1Z trzesie na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mrwa2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 21, 2009 00:46
Lokalizacja: xxx

1Z trzesie na wolnych obrotach

Post autor: mrwa2 » pt sie 21, 2009 00:53

Witam
3 tygodnie temu zakupilem Golfa seri 3 1,9Tdi z1, za auto dalem dobra kase wiec nie wybrzydzalem , na samym poczatku bylem zmuszony wyczyscic nastawnik pompy paliwa, jednak teraz mam problem z ktorym nie moge juz sobie poradzic mianowicie auto drzy a wlasciwie trzesie sie cale na wolnych obrotach do 1200 potem drgania ustepuja, zaznaczam ze poduszki pod silnikiem sa cale i orginalne, czy to moze byc jakis napiczacz alternatora lub cos innego prosze o pomoc:)
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 10:10 przez mrwa2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt sie 21, 2009 02:30

Koło pasowe wału do sprawczenia (czy się nie giba) > kąt wtrysku jaki masz??) Sprawdzamy VAG-iem (silnik 90 stpni) > engine> bloki wartości mierzonych > grupa 000 > blokujemy nastawy> i tdi timing > na wykresie ma być na niebieskiej linii.



mrwa2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 21, 2009 00:46
Lokalizacja: xxx

Post autor: mrwa2 » pt sie 21, 2009 15:23

na samym poczatku podlaczylem go pod vaga wtryski sa ok, jedynie wyskoczylymi dwa błedy 513 i 1237, jesli bylo by to koło to czemu trzesie tylko na wolnych obrotach mam usatwione 980 obrotow jak przygazuje trzesinie jest prawie nie odczuwalne



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » pt sie 21, 2009 15:51

Witam.
Sprawdz wszystko jak kolego fleshu pisze.
980 obr/min to troszke duzo. Powinienes miec kolo 900.
a ustawiles dobrze rsw i dawke paliwa?
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 15:51 przez konri, łącznie zmieniany 1 raz.


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt sie 21, 2009 17:04

513 Czujnik obrotów silnika - G 28
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109

Zawór sobie wyczyścisz > to ten po prawej stronie pompy jak stoisz przed samochodem > dochodzi do niego kabelek > przy okazji sprawdzisz przekaźnik 109 > jest nad bezpiecznikami > rozebrać go i poprawić (jeżeli są) zimne luty > na koniec sprawdzić działanie zaworu testem elementów wykonawczych z vag-a > silnik powinien się zgasić.

Jak na bieg jałowy to masz wysoko podciągnięte (980rpm) > nie wiem jak się odnosiłeś do instrukcji czyszczenia nastawnika > czy dobrze wszystko wykonałeś i jakie adaptacje zrobiłeś http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741


Skasuj błędy i zobacz które powracają.

Dla nastawnika poszperaj za pomiarem pinów we wtyczce pompy i prawidłowymi dawkami.

Bice zawsze występuje w granicach pewnych obrotów > dalej amplituda drgań jest tak częsta że zanika. Zobacz jak zachowuje się pasek od alternatora > jeżeli koło na wale ma gumę leciwą (tłumik drgań) > no to będziesz miał telepawkę na wolnych.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183094



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sie 21, 2009 20:52

kolego jeśli czyściłeś nastawnik to jestem ciekaw jakie masz RSW i dawkę paliwa.
może ustawiłeś zbyt niska dawke i temu tak jest.
na vag i posprawdzaj wszystko.



mrwa2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 21, 2009 00:46
Lokalizacja: xxx

Post autor: mrwa2 » sob sie 22, 2009 12:02

Dawke paliwa mam w normie, to nie jest zwiazane z czyszczeniem nastawnika bo trzesienia byly juz na samym poczatku, przed czyszczeniem nastwanika, jedno koło lub napinacz kolo altenatora wyglada jakby minimalnie drzalo na odpalonym silniku oczywiscie, to mozliwe zeby od tego drgania przenosily sie na karoserie, pozatym mam obnizone i utwardzone zawieszenie mechanik mowil ze to tez moze wplywac na drgania?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sie 22, 2009 13:19

to powiedz jaka masz dawkę???, korekcje na wtryskach i kąt wtrysku.
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 13:20 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



mrwa2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 21, 2009 00:46
Lokalizacja: xxx

Post autor: mrwa2 » wt sie 25, 2009 00:05

sprawdzalem jakis czas temu dawke paliwa mam 25-26 wg vaga a reszty nie pamietam ale byla w normie



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sie 25, 2009 09:45

mrwa2 pisze:dawke paliwa mam 25-26 wg vaga
w jakiej grupie Vaga sprawdzałeś tę dawkę ?


Obrazek

mrwa2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 21, 2009 00:46
Lokalizacja: xxx

Post autor: mrwa2 » wt sie 25, 2009 10:44

nie mam pojecia co to byla za grupa



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sie 25, 2009 19:51

to sprawdz w 001



Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Post autor: Hz » wt sie 25, 2009 19:53

mrwa2, Głupie ale mozliwe w silniku masz taka korpkę od skrzyni biegów zobacz czy dobrze ją masz ustawioną ja kiedys się nią bawiłem tez miałe drgania :))) warto zobaczyć :grin:


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sie 26, 2009 20:11

Hz pisze:mrwa2, Głupie ale mozliwe w silniku masz taka korpkę od skrzyni biegów zobacz czy dobrze ją masz ustawioną ja kiedys się nią bawiłem tez miałe drgania :))) warto zobaczyć :grin:
a gdzie to jest????.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości