Zawór EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Zawór EGR

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 16:19

Witam
Mam pytanie w jaki sposób sprawdzić zawór EGR bez podłanczania auta pod VAG-a?
Chodzi mi o sprawdzenie czy jest on sprawny?

Dzieki Pozdrawiam :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw cze 07, 2007 18:13

wyje... i sie nie przejmowac gownem


VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw cze 07, 2007 18:22

na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 20:21

Generalnie problem jest tego typu że auto ma muła strasznego,kopci na czarno,nie chce jechać i turbina działa dopiero po przekroczeniu 2300obr.

Słyszałem że niesprawny EGR może powodować objawy niedoładowania turbiny.Dlatgo moje pytanie o sprawdzenie tego zaworu bez ingerencji VAG-a.
leo... pisze:na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga
Leo... możesz to jakoś jaśniej opisać....Na biegu jałowym z wył.silnikiem rozumiem,ściągam weżyk z zaworu EGR tak?Następnie wstawić blaszke przed zawór EGR?

Czy można zrobić to jakoś inaczej,tak żeby się przejechać i sprawdzić czy to jest faktycznie powodem osłabienia samochodu?

Aha jeszcze jedno pyt. Jakie powinno być zasilanie na wtyczce idącej z kompa do zaworu N75 przy włączonej stacyjce(chodzi o silnik 1Z) .

Dzięki za zainteresowanie.


Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw cze 07, 2007 21:36

lolas79 pisze:Generalnie problem jest tego typu że auto ma muła strasznego,kopci na czarno,nie chce jechać i turbina działa dopiero po przekroczeniu 2300obr.

Słyszałem że niesprawny EGR może powodować objawy niedoładowania turbiny.Dlatgo moje pytanie o sprawdzenie tego zaworu bez ingerencji VAG-a.
nie wpinaj VAGa tylko wywal zaślep ,
weź poczytaj i zobacz tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 22:39

RobertP pisze:nie wpinaj VAGa tylko wywal zaślep ,
No właśnie pytałem o sprawdzenie zaworu bez ingerencji VAG-a.

Dzięki za linka,poczytałem i zastanawia mnie to co napisał kolega Corvax

EGR w dieslu dziala tylko w ustalonych stanach pracy silnika - czyli praktycznie tylko na biegu jałowym.


Jak to rozumieć, że przy dużych obciążeniach silnika,wtedy gdy turbo zaczyna swoją prace zawór EGR nie ma na to wiekszego wpływu??


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 07, 2007 22:43

lolas79 pisze:Jak to rozumieć, że przy dużych obciążeniach silnika,wtedy gdy turbo zaczyna swoją prace zawór EGR nie ma na to wiekszego wpływu??
tak , chyba , że się zatnie , najlepiej jest go zaślepić i wyczyścić kolektor ssący



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 22:48

No właśnie o to chyba mi chodziło,zacięcie się zaworu EGR może powodować takie objawy jak:
odczuwalna praca turbo(2300obr) i dużo czarnego dymu, ogólne osłąbienie auta?
:bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 07, 2007 22:52

lolas79 pisze:odczuwalna praca turbo(2300obr) i dużo czarnego dymu, ogólne osłąbienie auta?
ja bym sprawdził jak ze szczelnością całego układu dolotowego powietrza



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 22:59

Najdziwniejsze jest to,że układ cały rozkręciłem i czyściłem,ponieważ też myślałem że jest nieszczelny.Wydaje się że jest ok.


Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt cze 08, 2007 05:44

lolas79 pisze:Najdziwniejsze jest to,że układ cały rozkręciłem i czyściłem,ponieważ też myślałem że jest nieszczelny.
lolas79 dla damcio151 chodziło abyś sprawdził dolot powietrza do turbo
czy tam gdzieś nie ma nieszczelności, no chyba że właśnie to też sprawdziłeś
Ostatnio zmieniony pt cze 08, 2007 05:44 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt cze 08, 2007 16:45

No,o tym nie pomyślałem że coś z tej strony może być nie tak,ok jak bede miał chwile czasu to zobacze jak to wygląda.

A co do zaworu EGR
leo... pisze:na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego weżyk który idzie od zaworu EGR musi zostać ściągnięty na biegu jałowym?

Jeśli dobrze rozumiem to weżyk który zostanie ściągnięty z EGR-a musi zostać zaślepiony tak samo jak zawór EGR.Czy dobrze myśle??

Dzięki pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9192
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 08, 2007 16:54

lolas79 pisze:Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego weżyk który idzie od zaworu EGR musi zostać ściągnięty na biegu jałowym?

Jeśli dobrze rozumiem to weżyk który zostanie ściągnięty z EGR-a musi zostać zaślepiony tak samo jak zawór EGR.Czy dobrze myśle??

Dzięki pozdrawiam
nie ściągaj wężyka , niech N18 sobie normalnie pracuje .... zaślep karbowaną rurkę od EGR



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt cze 08, 2007 17:30

Tak też uczynie,kolgo damcio151 Jak znajde chwile wolnego czasu zajmę się tym EGR-m....

Za pomoc,zainteresowanie tematem i dobrą rade podziękowania poleciały... :bajer:

Jak już dojdę do tego co i jak z autem dam znać na forum.

Pozdrawiam :bigok:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości