Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » czw lip 30, 2015 22:22

Witam.
Samochod jest wyposazony w silnik AFN i pare lat temu zaliczyl generalny remont z powodu przegrzania silnika na skutek naglego wycieku plynu chlodniczego spuchly i przetarly sie tloki. Odkad mam samochod silnik bardzo glosno slychac w kabinie podczas jazdy a na jalowym jest cicho. Kat wtrysku 47-51 dawka w normie, po zmianie wtryskow na 216 niby po regeneracji bez wiekszych zmian,plecionka i wydech ok po zmianie pompy na 11 ciut ciszej jest a po podbiciu jej lekko cisnienia podony efekt jak po zmianie ale ogolnie jest bardzo glosno i przekraczanie 2000obr nie ma nic wspolnego z przyjemna jazda. Wygluszenia w samochodzie raczej nie brakuje ale dzwieki dochodzace z zewnatrz na postoju jak i podczas jazdy doskonale slychac czego uwazam ze nie powinno byc bynajmniej w takim stopniu. Chcialem nagrac filmik ale on nie odwzorowuje tej bolaczki mojego egzemplarza. Zachecam do tematu i opisywania rowniez swoich problemow pod tym katem.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: Michał_1977 » pt lip 31, 2015 07:50

Mimo wszystko nagraj ten dźwięk z kilku miejsc-z wnętrza auta,sprzed maski i w trakcie jazdy. To nam wiele rozjaśni.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » pt lip 31, 2015 21:03

Witam
nagralem filmik ale on nie odzwierciedla pracy silnika jaka jest na zywo. Nie piszcie ze turbo gwizdze bo wiem o tym ale juz na dwuch turbinach mi lopatki poszarpalo i odpuscilem sobie temat bo wymycie puszki filtra i zmiana filtra nie uchronila nowej turbiny;/
Jesli ktos uwaza ze za dlugo kreci to dodam ze akumulator ma 60AH i 540A

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: Michał_1977 » sob sie 01, 2015 07:29

dani270 pisze:Jesli ktos uwaza ze za dlugo kreci
Jak długo kręci,to może oznaczać że kąt wtrysku zbyt wczesny i to też będzie odpowiadało za głośną pracę silnika.Podepnij VAG i sprawdź-BS/gupa 000/blok 2.
dani270 pisze:Nie piszcie ze turbo gwizdze bo wiem o tym ale juz na dwuch turbinach mi lopatki poszarpalo i odpuscilem sobie temat
Jest temat jak ktoś zmieniał suszarkę za suszarką i w końcu doszedł co było przyczyną niszczenia. Poszukaj,poczytaj :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » sob sie 01, 2015 12:32

Kat wtrysku idealny co pisalem w pierwszym poscie
http://vaglog.pl/log_226832.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jedyne co mnie dziwi to ze na TDI Timming przy kacie 51 jednostek jest daleko od zoltej lini na ktorej chyba powinien sie znajdowac?
" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesli kolega by mogl mi podeslac link o temacie z tym turbo to byl bym wdzieczny bo grzebie na forum i nic konkretnego nie znalazlem. Kata brak EGR zaslepiony , filtr odmy na deklu zaworowym wymieniony a lopatki wygladaja jakby cialo obce wpadlo i nie bo tylko poczatkowa ich czesc jest poszarpana a jak zakladalem turbo to wygladalo jak ideal a poprzednie wyglada jak to moje obecne.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: munior » sob sie 01, 2015 16:17

dani270 pisze:Kat wtrysku idealny co pisalem w pierwszym poscie
kąt wtrysku faktycznie jak trzeba ,choć dla AFN,powinno być 65 ..ale to szczegół ...szkoda że nie zwróciłeś uwagi na inny ważny szczegół ,w czwartej rubryce wartość od 004 do 006 :hmm: kosmiczna dawka chwilowo poniżej 1mg ...przy takiej dawce "przebieranie " obrotami gwarantowane .Tam powinieneś mieć ok.4 mg ,czyli 020 ,a nie 004 :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » ndz sie 02, 2015 13:27

Dzieki koleo za ta uwage bo przyznam ze nie zwrocilem uwagi na dawke bo kiedys ustawialem na 3.2 ale to musialo byc przed zmiana ECU i po zmianie musial miec inna dawke ustawiona ale juz wszystko jest w normie, ustawilem 3.2mg czyli w czwartej rubryce 016 jednostek, kat wtrysku zmienil sie na 53 60 i odnosze wrazenie ze dluzej kreci zanim odpali



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: munior » ndz sie 02, 2015 16:58

dani270 pisze:ustawilem 3.2mg czyli w czwartej rubryce 016 jednostek, kat wtrysku zmienil sie na 53 60 i odnosze wrazenie ze dluzej kreci zanim odpali
Nie wiem ile ci kręci zanim odpali ,ale nie licz na to że zapali z półobrotu ,bo to silnik z dwumasą ...takie rzeczy,jak palenie z półobrotu ,to w 1z i AHU bez dwumasy ...W autach z dwumasą ok.1 sek.czasem dłuzej , kręcenia, to zwykle norma ,nawet po korekcie map startowych,o ile cała reszta osprzętu ,szczególnie rozrusznik i akumulator ,jest sprawna ...a że z hardcorową dawką 1 mg palił szybciej, niż z przeszło trzykrotnie mniejszą 3,2 mg ,to oczywista rzecz .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » ndz sie 02, 2015 18:12

Na filmiku widac jak dlugo musi krecic ale jesli jest tak jak mowisz to mysle ze jest bardzo dobrze :helm:

Jakiego fora bym nie przegladal to kat wtrysku powinien byc 49-51 a kolega twierdzi ze powinien byc 65 jednostek, jesli to nie problem to wyjasnij kolego dlaczego twoim zdaniem wlasnie taka powinna byc wartosc?



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: markim321 » pn sie 03, 2015 21:00

takie rzeczy,jak palenie z półobrotu ,to w 1z i AHU bez dwumasy ...W autach z dwumasą ok.1 sek.czasem dłuzej
To prawda. Posiadam AHU i zapala od strzału, ale nie do końca mogę się z tym zgodzić bo 2.5 R5 ACV z 2003 roku ma dwumase i 330tys na karku i też odpala od strzału...


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » czw sie 13, 2015 18:32

z reguly tankuje w naszej miejscowosci na shellu a ostatnio dostalem 10l i wlalem na pusty zbiornik i po przsejechaniu ok 3km auto zaczelo inaczej pracowac , ciszej ale tak sie stalo po postoju calodniowym. Silnik na ta chwile duzo ciszej pracuje ale sa momenty ze przez chwile dzwiek(buczenie, dudnienie) narasta. zimny z rana najciszej pracuje a po pozniejszej jezdzie to jak mu sie chce.

moze logi cos pomoga
viewtopic.php?f=80&t=580712" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: alex_7692 » pn sie 17, 2015 23:07

Mam podobny problem w silniku ALH. Brzmi to tak jakby był wydech nieszczelny ale jednak to nie to. Jeździłem innymi tdi i tego dźwięku nie ma, prawie jak w benzynie. Niebawem dotrze do mnie kabel do vaga i postaram się umieścić też swoje logi.

dani270, I jak kolego rozwiazales ju swoj problem?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: dani270 » śr wrz 09, 2015 23:32

zapomnialem napisac chyba najwazniejszego a mianowicie to ze w lecie powyzej 25stopni temp. zewnetrznej silnik pracuje cicho od momentu odpalenia a w taka temp. jak dzis 15st na dworze silnik jest glosny ale tylko podczas jazdy



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Na jalowym cichy a podczas jazdy glosny

Post autor: alex_7692 » czw wrz 10, 2015 19:16

U mnie jest podobnie, przy obecnych temperaturach tj 10 stopni rano silnik jest głośniejszy niż gdy jest odpalony w upał i gdy wtedy jadę. Dziwna sprawa. Skąd u Ciebie się wydobywa dźwięk? Bo u mnie z okolic tunelu środkowego/ pedałów/ miejsc gdzie trzyma się nogi z przodu, z tej calej przestrzeni. To jest strasznie irytujące, jakby w ścianie grodziowej były dziury..


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości