Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			 RobertP
- VWGolf.pl Killer
  
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RobertP » czw lut 08, 2007 01:27
			
			
			
			
			
czy ja wiem nigdy aż tak się nie zastanawiałem
może żeby jednak płynął płyn zanim termostat by się nie otworzył normalnie
jakby nie płyneła woda to możliwe żeby przy braku otwarcia termostatu
płyn wywaliłoby wcześniej niż potrzeba przez zbiorniczek, albo przy szczelnym korku
rozerwałoby przynajmniej węże gumowe... hmmm może coś jeszcze  
 
   
 
jednak mimo zamknięcia termostatu to płynu w obiegu przez chłodnice jednak deczko
płynie, czy się myle ?
tylko prosze odpowiedź mi gdzie te dziurki nawiercano czy na tym kołnierzu termostatu ?
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								twardy							
- Forum Master
  
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: twardy » czw lut 08, 2007 01:29
			
			
			
			
			Też tak myślę , ale mi gdyby przy termostacie nazbierało sie powietrze to on sam nie złapie temperatury i sie nie otworzy, chyba?
			
									
									
		
		
				10mm+1,3bara=1VSTD :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 RobertP
- VWGolf.pl Killer
  
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RobertP » czw lut 08, 2007 01:35
			
			
			
			
			twardy pisze:Też tak myślę , ale mi gdyby przy termostacie nazbierało sie powietrze to on sam nie złapie temperatury i sie nie otworzy, chyba?
teoretycznie tak
ale na dole przy termostacie jest taki trójnik i rurki gumowe ida i do chłodnicy
i do chłodniczki oleju i do nagrzewnicy a tam po drodze jest i przewód do zbiorniczka
wyrównawczego wiec nie ma bata powietrze musi wyjść w zbiorniczku samo, pompka
powinna przepchać wszystko, stąd napisali w książkach że układ jest ciśnieniowy i samodpowietrzający
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								twardy							
- Forum Master
  
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: twardy » czw lut 08, 2007 01:45
			
			
			
			
			RobertP pisze:tylko prosze odpowiedź mi gdzie te dziurki nawiercano czy na tym kołnierzu termostatu ?
Ja tego nie widziałem z tego co pamietam to wiercił tak jak na zdieciu jest ten grzybek i to pomogło w skodzie. Wiem to nie to samo.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 RobertP
- VWGolf.pl Killer
  
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: RobertP » czw lut 08, 2007 01:51
			
			
			
			
			twardy pisze:RobertP pisze:tylko prosze odpowiedź mi gdzie te dziurki nawiercano czy na tym kołnierzu termostatu ?
Ja tego nie widziałem z tego co pamietam to wiercił tak jak na zdieciu jest ten grzybek i to pomogło w skodzie. Wiem to nie to samo.
 
no tak to już teraz jasne, thx   
 
  
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								twardy							
- Forum Master
  
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: twardy » czw lut 08, 2007 01:54
			
			
			
			
			RobertP, THX i  

 dla Ciebie
 
			
									
									
		
		
				10mm+1,3bara=1VSTD :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Tomek i Sabina
- Nowicjusz
  
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 14:57
- Lokalizacja: ostrow wielkopolski
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Tomek i Sabina » pn cze 11, 2007 14:08
			
			
			
			
			SouleR pisze:mowisz ze chlodnica nie jest goraca. sprawdz dolny waz, zimny= wymiana termostatu.
korek mozesz latwo sprawdzic: nagrzej silnik i bardzo powoli odkrecaj. w pewnym momencie powinno zrobic psss. tylko jezeli masz temp na przedostatniej kresce to nie odkrecaj calego bo cie plyn poparzy. stawiam na termostat i to bym najpierw sprawdzil.
witam gdzie szukac tego termostatu
					Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 14:13 przez 
Tomek i Sabina, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Przewodnik							
- Ma gadane
  
- Posty: 228
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Przewodnik » pn cze 11, 2007 23:29
			
			
			
			
			moim zdaniem nie powinno się wiercić tej dziurki Tak jak pisał 
Souler robia to tylko fachmany  Ja tak zrobiłęm  

  no i niestety nie trzymami pełnych 90 stopni tylko tak 85, a to przez to ze przepływ jest cały czas tą dziurką i płyn się chłodzi, Termostat mam wahler i przy najbliższej okazji chcę tą dziurke zanitwac (dziurke mam jakieś fi 3 mm)
NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 sopelsop
- Nowicjusz
  
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:32
- Lokalizacja: lublin
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: sopelsop » wt lip 24, 2007 23:07
			
			
			
			
			[quote="twardy"]tak to wygląda , widac zwisajacy grzybek , po co on jest ten grzybek to termostat znajduje sie w wezu dolnym przy jego koncu w plastikowej czesci idac od chlodnicy w gure ma on za zadanie puszczanie wody gdy temp osiagnie 82 -87 st po piersze gdy silnik nam sie grzeje sprawdzamy termostat w chlodnicy ktury zalacza wentylator 3 kable ,drugi termostat wskazujacy temperature znajduje sie przy silniku i ida do niego 4kable wskazuje temp na desce rozdzielczej powinno byc 90c ,jesli jest 70 lub ponizej 90 czesta przyczyna jest to ze ktos wyja termostat lub zrobil w nim dziury wiec mamy ciagly obeg plynu robi sie tak jesli uszczelka pod glowica (by zataic slady)jest walnieta gumowe przewody wodne bardzo twarde daje cisnienie na obieg wody olej w zbiorniku wyruwnawczym ,woda w silniku , babelki powietrza w zbiorniku wyruwnawczym, druga przyczyna albo pompa wody .termostat sprawdzamy podgrzewajac go w cieplej wodzie i patrzymy czy otwiera sie,{NOWY TERMWYPARZYC W CIEPLEJ WODZIE PRZED WLOZENIEM} gdy juz wszystko sprawdzimy wlewamy plyn otwieramy ogrzewanie na maxa zbiornik wyruwnawczy nalewamy plynu  iodpalamy silnik czekamy az wentylator sie wlaczy uklad odpowietrza sie automatycznie powtarzamy operacje drugi raz rano nie gazowac silnika
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości