os regulatora odśrodkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » czw sty 09, 2014 10:17

Witam, cieknie mi paliwo własnie z tej osi z pod takiej nakrętki która kontruje śrubę imbusową. Chcę to naprawić sam gdyż pewnie jest oring do wymiany. Z tym że nie wiem dokładnie jak to rozebrać, ew. wyjąć żeby nic nie uszkodzić. W Google szukałem jakiś informacji ale jak sa do żeby oddać do pompiarza albo link nie działa. A jakiś rok temu wymieniałem oring który jest na tym rozdzielaczu pompy korzystając z opisu napisanego przez Michał_1977 i wszystko smiga super. Chce pobawić sie sam bo w poprzednim przypadku pompiarz za wymiane oringu na rozdzielaczu krzyknął 600 zł bo trzeba pompe wyjąć, rozebrać ustawić itd itp a do tego powiedział że sposobem napisanym przez Michał_1977 sie nie da bo rozwale pompe a i tak wrócę do Niego.

Byłbym wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: twromek » sob sty 11, 2014 12:04

Musisz wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek i będziesz miał okazję zostać pompiarzem :)



Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » sob sty 11, 2014 17:06

Pompiarzem nie chce zostać.:p Pompa juz jest wyjęta i czeka aż cos sie ruszy. Ale jak teraz wymienić ten oring ? Nic sienie stanie jak po prostu wykrece imbusem tą śrubę wymienię oring i wkręcę z powrotem ? Bo ja wpadłem na pomysł żeby odkrecić nakretkę pod podkładke dobrać oring żeby pasował miedzy srubą a obudową pompy, na to nowa podkładke miedzianą i dokręcić to nakretką ?? Czy taka pseudo naprawa sie sprawdzi ??



rex_hunt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 17:29
Lokalizacja: Podlaskie

os regulatora odśrodkowego

Post autor: rex_hunt » sob sty 11, 2014 20:19

Popatrz na zdjęcia na stronce:http://www.greenbaypartsworld.com/vw/vw ... r_pump.htm
Zobaczysz co jest na tej ośce. Jak ją ruszysz bez rozebrania pompy to rozsypie się regulator odśrodkowy.



Awatar użytkownika
bartek18150
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: bartek18150 » sob sty 11, 2014 22:10

Zdejmujesz dekiel, wykrecasz oś i przytrzyujesz odsrodkowy.
wymieniasz oring, wkładasz os i zwracasz uwage by trafil w odsrodkowy.
PS
Zaznacz sobie dokladnie polozenie osi regulatora.
Zakladasz dekiel i smigasz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: JABcok20 » śr sty 15, 2014 08:44

Wymieniałem już nie raz oring na odi regulatora bez rozbieania pompy( a raczej przy uszczelnianiu całej). Robię sobie przecinakiem punkt na osi reguatora gdzie wystaje , odkręcam nakrętke i wykręcajać do momentu gdzie jst oring liczę ilość obrotów( przeważnie jest ich 8 ). Zakładam nowy oring i ta sama ilośc obrotów spowrotem. Nic mi się nie rozleciało na pompach 1.9d/TD.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » czw sty 16, 2014 01:05

No ja zrobiłem troszke inaczej, dobrałem oring pomiedzy os a obudowe pompy i wcisnąłem go na to podkładka miedziana i nakretka i narazie po złozeniu nic nie cieknie. Ale problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200 a po wyciągnięciu tkz. ssania ma 1400 regulacja jest do końca ale to nic nie pomogło. Czy wkrecenie osi regulatora odsrodkowego mogło mieć wpływ na zwiększenie sie obrotów, bo tak się stało że przy dokrecaniu nakretki troche mi sie wkreciło. Wykreciłem troche ale teraz nie wiem czy dobrze.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: Michał_1977 » czw sty 16, 2014 07:28

Vincent27 pisze:problem jest teraz taki że samochód ma wysokie obroty na jałowym. Ok 1100-1200
Ośką reg. odśrodk. nie można sobie kręcić w lewo-prawo bez opamiętania.
Trzeba zrobić to tak jak w książkach pisane,bo efekt....z resztą sam widzisz jaki jest efekt.
Powiem tak-opcja dla leniwych lub szybciorów- można pompę wyjąć,zamontować stabilnie w imadle osią regulatora idealnie w pionie,ale nakrętką w dół i po wykręceniu osi powolutku wyjąć ja (w pompie nic się nie rozsypie,bo koszyk z ciężarkami stoi sobie grzecznie :grin: ),zmienić o-ring i powolutku wsunąć oś oraz dokręcić przeciwnakrętkę,najlepiej w położeniu jak było ori.
Opcja dla rozsądnych-
twromek pisze:wyjąc i rozkręcić pompę. Przy okazji wymienisz całą resztę uszczelek
bo w przeciwnym razie,za pół roku napiszesz, że puszcza LDA,albo uszczelniacz wałka....

Którą opcję wybierzesz,to już jest Twoja sprawa :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » czw sty 16, 2014 10:32

Nie chciałem za bardzo ingerować w rozbieranie pompy i poszedłem po najmniejszej lini oporu :D Dopiero jak pompe zamontowałem to dostałem 2 odpowiedzi że można bez rozbierania :grrr: To co teraz zrobic z faktem że mam wysokie obroty na jałowym ?? Wymontować pompe, wykrecic oś wymienić oring wg. porady Michał_1977 i wkrecić oś o jeden obrót mniej ?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: JABcok20 » czw sty 16, 2014 10:38

Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » czw sty 16, 2014 10:42

JABcok20 pisze:Ja kręciłem odśrodkowym bez demontowania, popuściłem śrubkę kontrującą i dwoma śrubokrętami płasiki kręciłem albo miałem imbus krótszy nie pamiętam...


No możliwe, ale pewnie zaznaczyłeć sobie połozenie osi. A ja nie zauważyłem jak dokrecałem że oś też sie wkreca. Nie wiem ile obrotów zrobiła. wykreciłem ja o jakieś 1,5 obrotów.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: JABcok20 » czw sty 16, 2014 10:51

Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Vincent27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 15:23
Lokalizacja: Płock

Re: os regulatora odśrodkowego

Post autor: Vincent27 » czw sty 16, 2014 10:57

JABcok20 pisze:Przeważnie oś regulatora kończy się prawie równo z nakrętką kontrującą wystaje troszeczkę poza nią...
No to u mnie jest schowana i to nawet bardzo.
Mógłby ktos podac ile ma wystawać ta os od obudowy pompy ??



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

os regulatora odśrodkowego

Post autor: JABcok20 » czw sty 16, 2014 11:59

Tak tylko nie zapominaj że masz podłożoną podkładke miedzianą o ile dobrze pamietam... Na ori podkładce i nakrętce jest prawie rowno...
Nikt nie poda. ustaw tak aby była równo albo wystawała 1mm. Można to zrobić bez zdejmowania pompy i od razu możesz spróbować wymienić oring , wykręcić oś aż ukaże się oring i igłą go wydłubać założyć nowy i wkręcić...

JABcok20, nie piszemy posta pod postem,tylko edytujemy.
Michał_1977


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 37 gości