Strona 39 z 114

: wt gru 01, 2009 09:50
autor: banan1
Panowie, czy jak zaślpię EGR w ATD, to będzie wywalało błąd ?? Gzie konkretnie trzeba założyć tą zaślepkę na EGR ??

: wt gru 01, 2009 13:46
autor: antojuja
widac ze nie chcialo sie czytac tematu, wszystko jest opisane

: wt gru 01, 2009 14:15
autor: arwam
Fiilpzg86 pisze:Dzisiaj wymieniałem olej w warsztacie w wawie i mechanik zauważył zaślepkę...podobno może to spowodować uszkodzenie pompowtrysków:/

Macie jakieś zdanie na ten temat??? czy nic silnikowi się raczej nie stanie??
pompo wtrysków nie ale turbina może szybciej siadać ze względu że jak masz odłączony EGR to całość spalin na wolnych obrotach idzie przez turbinę a jak masz normalnie działający EGR to częśc spalin omija turbinę i choć brudzi dolot to na małą skalę i lepiej moim zdaniem jest od czasu do czasu dolot wyczyścić niż potem turbo zmieniać. przy większych turbinach typu K14 i po założeniu większych K24 na TD nie ma to znaczenia ale zauważcie że po zaślepieniu EGR'a częściej padają turbiny niż przy drożnych.
myślę że jest to spowodowane tym że przy zamkniętym EGR po zagaszeniu silnika turbo kręci się dłużej niż wtedy kiedy jest otwarty
jeśli ktoś umie się bawić z mapami to proponowałbym przeprogramować sterownik tak żeby EGR otwierał się tylko podczas pracy na biegu jałowym bez obciążenia ale natychmiast zamykał się po nawet delikatnym zwiększeniu obrotów

: wt gru 01, 2009 15:58
autor: bradley
arwam pisze:może szybciej siadać ze względu że jak masz odłączony EGR to całość spalin na wolnych obrotach idzie przez turbinę a jak masz normalnie działający EGR to częśc spalin omija turbinę i choć brudzi dolot to na małą skalę i lepiej moim zdaniem jest od czasu do czasu dolot wyczyścić niż potem turbo zmieniać.
Moim zdaniem jedyne co moze sie zmienic to czystosc spalin przechodzacych spowrotem przez turbine. Ale raczej ilosc tlenkow azotu czy CO2, CO nie jest czasteczkami stalymi, czyt. sadza, ktora sie osadza i zasyfia caly dolot.

: wt gru 01, 2009 16:53
autor: arwam
bradley,

ale jak turbo szybciej się kręci to poz zgaszeniu silnika dłużej się kręci na sucho bo w momencie zatrzymania silnika również już nie masz dostarczanego oleju do turbiny.
a w TDI EGR jest również otwarty przy częściowych obciążeniach i tym jest to spowodowane ze tak syfi dolot.

: śr gru 02, 2009 12:11
autor: Gacekk
U mnie przepływka na luzie mierzy 150, czyli mniej niz zadane. EGRa nie ma.
To źle, że tak działa?

: sob gru 05, 2009 18:43
autor: ryniu69
Mam pytanie czy posiada ktoś rysunek zaślepki egr do mk3 w formacie autocada *.mpf

: sob gru 05, 2009 19:04
autor: inside
Fiilpzg86 pisze:Dzisiaj wymieniałem olej w warsztacie w wawie i mechanik zauważył zaślepkę...podobno może to spowodować uszkodzenie pompowtrysków:/
arwam pisze:pompo wtrysków nie ale turbina


No właśnie wszystko fajnie super, ale jakie są tego minusy czy może się stać coś poważniejszego typu padniecie turbiny, pompo-wtrysków itp.

: ndz gru 06, 2009 01:01
autor: arwam
inside, tylko turbo się będzie troszkę szybciej zużywać.
można temu zapobiec zmieniają na większe.

: ndz gru 06, 2009 10:18
autor: inside
arwam pisze:tylko turbo się będzie troszkę szybciej zużywać
W jakim stopniu jest te troszkę :bajer: nie chce po roku albo szybciej zmieniać turbo :satan: .

: ndz gru 06, 2009 10:59
autor: piter_s
myślę że tak czy inaczej jest lepiej jak silnik zasysa czyste powietrze niż spaliny, a turbo z pewnością aż tak nie cierpi co by się wydawało, może przy złym użytkowaniu to tak.
jeśli egr był by rozwiązaniem właśnie po to aby odciążać turbo w niektórych cyklach pracy to by ujście było w atmosferę a nie do komory spalania.
prawdopodobnie to jest wymysł na zmniejszenie związków w spalinach.

: ndz gru 06, 2009 12:06
autor: arwam
piter_s pisze:a turbo z pewnością aż tak nie cierpi co by się wydawało, może przy złym użytkowaniu to tak.
a jak jest rozbujane i to dość dobrze to w momencie zatrzymania wału korbowego olej już nie jest dostarczany do łożyskowań turbiny i jeszcze dość długą chwilę kręci się z dużą szybkością ale już na sucho.
jak nie wierzysz to jak masz nie zaślepiony EGR to zgaś go raz z założonym wężykiem podciśnienia i drugi raz go zgaś ze zdjętym wężykiem podciśnienia.

iwtedy powiedz jaką masz różnicę

: ndz gru 06, 2009 20:23
autor: piter_s
arwam pisze:
piter_s pisze:a turbo z pewnością aż tak nie cierpi co by się wydawało, może przy złym użytkowaniu to tak.
a jak jest rozbujane i to dość dobrze to w momencie zatrzymania wału korbowego olej już nie jest dostarczany do łożyskowań turbiny i jeszcze dość długą chwilę kręci się z dużą szybkością ale już na sucho.
jak nie wierzysz to jak masz nie zaślepiony EGR to zgaś go raz z założonym wężykiem podciśnienia i drugi raz go zgaś ze zdjętym wężykiem podciśnienia.

iwtedy powiedz jaką masz różnicę
zgadza się że nie ma ciśnienia, ale to nie znaczy że ośka wirnika kręci się na sucho, musiała by się dość długo kręcić żeby jej to zaszkodziło, a tak zapytam jakie obroty ma turbo na biegu jałowym???, kilka tysięcy obr, u mnie po zgaszeniu słychać turbo tak 3-4 sekundy, przecież robi się ciśnienie w układzie dolotowym i je wychamowuje.
wiadomo że nikt mądry nie gasi samochodu na obrotach i na rozpalonym turbie.

tak że nie róbmy jazdy z tego tematu, myślę że jak szkodzi to w bardzo małym stopniu, na pewno mniej jak gaszenie na obrotach czy nieschłodzonej turbawce.

a tak po za tym nie wszystkie samochody mają egr-a.

: ndz gru 06, 2009 20:49
autor: arwam
piter_s, nie robimyjazdy ale jak się wirnik turbiny kręci kilka tys obrotów na minutę to w momencie kiedy olej już nie napływa zostaje natychmiast odrzucony z łożysk i turbo kręci się dosłownie na sucho.
jeśli ktoś się umie programować to może to zrobić tak żeby EGR tylko na wolnych obrotach bez obciążenia był otwarty bo z tego co wiem to w TDI jest otwarty również przy częściowych obciążeniach i dlatego tak syfem zarasta a już np w zwykłym TD nie na taką skalę