Strona 1 z 1
					
				EGR
				: sob sie 04, 2007 23:22
				autor: szatanek
				Witam .Panowie mam takie pytanie, dzisiaj na pracującym silniku ściągnąłem weżyk podcisnieniowy z zaworu EGR na kolektorze ssącym i w pracy silnika nie było zadnej różnicy, wogóle nie było słychac podczas zakładania i ściagania węzyka jak podcisnienie otwiera i zamyka ten zawór, zero reakcji. Zauwazyłem tez ze podcisnienie w tym węzyku jest bardzo małe. Jak myslicie co moze byc tego przyczyną, czy zawór EGR moze byc zapieczony?? Wiem ze wiekszośc z was zaślepia te EGR-y i pewnie mi tak doradzicie, ale wolałbym zeby mi to działało ?
			 
			
					
				
				: sob sie 04, 2007 23:26
				autor: damcio151
				EGR działa w określonych warunkach ..... przecież nie będzie walił ciągle spali do ponownego przepalenia
szatanek pisze:dzisiaj na pracującym silniku ściągnąłem weżyk podcisnieniowy z zaworu EGR na kolektorze ssącym i w pracy silnika nie było zadnej różnicy
silnik był ciepły , czy zimny 
szatanek pisze:Zauwazyłem tez ze podcisnienie w tym węzyku jest bardzo małe
tym steruje już ECU
szatanek pisze:Wiem ze wiekszośc z was zaślepia te EGR-y i pewnie mi tak doradzicie,
ja tak Ci doradzę ..... i najlepiej wyczyść kolektor ssący z tego syfu 
szatanek pisze:ale wolałbym zeby mi to działało ?
tylko po co 

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 12:31
				autor: kupszczelisty
				jak zaślepisz egr wyczyść kolektor i poczujesz rużnice napewno
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 17:31
				autor: szatanek
				Wiem ze EGR pracuje w określonych warunkach, ale właśnie na wolnych obrotach powinien właśnie działać fakt ze motor był zimny, czy dopiero na rozgrzanym silniku ECU daje sygnał do zworka i podcisnienie wtedy jest łączone z zaworem w kolektorze ssącym??
Jeśli chodzi o zaslepienie to każdy ma swoje zdanie na ten temat i robi jak chce, dobrze działający EGR nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o osiągi silnika, a wyczyszczenie kolektora co np. 40 tyś km nie stanowi dla mnie zadnego problemu.
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 17:35
				autor: damcio151
				szatanek pisze:czy dopiero na rozgrzanym silniku ECU daje sygnał do zworka i podcisnienie wtedy jest łączone z zaworem w kolektorze ssącym?? 
sprawdź sam 

 nie mam pojecia kiedy ECU go otwiera , a kiedy zamyka .... to już jest zapisane w mapach
eśli chodzi o zaslepienie to każdy ma swoje zdanie na ten temat i robi jak chce, dobrze działający EGR nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o osiągi silnika, a wyczyszczenie kolektora co np. 40 tyś km nie stanowi dla mnie zadnego problemu.
też prawda , ale jak chcesz , żeby jakiś syf walił Ci do silnika to już Twoja sprawa 

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 18:46
				autor: szatanek
				Wydaje mi sie ze na zimnym silniku EGR powinien także działać przecież zadymienie spalin na zimnym jest największe?? Kto wie jak to jest ??
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 19:06
				autor: damcio151
				szatanek, ale gdzie Ty szukasz problemu 

 silnik źle Ci się zbiera , kopci  

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 19:44
				autor: szatanek
				Nie wiem czy zle czy dobrze sie zbiera nie miałem porównania, a dymek puszczał jak go przycisnąłem, ale to raczej była wina nieszczelności w przewodach od IC bo było wyraźnie słychac syczenie, no i jak je obejszałem to zauwazyłem miejsce gdzie uciekało powietrze, po uszczelnieniu zero syczenia a i chmurki juz za soba nie widzę 

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 19:51
				autor: damcio151
				szatanek pisze:Nie wiem czy zle czy dobrze sie zbiera nie miałem porównania, a dymek puszczał jak go przycisnąłem, ale to raczej była wina nieszczelności w przewodach od IC bo było wyraźnie słychac syczenie, no i jak je obejszałem to zauwazyłem miejsce gdzie uciekało powietrze, po uszczelnieniu zero syczenia a i chmurki juz za soba nie widzę 

 
to daj spokój temu EGR 

 .... działa to dobrze , lepiej nie mieszać , bo można nabroić 

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 05, 2007 19:56
				autor: szatanek
				No tak to jest kto szuka problemu to go zawsze znajdzie 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 06, 2007 16:24
				autor: dziomal
				EGR nie dziala na zimnym silniku. Na wolnych obrotach dziala tylko kilka minut i sie wylacza, jesli przygazujesz to zalaczy sie znowu na kilka minut. Podczas sciagania wezyka od podcisnienia powinienes slyszec roznice w pracy silnika.
			 
			
					
				
				: pn sie 06, 2007 16:57
				autor: szatanek
				Węzyk ściągnałem na zimnym silniku, silnik pracował jakies pół minuty na wolnych obr. ,    i zero reakcji ??
			 
			
					
				
				: pn sie 06, 2007 17:18
				autor: damcio151
				szatanek pisze:Węzyk ściągnałem na zimnym silniku, silnik pracował jakies pół minuty na wolnych obr. , i zero reakcji ??
ściągnij go na rozgrzanym silniku .... silnik powinien twardziej chodzić , chociaż ja u siebie po zaślepieniu EGR nie słyszę różnicy 
