Po generalce wciąż dymi...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rejden
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: czw mar 22, 2007 00:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Po generalce wciąż dymi...

Post autor: rejden » ndz sie 05, 2007 23:55

Witam
mam mały problem posiadam golfa II 1.6 diesel. Zrobiłem w silniku ostatnio kilka rzeczy bo strasznie brał mi olej no i wydalał kłęby czarnego dymu. Zrobiona została pompa ,głowica, wymienione pierścienie, uszczelniacze, rozrząd autko przestało brać olej ale teraz wydala kłęby białego dymu.Co może być nie tak?



Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » pn sie 06, 2007 10:32

a jak z poziomem płynu chłodniczego?? może masz juz mikropęknięcia i silnik zasysa płyn chłodniczy...


www.jettaclub.pl

Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » pn sie 06, 2007 10:54

a może uszczelka pod głowicą felerna??



Awatar użytkownika
rejden
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: czw mar 22, 2007 00:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: rejden » śr sie 08, 2007 14:15

meverick pisze:a jak z poziomem płynu chłodniczego?? może masz juz mikropęknięcia i silnik zasysa płyn chłodniczy
sprawdzalem z plynem ok,
a może uszczelka pod głowicą felerna??
chyba ok skoro nic nie leci



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » śr sie 08, 2007 14:29

a powietrze w paliwie?? sprawdzales czy nie ma babli powietrza w przewodach paliwowych


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr sie 08, 2007 14:37

a więcej danych byś podał.. kiedy dymi... jak zimny , ciepły.... na jałowym .. po wciśnięciu do dechy.... gęsty dym żadki dym... ????? im lepiej opiszesz tym więcej można powiedziec...



AMAX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 08, 2007 14:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: AMAX » śr sie 08, 2007 15:06

Przyłączam się do pytania REJDEN123. Osobiście posiadam Golfa 2 z 1987 roku z silnikiem 1,6 TD SB. Ostatnio zrobiłem "szwedzki remont" bo brał mi olej. Jednocześnie zmieniłem turbo na nowsze od Passata B5 (rewelacja jeśli chodzi o charakterystykę pracy, teraz nie ma sławetnej dziury TURBO, płynnie przyspiesza na obroty a i osiągi są o niebo lepsze). Jeździłem przez jakichś czas i trzy dni temu odstawiłem samochód na parking. Dzisiaj przychodzę i szok. Po odpaleniu silnik zwariował. Obroty podskoczyły do trudnych do określenia (poza skalę obrotościomierza) i dalej by rosły gdybym go nie zgasił. Przy tym strasznie kopcił niebiesko białym dymem. Sadząc, ze może gdzieś się nagromadziło paliwo lub olej jeszcze kilkukrotnie autko odpaliłem ale efekt jest cały czas ten sam.
Poczytałem na necie, że były przypadki, iż olej dostawał si.ę do silnika poprzez turbinę. A więc mój test i zdjąłem rurę pomiędzy turbo a kolektorem ssącym i ..... i nadal to samo. Idąc dalej zacząłem się zastanawiać, co może podawać paliwo lub olej do silnika powodując nadmierne obroty. Znajomi podpowiedzieli "może uszczelka pod głowicą padła i olej z silnika pobiera". Ale dalej myśląc kolejny test odpaliłem autko i wyłączyłem silnik kluczykiem. Gdyby pobierał olej z silnika to nie reagował by na kluczyk.
Może koledzy mi pomogą w temacie bo prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim problemem. Zastanawiam się czy nie padła pompa paliwa.

[ Dodano: 09 Sie 2007 21:33 ]
no i chyba znalazłem przyczynę moich problemów - POMPA. Dzisiaj wyciągnąłem starą pompę R138 bez sterowania ciśnieniowego i ją zamontowałem w aucie. Od razu chodzi normalnie tylko jest z nią mały problem - przecieka przy sterowaniu "gazem". Wymiana oringa nic nie dała więc chyba niestety trzeba będzie tą dotychczas używaną pompę R228 oddać do regeneracji ale jak na razie będę musiał korzystać z cieknącej. Mam nadzieję tylko, że jak jutro pójdę go uruchomić to silnik nie będzie wariował :)



Awatar użytkownika
rejden
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: czw mar 22, 2007 00:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: rejden » pt sie 10, 2007 20:29

A u mnie wciąż lipa,
double-d pisze: więcej danych byś podał.. kiedy dymi... jak zimny , ciepły.... na jałowym .. po wciśnięciu do dechy.... gęsty dym żadki dym... ?????
no więc na jałowym jest ok,praktycznie nic nie wydostaje sie z wydechu ,dymi przy wyższych obrotach, po wciśnięciu gazu do dechy też, wydostaje sie rzadki dym...



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt sie 10, 2007 23:19

rejden123 a może to kwestia paliwka? Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego, ani oleju, to winne chyba jest paliwo. Zalej jakiegoś BP ultimate i wtedy poobserwuj. Jak jest z mocą auta? normalnie się buja?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob sie 11, 2007 07:17

rejden123, wal na sprawdzenie kąta wtrysku.. niech ci ładnie an zegar ustawią .. i wtedy sie pomyśli .. ale ja bym zaczął od sprawdzenia tego kąta...



Awatar użytkownika
rejden
Forum Master
Forum Master
Posty: 1202
Rejestracja: czw mar 22, 2007 00:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: rejden » sob sie 11, 2007 13:47

rejden123 a może to kwestia paliwka? Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego, ani oleju, to winne chyba jest paliwo. Zalej jakiegoś BP ultimate i wtedy poobserwuj. Jak jest z mocą auta? normalnie się buja?
Kwestia paliwa chyba nie za bardzo tankuje przewaznie na Shellu ,z mocą własnie rewelacja autko po generalce nabrało wigoru ,buja sie bardzo fajnie
rejden123, wal na sprawdzenie kąta wtrysku.. niech ci ładnie an zegar ustawią .. i wtedy sie pomyśli .. ale ja bym zaczął od sprawdzenia tego kąta...
a gdzie to moge zrobić? jakie to koszta?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob sie 11, 2007 16:41

rejden123 pisze:a gdzie to moge zrobić? jakie to koszta?


każdy szanujący się zakład w którym naprawia się diesle powinien mieć zegar... koszt w granicach 30 zł :bigok:



peccet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 09, 2007 08:48
Lokalizacja: Bobrowniki

Post autor: peccet » pn sie 13, 2007 12:24

miałem podobny problem w moim 1.6TD - przekopałem wszystko i wiesz co sie okazało ?
pompa paliwa brała powietrze, sprawdz sobie szczelność szczególnie w dolnej części pompy koło fikcyjnego ssania - u mnie pomogło
a tak na marginesie sprawdz zaworek zwrotny - jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju, może zaczyna szwankować i przy wysokich obrotach żre ci olej przez pierścienie



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn sie 13, 2007 18:01

peccet pisze:miałem podobny problem w moim 1.6TD - przekopałem wszystko i wiesz co sie okazało ?
pompa paliwa brała powietrze, sprawdz sobie szczelność szczególnie w dolnej części pompy koło fikcyjnego ssania - u mnie pomogło
a tak na marginesie sprawdz zaworek zwrotny - jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju, może zaczyna szwankować i przy wysokich obrotach żre ci olej przez pierścienie
ja tez obstawiam na powietrze, tak zreszta jak wczesniej napisalem


Pozdrawiam Bizak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości