MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: endryou » śr cze 13, 2012 20:35

Witam,

od około 2 tygodni auto słabiej niż normalnie przyśpiesza,
na marginesie zaznaczę, że 2 lata temu (ok 50tys. temu) naprawiałem w nim turbosprężarkę (wpadło ''coś'' z silnika do turbiny i powyginało łopatki na wirniku) - wymiana wirnika
od tamtej naprawy było wszystko ok, po za małym świstem-gizdem ledwo słyszalnym podczas przyśpieszania

od kiedy ostatnio odczuwam nieznaczny spadek mocy podczas przyśpieszania właśnie nie słyszę tego świstu, ale zaznaczam, że spadek mocy (przyśpieszenia) nie jest bardzo duży, odczuwalny dopiero na 4-5 biegu
(napewno przyśpiesza lepiej, niż wtedy gdy padła turbina - prawie wogóle nie przyśpieszał), ponadto kilka dni temu zapaliła się kontrolka ''problem z układem wydechowym'' i kopci na czarno jak się mocno przyciśnie na luzie na gaz

pojechałem zatem do mechanika - podłączył mi auto pod kompa i wyskoczyło kilka błędów:
- 3 świece żarowych
- czujnik doładowania
- czujnik połozenia wałka rozrządu - brak sygnału

Mechanik wykasował błędy, zrobiłem małą rundkę ale pozostał ostatni błąd - ''czujnik połozenia wałka rozrządu - brak sygnału''
Mechanik zalecił wymianę czujnika, przy okazji rozrząd (+rolka i pompa) - bo przebieg 137 tys a nie był jeszcze robiony..

Ciekawostką jest też to, że od kiedy auto słabiej przyśpiesza - to pali też zauważalnie mniej -->> na trasie wcześniej 4,4 teraz 3,9 :D

Czy czujnik położenia wałka rozrządu - może być przyczyną słabego przyśpieszania auta ????
W sklepie obok warsztatu wycenili mi części na: czujnik położenia wałka na 200PLN oraz pasek+pompa+rolka na 800PLN - ceny są OK?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: trzeci5 » pt cze 15, 2012 22:46

Według mnie ceny przesadzone,miałem podobny problem z kopceniem i słabnącym autkiem i również wywałiło mi błąd czujnika położenia wałka,ale co sie okazało po ściagnięciu obudowy z rozrządu że na paski zcieło kilka zebów i rozrząd sie przestawił stond błąd czujnika położenia wałka.Kompletny rozrząd kosztował mnie 480pln a przy okazji pytałem o ten czujnik i kosztował 75pln zamiennik.Ostatnio spotkałem sie z podobnymi objawami w MK IV i okazało sie że przepływka była zabrudzona,czyszczenia preparatem do przepływek pomogło,pozdrawiam


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: endryou » sob cze 16, 2012 10:02

a czyszczenie przepływomierza - to skomplikowana sprawa? trudny jest dostęp, dużo demontażu?

kiedyś w 1,6 w benzynie MK4 kumpel czyścił mi przepustnice - to później podpinał pod laptopa i robił tzw ''adaptację'' przepustnicy - po przepływomierzy też coś takiego jest wymagane?



Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: trzeci5 » sob cze 16, 2012 13:39

przepływka jest przykrecona do obudowy filtra powietrza a z drugiej strony przepływki jest elastyczna rura,do przepływki jest podłączona wtyczka,dostep i demontaż bardzo prosty a czyści się ja takim samym preparatem w aerozolu jak do przepustnic


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

endryou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 07, 2007 13:05
Lokalizacja: Lublin

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: endryou » wt lip 17, 2012 19:12

problem rozwiązany - na początku wymieniłem czyjnik położenia wałka + rozrząd (pasek + rolka + pompa) -->> 140 tys przebiegu, ale to nie pomogło (rozrząd i tak trzeba było już wymienić..)

pojachałem w końcu do dobrego warsztatu i - problem zdiagnozowali i usunęłli od ręki - koszt: 20 zł :)
przyczyna: przewód podciśnienia odczepił się o jakiegos zaczepu i ocierał o półośkę aż się rozszczelnił...

PS.
przy okazcji majster wskazał mi na jakies przewód dochodzący do okolic turbo i poradził, żebym go odczepił (o takiej okrągłej puszki) i zaślepił - podobno takie działanie może tylko pomóc (jakiś ekologiczny wymysł w kwestii spalin..), że podobno to tylko moze zanieczyścić w przyszłości jakies urządzenia.. tylko podobno w niektórych modelach wywala błąd po odłączeniu tego przewodu - praktykował ktoś kiedyś coś takiego ??



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: arielo87 » wt lip 17, 2012 23:57

Majster wskazał Ci przewód podciśnieniowy od zaworu recyrkulacji spalin (EGR). Istnienie tegoż cuda jest ściśle powiązane z ekologią poprzez dopalanie spalin. Czy warto to zaślepiać... z pewnych względów warto bo cały ten syf z kolektora wydechowego nie wraca do kolektora ssącego. W połączeniu z olejem ( w dolocie zawsze się znajdzie trochę) osadza się to pięknie na ściankach kolektora zmniejszając jego średnicę no i tym samym wydajność całego układu oraz silnika. Rok temu czyściłem coś takiego. Na wewnętrznych ściankach miałem ponad 2cm sadzy po 240 kkm. Wrażenia takie jakbyś czyścił stuletni komin od kuchenki węglowej :bajer: O tym właśnie mówił Twój mechanior. To Twoja decyzja czy to odłączyć czy nie, niektórzy raczej zaślepiają żeby błędów nie wywalało. Poczytaj na forum o tym, jest temat co się nazywa EGR out czy jakoś tak.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: doggie » śr lip 18, 2012 00:01

będzie wywalać błędy po zaślepieniu, BKC, BLS, BXE, BRU itp... to nie to samo co ALH



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: arielo87 » śr lip 18, 2012 00:14

doggie pisze:będzie wywalać błędy po zaślepieniu, BKC, BLS, BXE, BRU itp... to nie to samo co ALH
praktycznie z ust mi to wyjąłeś :grin: bo już miałem dopisać, że o tym nie wspomniałem


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: Michał_1977 » wt mar 26, 2013 08:01

Odkopiemy
Ludziki,powiedzcie mi,gdzie znajduje takie cholerstwo,jak czujnik położenia wałka rozrządu,ale w silniku AMF.
Pacjent to Ibiza 1,4TDI. Kumpel wracał z pracy i w pewnym momencie,auto całkowicie straciło moc i nie mogło wejść na obroty.Zgasił,poczekał,po czym znów zapalił i już było O.K. Ponoć wcześniej już tak miał parę razy.
Przyjechał do mnie,podpiąłem VAG i wywaliło błąd tego czujnika- 19643.
Raz jest dobrze,a raz źle,więc wnioskuję,że to kwestia poprawienia styków,bo ewidentnie coś nie łączy...tylko gdzie to jest?

Znalazłem małą podpowiedź:
Obrazek
Czy to jest jedno ustrojstwo dla wału korbowego i wałka rozrządu?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: trzeci5 » wt mar 26, 2013 13:32

czujnik wału to jedno a wałka to cos innego,to nie sa te same czujniki,czujnik wałka znajduje sie pod osłona paska rozrządu,a kostka z yego czujnika znajduje sie po prawej stronie stronie filtra patrząc od przodu


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: Michał_1977 » śr mar 27, 2013 07:45

trzeci5 pisze:czujnik wałka znajduje sie pod osłona paska rozrządu
Czyżby zbierał impulsy z koła paska rozrządu?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: doggie » śr mar 27, 2013 11:05

tak, bo synchronizujesz ustawienie rozrządu poprzez przestawienie koła zębatego tegoż paska



Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrz

Post autor: trzeci5 » śr mar 27, 2013 12:35

Michał_1977 pisze:
trzeci5 pisze:czujnik wałka znajduje sie pod osłona paska rozrządu
Czyżby zbierał impulsy z koła paska rozrządu?
tak nie do końca z koła paska rozrządu czyta tylko z piasty,ale na pierwszy rzut oka tak to wygląda,czujnik jest umiejscowiony tuż pod wspominanym kołem :grin:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK5 1,9 TDI - spadek mocy, czujnik położenia wałka rozrządu?

Post autor: Michał_1977 » śr mar 27, 2013 13:32

Dam radę wydrzeć dziada bez zdejmowania koła i rozpinania rozrządu?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości