autor: AndrzejP4
				DANIEL LHR pisze:mam  taką  maszyne z  wajchą
   ostatnio   był  u mnie jeden klijent     z  wtryskami  od iveco . Rydel  wymienial  mu  końcówki  wtrysków   i auto  zaczelo kulawo  chodzić  na  wolnych.Jak sie  okazało to  były  te dwuspreżynowe,  na  maszynie  wszystko  ładnie  pieknie  ale    po  zamontowaniu  silnik   dostawał  drgań i chodził  jak  traktor
wina wtryskiwaczy, czy źle ustawiony kąt wtrysku?
 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 12:56
				autor: Dario84
				Apsik juz wrocil, to pewnie i prace przy wozie pojda do przodu 

. Co do tematu faktycznie nigdy sie nie zastanawialem nad tym czy glowica 1,9tdi podejdzie mechanicznie do aaz. Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi. Co do wtryskiwaczy Apsik rozwial wszelkie watpliwosci, w sumie tez tego nie wiedzialem  

 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 13:07
				autor: zaprzal
				Dario84 pisze:Moj kumpel ma niby aaz ale wtryski od tdi, wszystko wychodzi na to ze to jest Mtdi.
glowice i tloki tez musi miec od tdi w takim wypadku
 
			
					
				
				: sob wrz 01, 2007 13:22
				autor: Dario84
				Chyba to jest M-TDI czyli TDI z mechaniczna pompa, jeszcze posprawdzam czy czujniki sa na miejscu