Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Derbi013 » ndz sty 20, 2013 22:44

a wiesz jaka jest przyczyna awarii??

ten słupek od ziomka TDI on jest wyjęty z auta ? jak długo stoi nie urzywany ?


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Fahoo » ndz sty 20, 2013 22:50

kombinujesz jak kon pod góre

kup za normalne pieniadze sdi lub tdi... poszukaj powoli co kupisz korzystniej to wsadzisz tdi lub sdi czasami tdi mozna kupic dały kpl za 1600zł z turbo


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » pn sty 21, 2013 22:44

Ten motor od kolegi ma oznaczenie ALH seryjny 90KM TDI na pompie z roku 2000
Stał ok 6 miesięcy więc myślę że po założeniu powinno być ok.

A tak swoją drogą zrobić TDI z SDI to nie jest taka prosta sprawa bo zaraz trzeba zrobić wile modyfikacji:
wydech już ma inne mocowanie, mapa do zmiany, pompa do zmiany i wiele innych rzeczy ...

Jak bym chciał TDI to bym kupił seryjnego golfa z motorem ARL 150KM żeby miało powera i bym się nie bawił w jakieś modyfikacje :satan:

Ja chce zrobić SDI żeby silnik śmigał na kilka lat. To samochód dla żony. A jak masz TDI to sam wiesz że inaczej trzeba się obchodzić z takim silnikiem pamiętając że po dynamicznej jeździe nie można zaraz wyłączać silnika tylko trzeba chwilę odczekać. A myślisz że żona będzie o tym pamiętała ...

Rozmawiałem dziś z takim mechanikiem i mówił że nie powinno być dużej różnicy co do tego wałka rozrządu.

Ale jeśli ma ktoś jakieś info to proszę pisać :)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Fahoo » pn sty 21, 2013 23:39

mało wiesz w ogóle na temat swapu jakiego kolwiek wiec przekładaj sdi na sdi bo nie ogarniesz

nie takie rzeczy sie robiło
a miedzy wsadzeniem tdi do sdi dla mnie nie ma zadnej roznicy
co do pomp sie mylisz...remep to tez nie jest problem

do zapier... nie musi byc arl-znów udowadniasz ze mało wiesz.... :rotfl:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » wt sty 22, 2013 00:02

A czy ja powiedziałem że dużo wiem ?

Nie jestem mechanikiem samochodowym ale wiele usterek staram się sam naprawiać :)

Dlatego uważam że czasem warto porozmawiać z ludźmi którzy wiedzą dużo więcej niż Ja bo mogę się od nich wiele nauczyć :)

Kolego "Fahoo" może się tym zajmujesz od dawna więc dla Ciebie to nic trudnego :)



Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » śr sty 23, 2013 22:07

Dziś już przygotowałem słupek od silnika ALH i jutro biorę się za wstawianie do auta.

A jest gdzieś na forum jakiś temat jak ustawić rozrząd ?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: JABcok20 » wt sty 29, 2013 10:23

Silnik to takiej kolizji może sprawać problemy. Ja bym tylko całość przekładał. dół może by jeszcze uratował ale pewnośći nie ma.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Michał_1977 » wt sty 29, 2013 10:40

Można przełożyć cały słupek,ale ja poszedłbym prostszą drogą.
Z racji,że gładź cylindrów jest nieruszona,to kupiłbym zdrowy słupek,przełożyłbym tłoki z korbami + nowe panewki i pierścienie,głowicę zmienił i gitara.
Swap silnika też trochę kosztuje,a jak jeszcze trzeba by było zaglądnąć do kupionego silnika,to już sama UPG kosztuje ok. 120zeta.
Nie zakładałbym silnika nie zaglądając do niego,a biorąc pod uwagę,że to TDI,to pewnie będzie bardziej zmęczony od SDI :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » pt lut 01, 2013 20:49

No to powiem WAM Panowie co dalej poczyniłem z moimi przejściami :)

W sobotę znalazłem na allegro silnik 1.9 SDI kod AQM (czyli taki jak u mnie) o przebiegu 48724 km z osprzętem :)
Więc co tam myślę nie ma co bawić się w przekładanie z TDI na SDI tylko ten wstawić i będzie malinowo :)

Pojechałem do gościa kupiłem silnik :) wszystko super pięknie.
Wstawiłem do Swojego Golfa silnik odpalił ale jakoś dziwnie pracował :/ pochodził jakieś 30 min ...
Myślałem że może trochę czasu stał więc tak na początku dziwnie pracuje ale niestety :/

Jak zdjąłem pokrywę zaworów to doznałem szoku :(
rozjeb.. 4 szklanki z czego jedna aż się zablokowała w gnieździe :(

Popełniłem podstawowy błąd :( nie sprawdziłem czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony ale sugerowałem się że jak wszystko jest ładnie założone to po co jeszcze to sprawdzać a koleś zapewniał że silnik jest kompletny i nie był rozbierany :(

W efekcie mam już dwa *#cenzura#* silniki SDI :) tylko tym razem tłoki całe no i zawory całe he he

Postaram się zrobić kilka fotek żeby WAM to pokazać :)

Teraz myślę co tu dalej zrobić :)

Ale tak na przyszłość już nauczka jest zajebista choć nie mam pewności czy to już wcześniej się z tym silnikiem tak nie stało :/

Niech moje błędy będą przestrogą dla innych :) Ale jak to mówią człowiek uczy się na błędach i za każdym razem zdobywa nowe doświadczenie he he :)

Więc nie ma co się załamywać tylko muszę coś dalej podumać ;)

Może jakieś pomysły kolegów ;) Mile widziane :)


Dostałem też nr do:
Zakład Spawalniczy Kazimierz Fiłonowicz
Łomianki
Spawanie Głowic
Naprawianie wałków
Obróbka głowic

Koleś zaoferował kompletną głowicę (chyba po regeneracji ) za 650zł bez wałka (a moją bym musiał mu zostawić)
Koszt naprawy mojej wycenił na 580zł

Słyszał może ktoś o tym gościu ? Podobno ludzie chwalą :)



Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » pt lut 01, 2013 20:50

Zapomniałem dodać link do tego silnika co kupiłem :)

http://moto.allegro.pl/golf-iv-1-9-sdi- ... 03658.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: Q_mac » pt lut 01, 2013 21:00

Mi to trochę śmierdzi, przy takim przebiegu co miał by ktoś grzebać z rozrządem ? Może celowo ktoś tam gmerał.. Jesteś pewny że zawory całe? Jak był walnięty rozrząd ?



Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » pt lut 01, 2013 21:34

Zawory całe na 100% jeden tylko się wypiął :/
Źle był ustawiony rozrząd na 100% bo zawory dotykały do tłoków ... widać delikatne rysy na tłokach

Gościu jak mi sprzedawał zachwalał że rzadko się spotyka silnik z takim przebiegiem ... mówił że jakieś dziadki tym jeździli

Mogłem sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony ale wszystko było ładnie złożone więc kto by pomyślał :/

A może już wcześniej było z Nim coś nie tak bo po zakupie pokrywy zaworów nie odkręcałem :/

Teraz to już po ptakach jak to mówią ;)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: JABcok20 » sob lut 02, 2013 00:55

Kręciłeś wałem przed odpaleniem?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
ppargolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI

Post autor: ppargolski » ndz lut 03, 2013 20:00

Kręciłem wałem przed odpaleniem i było wszystko ok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 27 gości