zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
Witam ,moja kolejna zagadka to zgrzyt( taki pisk ) ktory trwa jedna sekunde podczas puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow, wystepuje to sporadycznie ,nidgy nie wystapilo na pierwszym biegu? co to moze byc ? prosze o konkretne info»
			
									
									- 
				wojtek1562
 - Mały gagatek

 - Posty: 55
 - Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
 - Lokalizacja: rzeszów
 
U mnie w ciagu półtora roku zdazyło sie ok 4-5 razy i zawsze podczas redukcji z 4 na3, o dziwo zawsze w tym samym miejscu i zawsze gdy było na dworze wilgotno np po deszczu, nigdy jak było sucho.
			
													
					Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 22:22 przez mateo86, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- fleshu
 - Forum Master

 - Posty: 1018
 - Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
 - Lokalizacja: Stronie Śląskie
 - Kontakt:
 
heeh > synchronizatory w skrzyni.
Piszczło wam w zakręcie przy redukcji?
Prawie na bank tak.
Silnik przesówa się na poduchach w zakręcie i linki niby sztywne ale zmieniają pozycję wbicia biegu.
Dźwięk praktycznie ustąpi jeżeli w skrzyni będzie właściwy stan oliwy > zobaczcie ile macie > ja mam do wymiany uszczelniacze półosi > oraz dodatkowo przegub na półosi od strony kierowcy ociera mi o skrzynię > dodam że tylko czasami > to jest dopiero zagadka! Po zdjęciu przegubu, kielich na łączeniu przegubu ze zskrzynią, wcale nie chce się dać przesówać na boki> więc z jakiej przyczyny ociera?
			
									
									Piszczło wam w zakręcie przy redukcji?
Prawie na bank tak.
Silnik przesówa się na poduchach w zakręcie i linki niby sztywne ale zmieniają pozycję wbicia biegu.
Dźwięk praktycznie ustąpi jeżeli w skrzyni będzie właściwy stan oliwy > zobaczcie ile macie > ja mam do wymiany uszczelniacze półosi > oraz dodatkowo przegub na półosi od strony kierowcy ociera mi o skrzynię > dodam że tylko czasami > to jest dopiero zagadka! Po zdjęciu przegubu, kielich na łączeniu przegubu ze zskrzynią, wcale nie chce się dać przesówać na boki> więc z jakiej przyczyny ociera?
- sebastian1901
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 695
 - Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
 - Lokalizacja: CzęstochoVWa
 - Auto: Octavia I 1.8T RS
 - Silnik: AUQ
 - Kontakt:
 
sprzęgło Wam się kończy Panowie a nie synchronizatory 
 Zanim zabrałem się za wymianę sprzęgła to również wymieniłem olej w skrzyni na Castrol TAF-X 75W90 i nic to nie pomogło. Oprócz tego, że piszczało to po rozgrzaniu silnika ciężko wchodził 1 bieg.
Dwumas miał luz po okręgu ok 2cm a tarczy sprzęgła prawie nie było. Do tego tarcza zaczynała trzeć o skrzynię. Głównie pisk był przy redukcji z 4 na 3 i powiedzmy z 1 na 2 w górę i mocnym dodaniem gazu. Przy pisku było odczuwalne dziwne drganie na drążku zmiany biegów. Po wymianie sprzęgła na jednomas wszystkie objawy minęły
			
													Dwumas miał luz po okręgu ok 2cm a tarczy sprzęgła prawie nie było. Do tego tarcza zaczynała trzeć o skrzynię. Głównie pisk był przy redukcji z 4 na 3 i powiedzmy z 1 na 2 w górę i mocnym dodaniem gazu. Przy pisku było odczuwalne dziwne drganie na drążku zmiany biegów. Po wymianie sprzęgła na jednomas wszystkie objawy minęły
					Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 06:27 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Sebastian
						- 
				wojtek1562
 - Mały gagatek

 - Posty: 55
 - Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
 - Lokalizacja: rzeszów
 
- sebastian1901
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 695
 - Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
 - Lokalizacja: CzęstochoVWa
 - Auto: Octavia I 1.8T RS
 - Silnik: AUQ
 - Kontakt:
 
jednomas z G60 150zł, do tego śruby ok 50zł z ASO, sprzęgło Sachsa 400zł + własna robota
Wszystko na temat jednomasa w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
			
									
									Wszystko na temat jednomasa w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Sebastian
						- acid85
 - Nowicjusz

 - Posty: 47
 - Rejestracja: sob maja 02, 2009 13:04
 - Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
 - Kontakt:
 
W sumie tez bym sie sklanial bardziej do odpowiedzi fleshu z tym ze u mnie niekoniecznie na zakretach bo na prostej tez siie zdarzało. Olej w skrzyni mam na dobrym poziomie zawsze przy wymianie oleju w silniku sprawdzam, z tym ze w skrzyni odkad 2 lata mam to auto to oleju nie wymienialem. sprzeglo bym raczej odrzucal poniewaz nie tak dawno bylo wymieniane i jest jednomas. I z wchodzeniem biegow nie ma problemu, kazdy wchodzi idealnie.
			
													
					Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 18:49 przez acid85, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
Witam,
mam podobny problem w ASV, ale u mnie ten dźwięk powstaje tylko wtedy gdy puszcze gaz i obroty silnika spadną. I wygląda to tak:
wersja a: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, trzymam gaz - na obrotomierzu ok 2000 puszczam sprzęgło i jest ok. Jeśli dam więcej gazu też jest ok.
wersja b: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, puszczam gaz na obrotomierzu ok 900 puszczam sprzęgło i jest ten dźwięk. Dodatkowo odkryłem że jest tak, że jak puszczam b.powoli sprzęgło to jest następująca kolejność:
1. 900 obr - zaczynam puszczać sprzęgło
2. pisk - dalej 900 obr i nie czuć by auto zwalniało - sprzęgło nie złapało jeszcze
3. sprzęgło łapie na obrotomierzu np.2000 obr i auto zaczyna zwalniać.
Czyli ten dźwięk jest wcześniej niż łapie sprzęgło.
Jakieś pomysły?
Łożysko wyciskowe? Czy może tuleja na której jest łożysko?
			
									
									mam podobny problem w ASV, ale u mnie ten dźwięk powstaje tylko wtedy gdy puszcze gaz i obroty silnika spadną. I wygląda to tak:
wersja a: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, trzymam gaz - na obrotomierzu ok 2000 puszczam sprzęgło i jest ok. Jeśli dam więcej gazu też jest ok.
wersja b: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, puszczam gaz na obrotomierzu ok 900 puszczam sprzęgło i jest ten dźwięk. Dodatkowo odkryłem że jest tak, że jak puszczam b.powoli sprzęgło to jest następująca kolejność:
1. 900 obr - zaczynam puszczać sprzęgło
2. pisk - dalej 900 obr i nie czuć by auto zwalniało - sprzęgło nie złapało jeszcze
3. sprzęgło łapie na obrotomierzu np.2000 obr i auto zaczyna zwalniać.
Czyli ten dźwięk jest wcześniej niż łapie sprzęgło.
Jakieś pomysły?
Łożysko wyciskowe? Czy może tuleja na której jest łożysko?
- ciachotdi
 - diesel m@ster

 - Posty: 1121
 - Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
 - Lokalizacja: Aalsmeer
 - Auto: Seat mii
 
zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
panowie u mnie taki sam objaw co u was zmiana z 3 na 4 bieg i pisk czy problemy u was się skończyły
			
									
									zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
Ja mam to samo tylko że w Toledno AHF też podczas zmiany z 3 na 4 dziwny pisk i da sie to odczuć na pedale sprzegła. Z tym że u mnie ten problem nie wystapił od jakis 2 miesięcy ale czesniej zdazało sie to czesto 
			
									
									zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow
U mnie powodem takiego pisku była zużyta tarcza sprzęgła nity tarły o docisk.
			
									
									jak by nie było będzie bardzo miło :P
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości
