Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: waśka » pn wrz 02, 2013 19:18

Witam wszystkich. Pacjent to Audi A3 z silnikiem AHF. Kąt wtrysku dzień po kupnie wynosił 100-98 więc był znacznie przyspieszony. Dzisiaj chciałem nieco go opóźnić i zgodnie z poradą zamieszczoną na forum zabrałem się do prac. Pierwsze ustawienie - 61-52 więc było bliskie ideałowi. Skręciłem wszystko do kupy i zakręciłem ponownie rozrusznikiem żeby sprawdzić czy wszystko gra jak należy. Niestety, autko zdecydowanie ciężej kręciło niż na poprzednich nastawach więc zabrałem się do dalszej korekcji. W VAG'u natomiast w 2 pozycji bloku 000 w BS widniały same zera. Zabrałem się więc do kolejnej korekcji. Tym razem kąt wtrysku poszybował na 170 jednostek w MS. Jednocześnie na tych nastawach auto ledwo odpalało a po przejściu w BS kąt wtrysku skakał od najniższych wartości aż po 255 przy czym silnik pracował nierówno,kopcił niemiłosiernie. Po kolejnej próbie ustawienia kąta auto odpaliło na 3 cylindry i pracowało jak ciągnik. Po tej próbie chcąc wrócić do początkowego ustawienia (100) ukręciłem śrubę 13. Chcąc odpalić auto trzeba długo kręcić rozrusznikiem a przy próbie zapłonu dochodzą dziwne odgłosy spod maski. Jutro jadę do ASO po nowe śruby i ponownie będe próbował walczyć z kątem wtrysku i mam pytanie gdyż nie zaznaczyłem początkowego ustawienia środkowej dużej śruby - jeśli mam ogromne problemy z odpalaniem powinienem przyśpieszyć kąt czy go opóźnić ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: italiano_83 » pn wrz 02, 2013 19:37

Kat wtrysku ustawia się w bassic settings - nie patrz na mb bo tam jest już wysterowany kąt wtrysku.
waśka pisze:jeśli mam ogromne problemy z odpalaniem powinienem przyśpieszyć kąt czy go opóźnić ?
Przyspieszyć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: waśka » pn wrz 02, 2013 19:46

italiano_83, wszystko to co napisałeś wiem i tak postępuje - miałem okazje kiedyś ustawiać 1Z a teraz ucze się AHF :). Czy jeśli auto ma problem z odpaleniem można zastosować awaryjnie benzyne ekstrakcyjną do dolotu w formie "aerozolu" ? Nie chciałbym zrobić nic co przyczyniło by się do kapitalki silnika bo auto mam ledwo tydzień a żeby nagrzać silnik do tych 80 stopni trzeba wprawić motor w ruch. I czy to normalne że przy mocno opóźnionym kącie wtrysku spod maski słychać dziwne strzały w towarzystwie ogromnych oparów spalin ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: italiano_83 » pn wrz 02, 2013 19:52

Trzaski to raczej nie naturalne zachowanie nawet przy opóźnionym bardzo kącie wtrysku, szkoda, że nie zaznaczyłeś sobie pozycji wyjściowej miał byś jakiś punkt odniesienia. Kąt wtrysku ustawiony na kole pompy, będzie taki sam czy silnik ciepły czy zimny - to statyczny kąt wtrysku, a ten się nie zmienia, więc rozgrzanie silnika nie jest w tym przypadku "konieczne" - choć wg instrukcji powinien być rozgrzany.
waśka pisze:odpaleniem można zastosować awaryjnie benzyne ekstrakcyjną do dolotu w formie "aerozolu" ?
Lepiej już zakupić odpowiedni środek do rozruchu diesla i ostrożnie aplikować, żeby niespodzianki nie było.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Re: Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: waśka » pn wrz 02, 2013 20:02

italiano_83 pisze: Kąt wtrysku ustawiony na kole pompy, będzie taki sam czy silnik ciepły czy zimny - to statyczny kąt wtrysku, a ten się nie zmienia, więc rozgrzanie silnika nie jest w tym przypadku "konieczne" - choć wg instrukcji powinien być rozgrzany.
Czyli na zimnym silniku wchodząc w BS w blok 000 w 2 polu moge zobaczyć jaki kąt osiągnąłem ?
Teraz mi się jeszcze jedna rzecz przypomniała. Chcąc przyśpieszyć w ostatniej próbie kąt wtrysku powinienem kręcić nakrętką w prawo - niestety mi się ta sztuka nie udała. Wyczytałem na sąsiednich forach że jeśli skończyła się regulacja na śrubie to oznacza to nie mniej nie więcej jak przeskok na pasku rozrządu. Czyli czeka mnie sprawdzenie i ewentualne skorygowanie położenia paska rozrządu ?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: munior » pn wrz 02, 2013 20:46

waśka pisze:Czyli na zimnym silniku wchodząc w BS w blok 000 w 2 polu moge zobaczyć jaki kąt osiągnąłem ?
Możesz zobaczyć ,pod jednym wszakże warunkiem ...a mianowicie, o ile masz sprawne wszystkie podzespoły odpowiedzialne za dynamiczne przestawianie tegoż właśnie kąta wtrysku...a wszystkie one znajdują się w pompie wtryskowej ...skoro kąt ci skacze od najniższych wartosci ,do 255 ,czyli poza zakresem ,to domniemywam, że na pewno coś szwankuje ,bo normalnie nie ma takiej opcji żeby kąt wtrysku skakał w tak nienaturalnym zakresie .Do sprawdzenia więc masz ,kabelkologię do zaworu n108 ,zaworek ciśnienia wewnętrznego ,zwany też zwrotnym .Czasem niestety szwankuje sam n108 ,lub zanieczyszcza się opiłkami sitko na nim ,co uniemozliwia mu prawidłową pracę ...wtedy trzeba go niestety wyciągnąć z pompy .Czasem ,ale to raczej rzadko ,zaciera się tłoczek timingu ...Wszystkie te cuda ,dzieją się zwykle po potraktowaniu pompy ,jakimś suchym zajzajerem ,zamiast paliwa ....zwykle gładkie ,utwardzone i nawęglane podzespoły pompy ,jak fala i rolki ,tracą wtedy gładzie ,i zaczyna się produkcja opiłków ....ile ja już widziałem takich przypadków :hmm: ostatnio mi gościu zatarł jedną pompę ,i mało brakowało żeby zatarł drugą ,bo pierscień dawkujący zaczął się już przycinać na tłoczku , na szczęscie olej dolany do tego czegoś w zbiorniku ,uratował drugą pompę ...taką "moc" miał wlaną do zbiornika ...podejrzewam znaczną zawartość rozpuszczalnika ,bądz nafty ,bo było czuć po zapachu


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: ciachotdi » wt wrz 03, 2013 13:57

Jak chcesz wrócić do ustawień z przed korekcji popatrz na ślady spod śrubek 13 którymi kręciłeś, jest szansa że się odbiły na kole - w moim przypadku tak było :bigok:



waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Po ustawieniu kąta wtrysku nie odpala

Post autor: waśka » wt wrz 03, 2013 21:43

Problem rozwiązany. Dziś zakupiłem sobie komplet nowych śrubek do koła pasowego pompy.Wymieniałem każdą po kolei i na zimnym silniku skierowałem nieco śrubę 22 do szyby czyli opóźniłem kąt wtrysku. Jak się okazało był to dobry ruch gdyż auto zapaliło bez dziwnych anomalii więc stopniowo zacząłem korygować to co wczoraj nabroiłem. Z wartości 255 po 4 próbach udało mi się zejść na wartość 55 zarówno w MS jak i BS - wcześniejsze problemy z wejściem w BS powodowały luźno dokręcone śruby na kole. Teraz kąt jest niewiele wyżej nad niebieską kreską w TDI Timing więc zostawiam go w spokoju.
Dziękuje za rady, temat uważam za zamknięty :) .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości