Kilka pytań odnośnie TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie TDI

Post autor: gop_8 » pn paź 19, 2009 21:25

Witam!

Posiadam Golfa V z 2005 model rocznikowy 2006 BKC 77kW 105KM. Auto ma przejechane w tej chwili prawie 113 kkm Ostatnio jak podłączyłem auto do kompa (WoW) to wywaliło błąd: "Obwód prądowy świecy cylindra 1"
1.
Mechanik polecił wymianę świec, przy czym auto pali bez problemu (z tego co się orientuję tylko do tego potrzebne są świece i do podgrzania początkowo silnika, jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie, jeżeli biorą udział w spalaniu). Podjechałem do ASO koszt jednej świecy 85zł, jaka firma produkuje oryginały, czy Bremi?
2.
Spalanie po ściągnięciu z Niemiec podskoczyło o około 1litr/100km (komp pokazywał średnio 4,5 przy przejechanych ~4kkm, przy czym teraz pokazuje średnio 5,5 dodam, że auto było użytkowane w terenach górzystych i na autostradach co powinno dać większe spalanie. Z tego co słyszałem to spalanie średnie to koło 4,8-5, jeżdżę miasto w ciągu tyg, a na weekend do domu (trasa w obie strony 300km).
3.
Czy w tym modelu TDI występuje sonda lambda, przeczytam na forum, że dopiero od silnika BMM, ale na allegro można spotkać sondy do 1,9 TDI np http://allegro.pl/item774810280_sonda_l ... ouran.html. Czy może być padnięta? Po ilu km się ją wymienia? Jak nie ma sondy co spełnia jej zadanie i podaje odpowiednią dawkę? Przepływomierz?
4.Odnośnie katalizatora jaka jest żywotność w tym silniku i po jakim czasie się go pozbyć ( w którym momencie)? tu się pojawiło to pytanie, mimo wielokrotnego istnienia na forum. Auto ściągnięte było z uszkodzoną turbiną - złamał się jeden listek, czy płatek nie wiem jak to nazwać.
Na co mam się szykować do wymiany jeszcze, wiem że rozrząd przy 120kkm mnie czeka, coś jeszcze?
Na co zwrócić uwagę przy wymianach?
Zależy mi na sprawności auta, żeby mi nie stanęło gdzieś na drodze, (tak miałem z poprzednim autem..)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 21:32 przez gop_8, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » pn paź 19, 2009 23:50

gop_8 pisze:.Mechanik polecił wymianę świec, przy czym auto pali bez problemu
jak spadnie temperatura to może być problem
gop_8 pisze:Obwód prądowy świecy cylindra 1"
spalona trzeba wymienić i to najlepiej komplet bo reszta też padnie niebawem
gop_8 pisze:czy Bremi?
beru lub bosch
gop_8 pisze:.Spalanie po ściągnięciu z Niemiec podskoczyło o około 1litr/100km
to niestety urok polskiego ON
gop_8 pisze:.Odnośnie katalizatora jaka jest żywotność w tym silniku i po jakim czasie się go pozbyć
wszystko zależy od stylu jazdy
gop_8 pisze:Auto ma przejechane w tej chwili prawie 113 kkm
spokojnie śmigaj i się katem nie przejmuj
gop_8 pisze:Na co mam się szykować do wymiany jeszcze
standard oleje, płyny i filtry. pozdro.



gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » śr gru 09, 2009 16:59

Czy przy wymianie paska rozrządu trzeba coś jeszcze kupić? Kolega twierdzi, że jakiś elektromagnes.

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

wujkodja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 17:24
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wujkodja » śr gru 09, 2009 20:25

witam a wymiana paska jest na 120 tyś czy na 90



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 09, 2009 20:32

w Mk5 TDI co 120.000 km



wujkodja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 17:24
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wujkodja » śr gru 09, 2009 20:38

dzieki za info pozdr



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 09, 2009 20:38

maxoff pisze:
gop_8 pisze:.Spalanie po ściągnięciu z Niemiec podskoczyło o około 1litr/100km
to niestety urok polskiego ON
nieprawda, ja nic takiego nie zaobserwowałem, spalanie identyczne na obojętnie jakim paliwie

gop_8 pisze:.Odnośnie katalizatora jaka jest żywotność w tym silniku i po jakim czasie się go pozbyć
katalizator w TDI ma wiele dłuższą żywotność niż w benzyniakach, dopóki się nie zatka to i milion km może służyć
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 20:39 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » śr gru 09, 2009 20:58

a ja zaobserwowalem i silnik inaczej chodzil na zachodniej ropce ;)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 09, 2009 21:01

suhhar, :bigok: :bigok: no to Szczęść Boże, bo ja niestety nie - a może stety



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » śr gru 09, 2009 22:33

mettenos pisze:katalizator w TDI ma wiele dłuższą żywotność niż w benzyniakach, dopóki się nie zatka to i milion km może służyć
, a zatyka się szybciej w dieslach i jego żywotność jest przez to mniejsza :bajer:
suhhar pisze:a ja zaobserwowalem i silnik inaczej chodzil na zachodniej ropce ;)
95% kierowców ma takie same odczucia :bigok: . pozdro.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 09, 2009 23:16

maxoff, nie będę się sprzeczał co do swoich doświadczeń z paliwem i co do tego skąd wziąłeś cyfrę 95%. Co do katalizatora, to jak auto robi w większości trasy to 500 tyś. km to żaden problem
Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 23:17 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » śr gru 09, 2009 23:28

mettenos pisze:nie będę się sprzeczał
ale o co kaman? :crazy:
mettenos pisze:jak auto robi w większości trasy
wiesz jak się u nas najczęściej jezdzi :bigok: . pozdro.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 09, 2009 23:47

maxoff pisze: wiesz jak się u nas najczęściej jezdzi :bigok: . pozdro.
zgadza się :bigok: , ale nawet miasto dla katalizatora w TDI nie powinno być straszne, nigdy nie miałem problemów z katalizatorem w TDI, Passat miał - żebym to ja wiedział - około 400 tyś km i fabryczny kat - niezapchany!!! Teraz Mk5 ma prawie 220 tyś - kat jeszcze OK, w beznyniakach jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia kata przez beznynę



dartmooor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 09, 2009 23:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: dartmooor » śr gru 09, 2009 23:50

MAm problem. Przy maksymalnym przyspieszaniu zapala Się duzy napis STOP kontrolka od recznego i i sygnał dzwiekowy jkakby zaraz coś miało wybuchnac, wiecie cos na ten temat??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 33 gości