1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 09, 2010 14:38

arwam pisze:mam w audi w domu pompę
I co z tego,że masz?
Ja miałem 3,które się wysrały :grrr:
Pokręć dawką tak jak ja i zobaczymy wtedy :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: arwam » czw wrz 09, 2010 15:36

Michaś_1977, mam podkręcone tak że już nie bardzo chce schodzić z obrotów a w pompie od audi jest zrobiona przeróbka dźwigni dozownika.
tak że dawka jest napewno większa niż na Twojej pompie gdybyśmy na stole probierczym zmierzyli pompę z Twojego auta i z mojej Audicy.

tak że jak ja startuję z nutem w podłodze to jest czarna ściana za mną :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 09, 2010 16:59

arwam, paliwo lałem zawsze na tej samej stacji-bardzo dobrej jakości,filtr czysty,wszystkie podzespoły w pompie sprawne,tylko tłoko-rozdzielacze zawsze padały i to dość szybko.
Podaj mi teraz choć jeden argument,który mnie utwierdzi w przekonaniu,że to nie jest wina zbyt dużej dawki w stosunku do małego przekroju nurników :chytry:
Wkręć sobie te nurniki do tej Twojej 12-tki i czekaj na efekty,jeżeli jesteś tak bardzo przekonany,że mały przekrój nurników nie stanowi zagrożenia dla głowiczki po hardcore'owym zwiększeniu dawki.
Mimo,że do niedawna też tak myślałem,to na dzień dzisiejszy jestem przekonany,że to nie była wina wtrysków od 1V,bo tak jak pisałem-jeździłem na nich z głowicą 10-tką i nic jej nie zrobiły.tOmal kupę czasu zasuwał z takimi wtryskami na 11-tce i głowica żyje.
Dlaczego tak bardzo upierasz się przy swoim? Czasami warto przyznać rację innym-to nie boli :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: arwam » sob wrz 11, 2010 11:01

Michaś_1977, w pompie 12mm mam nurniki :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: Michał_1977 » sob wrz 11, 2010 14:37

arwam pisze:w pompie 12mm mam nurniki
Oczywiście jestem w stanie się z tym zgodzić,ale na pewno miałeś je już razem z głowicą pompy i dawka nie jest tak mocno podkręcona w stosunku do ich przekroju jak w mojej 9-tce :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: arwam » sob wrz 11, 2010 22:09

Michaś_1977, przez podkręcenie dawki bez zmiany tłoko-rozdzielacza lub fali zmieniasz nie szybkość podawania paliwa a tylko czas okresu wtrysku. nie zależnie od nastawionej dawki jeśli silnik pracuje dajmy na to 3000rpm to wtrysk zaczyna się zarówno przy małej jak i wykręconej do granic możliwości dawce w tym samym momencie ( kąt wyprzedzenia początku wtrysku) ale już w zależności od od dawki kończy sięwcześniej ( mała dawka ) lub później ( większa dawka )



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 12, 2010 08:38

arwam pisze:3000rpm to wtrysk zaczyna się zarówno przy małej jak i wykręconej do granic możliwości dawce w tym samym momencie ( kąt wyprzedzenia początku wtrysku) ale już w zależności od od dawki kończy sięwcześniej ( mała dawka ) lub później ( większa dawka )
Nomm...tylko co do tego ma kąt wtrysku itd.
Widzę,że zaczynasz odwracać kota ogonem,a prawda jest taka,że czas tłoczenia jest równy długości i wysokości krzywki na fali.
Zmiana kąta wtrysku (dynamicznego),to nic innego,niż podanie paliwa nad tłoki w innym czasie w stosunku do tej samej wysokości tłoków :bajer:

Wyłożyłem kawę na ławę,podałem przykład,ale jeśli nadal upierasz się przy swoim,to ponawiam prośbę:
Michaś_1977 pisze:Podaj mi teraz choć jeden argument,który mnie utwierdzi w przekonaniu,że to nie jest wina zbyt dużej dawki w stosunku do małego przekroju nurników
...oraz co jest przyczyną śmierci 3-ech głowic pomp w bardzo krótkim czasie.
Dodam,że 1-sza wytrzymała najdłużej (ok.4 mieś.),później zaczął wzrastać apetyt na moc i dawka szła w górę.Kolejna głowiczka wytrzymała ok.1,5mieś,a ostatnia niecały miesiąc :panna:
Przypominam:
Michaś_1977 pisze:paliwo lałem zawsze na tej samej stacji-bardzo dobrej jakości,filtr czysty,wszystkie podzespoły w pompie sprawne,tylko tłoko-rozdzielacze zawsze padały i to dość szybko.
Czekam na konkrety (nie typu-"jakby coś tak,to by coś tam..."),a jak nie to kończmy to odbijanie piłeczki,bo zaczynamy ocierać się o spam... :blush:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: arwam » ndz wrz 12, 2010 09:20

Michaś_1977, przeczytaj mój poprzedni post piszę tam wyraźnie o dawce przy stałych obrotachco ułatwia zrozumienie mechanizmu regulacji mocy w dieslu.
jeśli byś tą samą dawkę wtryskiwał przy różnych obrotach to nie zależnie od kąta wtrysku wtrysk będzie trwał zawsze np 12stopni obrotu wału.
myśle że do śmierci głowiczek mogło się przyczynić:
Michaś_1977 pisze:,później zaczął wzrastać apetyt na moc i dawka szła w górę.Kolejna głowiczka wytrzymała ok.1,5mieś,a ostatnia niecały miesiąc

w naszych silnikach TD żeby wykorzystać moc silnika trzeba go zakręcić o to dość wysoko.
wtedy opory przepływu paliwa w sekcji wysoko ciśnieniowej rosną i to bardzo szybko i do bardzo dużych wartości.
nurniki oczywiści spowodują że te opory wzrosną jeszcze bardziej.
więc pośrednio na pewno się przyczyniły do śmierci głowiczki.
inna sprawa że ja przez cały rok stosuję zawsze środeczek do paliwa Kleen flo gdzie jak jeszcze miałem AAZ'a to jak się go nie dolało to silnik się tłukł jak rozklekotana sieczkarnia.
Michaś_1977 pisze:,a prawda jest taka,że czas tłoczenia jest równy długości i wysokości krzywki na fali.

tu się mylisz chyba że pierścień dozujący w sposób fizyczny oprze się o głowiczkę co spowodowałoby że nawet przy ciśnieniu i powyżej 3barów lub więcej za tobą byłaby czarna ściana dymu bo wtrysk trwałby zbyt długo.
wtrysk rzeczywiście zaczyna się w momencie kiedy fala zaczyna podnosić tłoczek ale kończy się w momencie nie kiedy fala już całkowicie podniosła tłoczek, tylko w momencie odsłonięcia otworu przelewowego przez pierścień dozujący

http://home.comcast.net/~vwgtd/ve_170.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.comcast.net/~vwgtd/ve_181.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

chodzi tu o element nazwany na schematach " CONTROL SPOOL"



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 12, 2010 10:01

No dobrze załóżmy,że w pewnych kwestiach masz rację,ale pompy 9mm z nurnikami padały jak muchy z mocną dawką,ale nie taką na max,natomiast pompa 10mm z króćcami przelotowymi i z dawką taką,że silnik już nie chce schodzić z obrotów ma się dobrze,mimo,że też przez dłuższy czas jeździła z wtryskami od 1V !!!
Pamiętaj,że w pompie nic się nie zmieniło poza założeniem tłoko-rozdzielacza 10mm ze sprężynami i falą.

Jeszcze raz Ci coś przypomnę:
Michaś_1977 pisze:Wiesz,że niedawno eksperymentowałem trochę z tymi nurnikami i po założeniu tych od głowiczki 9-ki,obroty drastycznie spadały,auto przestawało jechać,a żeby uzyskać to co było przed zmianą musiałem dawkę podkręcić na + o prawie 2 obroty,
Arek,to jest dowód jak cholera,że nurniki stawiają opór.

Z resztą nieważne co teraz napiszesz,ja już mam dość tej dyskusji,więc kończę :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: grandi » pn wrz 13, 2010 00:01

Ja zrobiłem na wtryskach 1V od kupna 100 tys po zmianie pompy moze 30 , ale ostatnio chodzil jak traktor , palil 1 L wiecej udalem sie do pompiarza zapakowalem wtryski od SB i nie poznaje auta cicho chodzi pali malo a dynamika hm bajka na trasie az 4 T jest za krótka dla niego. Zmieniaj czym predzej i przy okazji jak bedziesz czape sciagal zmien uszcelniacze zaworowe


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: grandi » śr wrz 15, 2010 08:06

U mnie po jakiś 30 tys wtryski 1V się zatarły , a głośno klepał , teraz jadąc 140 jest cichszy od benzyny , pali mniej wiadomo i nie grzeje się tak


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: maniek8855 » śr wrz 15, 2010 19:19

Dzięki kolego za podpowiedź, chyba pojeżdżę jeszcze na obecnych i jak zacznie się coś dziać to zmienię bo jak na razie ładnie i cicho chodzi, spalanie również jest w normie :hmm:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Re: 1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: tomogolf2 » sob wrz 18, 2010 10:28

Michaś_1977 pisze:No dobrze załóżmy,że w pewnych kwestiach masz rację,ale pompy 9mm z nurnikami padały jak muchy z mocną dawką,ale nie taką na max,natomiast pompa 10mm z króćcami przelotowymi i z dawką taką,że silnik już nie chce schodzić z obrotów ma się dobrze,mimo,że też przez dłuższy czas jeździła z wtryskami od 1V !!!
Pamiętaj,że w pompie nic się nie zmieniło poza założeniem tłoko-rozdzielacza 10mm ze sprężynami i falą.

Jeszcze raz Ci coś przypomnę:
Michaś_1977 pisze:Wiesz,że niedawno eksperymentowałem trochę z tymi nurnikami i po założeniu tych od głowiczki 9-ki,obroty drastycznie spadały,auto przestawało jechać,a żeby uzyskać to co było przed zmianą musiałem dawkę podkręcić na + o prawie 2 obroty,
Arek,to jest dowód jak cholera,że nurniki stawiają opór.

Z resztą nieważne co teraz napiszesz,ja już mam dość tej dyskusji,więc kończę :chytry:
Jestem w stanie cie poprzec mialem bardzo podobnie, nawet z awaria na głowiczce 11mm mialem nurniki od tdi i chodzil wporzadku załozylem od TD to strasznie sie zdławil , dawke tez musialem podniesc, a potezm pierscien dozujacy sie przekrecil i tłoczek zapiekl sie w głowiczce;/, wiec cos w tym musi byc..


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

Post autor: arwam » sob wrz 18, 2010 11:00

tomogolf2, co do tego że pierścień dozujący się przekręcił to akurat nic nie miało do rzeczy bo ciśnienie idzie a wnętrza tłoczka i on nie przenosi żadnych sił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości