Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Michał_1977							
- _
  
- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
 Golf mk5 (BKD)
 Audi A3 8L (ASZ)
 Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Michał_1977 » ndz lip 26, 2009 16:39
			
			
			
			
			mnichu33 pisze:jak zakładacie klamry(sprężyny) od kolektora do tłumika ??? jest jakiś przyrząd czy jakoś tak domowym sposobem
Ja jak już musiałem to zdejmować,to później brałem w miarę krótki śrubokręt,ale sztywny,przepuszczałem go przez otwór w klamrze (jest z jednej strony)i ciągnąc do góry zahaczałem klamrę w gnieździe.
A po co Ty to rozpiąłeś? 
[ Dodano: 26 Lip 2009 16:40 ]
mnichu33 pisze:tak pytam bo widziałem jak to czyścić w turbinach ze zmienną geometrią 
To już jest inna para butów...
 Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm
 Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm  + Climatronic
 + Climatronic  + grzane skóry i inne wodotryski
  + grzane skóry i inne wodotryski  
 

 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			 Gwardia
- Mały gagatek
  
- Posty: 61
- Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
- Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gwardia » ndz lip 26, 2009 16:49
			
			
			
			
			A po co Ty to rozpiąłeś? 
Jeśli kolega się stosował do rad mądrych książek to tam jest napisane zeby to rozpiąć do zdjęcia głowicy
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 16:56
			
			
			
			
			no tak - zdejmowałem głowicę i rozpinałem .... a można ją zdjąć bez rozpinania? odkręcać kolektor ? ciężka sprawa chyba - pierwszy raz to robię więc pytam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Gwardia
- Mały gagatek
  
- Posty: 61
- Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
- Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gwardia » ndz lip 26, 2009 17:09
			
			
			
			
			Ja też pierwszy raz w zyciu zdejmowałem głowice.
Tez zabierałem sie za rozpinanie ale na moje "szczęście" dostęp do drugiej strony był tak kiepski ze sie poddałem i dprułem wydech od turbiny
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 17:20
			
			
			
			
			tzn co odkręcałeś turbo i zostało z tłumikiem ? bo nie kumam tam chyba inaczej się nie da ... daj jakieś foto bo nie kumam ....
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Michał_1977							
- _
  
- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
 Golf mk5 (BKD)
 Audi A3 8L (ASZ)
 Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
- 
				Kontakt:
				
			
 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 21:18
			
			
			
			
			Michaś_1977 pisze:mnichu33 pisze:tzn co odkręcałeś turbo i zostało z tłumikiem ? bo nie kumam tam chyba inaczej się nie da ... daj jakieś foto bo nie kumam ....
Przecież wystarczy odkręcić 4 śruby i kolanko zostaje z wydechem,a turbo schodzi razem z głowicą 

 
jutro sprawdzę ... ale ja tam widziałem tylko 4 śruby na klucz 12 co turbo trzymają do kolektora ... jakoś powalczę z tymi obejmami jak już będę składać ...

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 ronuch
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ronuch » ndz lip 26, 2009 21:24
			
			
			
			
			ja je zakładam tak: wkręcam w imadło dość mocno jedna stronę potem biorę jakiś pręt i wkładam w otwór po drugiej stronie i rozciągam, potem wkładam do środka śrubę (nie pamiętam jakiej długości) i delikatnie popuszczam tak zeby mi sama nie wyszczeliła i żebym nie stracił zębów a potem to zakładam w aucie i uderzam w zewnętrzna część i śruba wyskakuje
			
									
									
		
		
				kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » ndz lip 26, 2009 21:34
			
			
			
			
			tak będę próbował zakładać
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 ronuch
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ronuch » ndz lip 26, 2009 21:39
			
			
			
			
			jutro ci napisze jakiej dlugosci mialem srube
			
									
									
		
		
				kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » pn lip 27, 2009 19:25
			
			
			
			
			ok dzięki bardzo - mam jeszcze 1 pytanko .....strasznie się grzał wręcz gotował golfik ... był słabawy jakiś ...termostat wymieniony i dalej się grzał - gdy zdemontowałem głowicę to po uszczelce nic nie było widać  

 , głowica poszła do planowania i sprawdzenia szczelności - czy jeszcze może być inna przyczyna grzania ?
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Michał_1977							
- _
  
- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
 Golf mk5 (BKD)
 Audi A3 8L (ASZ)
 Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
- 
				Kontakt:
				
			
 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 mnichu33
- Nowicjusz
  
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 23:34
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mnichu33 » pn lip 27, 2009 21:19
			
			
			
			
			Michaś_1977 pisze:mnichu33 pisze:czy jeszcze może być inna przyczyna grzania ?
Za wczesny kąt wtrysku.
 
A jak go opóźnić ?
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Gwardia
- Mały gagatek
  
- Posty: 61
- Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
- Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gwardia » wt lip 28, 2009 15:14
			
			
			
			
			A co do tej metalowej uszczelki...Zamówiłem tą od golfa 90km...ale mam pytanie: czy poza tym ze ma deko większe otwory pasuje bez innych przeróbek?
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości