Sharan spala olej .b.duzo! Jaka przyczyna?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Sharan spala olej .b.duzo! Jaka przyczyna?

Post autor: slodki01 » wt mar 09, 2010 16:36

Witam. Moj kolega ma VW Sharana 2002r TDI PD . I problem jest taki ze biereze olej.Na tysiac km potrafi spalic okolo 1l oleju,jakis znajomy mechanik powiedzial mu ze to moze byc wina turbiny ze walek ma juz duzy luz i przez to zasysa olej do komory spalania.Auto kopci tez na siwo nie na czarno.Sprzwdzilismy turbine i okazalo sie ze turbina jest ok .doslownie zadnych luzow jak nowa.Wiec czy to beda pierscienei na tlokach czy uszczelka?Do plynu chlodzacego olej sie nieprzedostaje bo plyn jest czysty.Auto kopci na niebiesko jak jest zimne ,a jak jest roizgrzany motor to jak postoi np na swiatlach i ruszy to wtedy z komina idzie niebieski dym!Poradzcie na odleglos koledzy jak przyczyna m,oze byc tego problemu,Czy jest mozliwe ze przez sprawna turbine przechodzi olej do komory spalania?Do dam ze kolektor ssacy jest troche mokry od oleju ale niejest tak strasznie oblepiony ta czarna mazią.jest wilgotny a gdzieniegdzie w srodku jest jakby wyczyszczony.Prosze o jakies rady i sugestie.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » wt mar 09, 2010 16:52

przyczyną moga być uszczelniacze zaworowe, generalnie objawów może być sporo. może przez pierścienie olej juz przepuszcza. Kiedy mój znajomy miał uszczelniacz w turbo zwalony i ucikał olej koszt naprawy 50-100zł i wszystko wróciło do normy.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 09, 2010 16:57

Może to być wina pierścieni tłokowych,uszczelniaczy zaworowych,turbiny...
Jeżeli w dolocie nie ma dużo oleju,to turbo można raczej wykluczyć i trzeba się skupić na pozostałych rzeczach.
Jak palił w duże mrozy?Jeżeli kiepsko,to może świadczyć o kiepskich pierścionkach,ale niekoniecznie...
Jeżeli po odpaleniu (po dłuższym postoju) nagle buchnie niebieska chmura dymu,to mogą być walnięte uszczelniacze na zaworach,bo podczas postoju olej spływa po trzonkach zaworowych do cylindrów i po odpaleniu zostaje spalony... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » wt mar 09, 2010 17:47

A to
Michaś_1977 pisze:Jak palił w duże mrozy?
Autko stoi generalnie w garazu.Ale ostatnio stal 3 noce pod chmurką i zapalil normalnie.Jak jest zimnyu to nie dymi ale jak sie rtozgrzeje to siwa cmura za nim zostaje ,zwlaszcza tak jak piszesz na postoju troche pochodzi i jak sie doda gazu to siwy dym.Glowica jest zdemontoweana i na razie co wiemy to to ze juz w przeszlosci byla uszczelka zmieniana pod glowica ale z jakiej przyczyny to niewiadomo.oleju w dolocie to jest tak normalnie ,wszystkie weze zostaly zdjete i jest w miare sucho ,tzn sladowe ilosci oleju ,tak samo w chlodnicy IC,Normal;na rzecza jest ze troche oleju w doolocie zawsze jest



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr mar 10, 2010 09:31

ja bym raczej w turbo szukał. może być taka opcja że puszcza olej nie w dolot tylko prosto w wydech. i dlatego jak sie zagrzeje a postoi to dymi na niebiesko bo olej idzie w rozgrzany komin. szkoda że rozebraliście go, bo żeby to sprawdzić wystarczyłoby zdjąć rurke sterowania turbiny albo odpiąć wydech od turbiny. i zapalić:)

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 8:34 am ]
Michaś_1977 pisze:Jeżeli po odpaleniu (po dłuższym postoju) nagle buchnie niebieska chmura dymu,to mogą być walnięte uszczelniacze na zaworach,bo podczas postoju olej spływa po trzonkach zaworowych do cylindrów i po odpaleniu zostaje spalony... :bajer:
slodki01 pisze:zwlaszcza tak jak piszesz na postoju troche pochodzi i jak sie doda gazu to siwy dym
kolega mówił że jak postoi wyłączony i odpalisz do zadymi. a ty masz dymienie jak postoi na wolnych jak zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 09:36 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości