Problem z ASV - prośba o pomoc w identyfikacji usterki
: wt lip 17, 2007 08:36
Witam
Mam dość poważny problem z moim Golfem Mk4 1.9 TDI ASV. Otóż wczoraj po postoju ok 8 godzin w słońcu (temp w Krakowie sięgała 36 stopni w cieniu) Golfik odmówił posłuszenstwa. Zapalił i nawet ruszył z miejsca ale zupełnie stracił moc. Podpiąłem pod VAGa i odczytałem następujący błąd:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
Z tego co rozumiem to jest to jakiś błąd przepływomierza. Czy jest możliwe żeby przepływka padła przy przebiegu 40 tys. km?? Nie do końca wiem co myśleć. Skasowałem błąd, ruszyłem i znów to samo. Wyczyściłem filtr powietrza - nie pomogło. Jeśli autko przegazuję na gorącym silniku do powiedzmy 3,5 tys obr to załącza się turbinka i zaczyna jechac w miarę normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znów się dusi. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jeśli to faktycznie przepływomierz to czy jest inne wyjście niż wymiana (z tego co znalazłem na forum to ok 500 zł). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie...
Mam dość poważny problem z moim Golfem Mk4 1.9 TDI ASV. Otóż wczoraj po postoju ok 8 godzin w słońcu (temp w Krakowie sięgała 36 stopni w cieniu) Golfik odmówił posłuszenstwa. Zapalił i nawet ruszył z miejsca ale zupełnie stracił moc. Podpiąłem pod VAGa i odczytałem następujący błąd:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
Z tego co rozumiem to jest to jakiś błąd przepływomierza. Czy jest możliwe żeby przepływka padła przy przebiegu 40 tys. km?? Nie do końca wiem co myśleć. Skasowałem błąd, ruszyłem i znów to samo. Wyczyściłem filtr powietrza - nie pomogło. Jeśli autko przegazuję na gorącym silniku do powiedzmy 3,5 tys obr to załącza się turbinka i zaczyna jechac w miarę normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znów się dusi. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jeśli to faktycznie przepływomierz to czy jest inne wyjście niż wymiana (z tego co znalazłem na forum to ok 500 zł). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie...