Dlaczego tyle pali AJM?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn lip 13, 2009 10:13

Zimny Chirurg, chyba jakiś fenomen, większość osób z AJM ma podobne spalanie jak opisywane w tym temacie. Spalanie z kompa może być bardzo dokładne a czasami mogą być rozbierzności tak jak u mnie jakieś 0,5 l.
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 10:31 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mosiadz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
Auto: VW Golf IV Variant 1.6
Silnik: AZD

Post autor: Mosiadz » pn lip 13, 2009 11:50

Ok koledzy, to tak z innej beczki pytanie do Was:
Jaki typ silnika w Golfie IV jest w miarę dynamiczny i bardzo ekonomiczny? By spalanie paliwa było podobne jak w mk3 TDI 90KM (z tego co wiem, to te silniki są megaekonomiczne).
Jakie macie propozycje? Rozumiem, że AJM jest małoekonomiczny (przynajmniej w większości przypadków).



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 13, 2009 11:55

Mosiadz pisze:Rozumiem, że AJM jest małoekonomiczny (przynajmniej w większości przypadków).
żony Passat AJM Kombi z 2000 roku średnio pali 6,5 litra przy jeździe stricto mieszanej, w trasie spokojnie 5,6-5,8 litra nie przekraczając 110-120 km/h



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pn lip 13, 2009 12:45

Mosiadz pisze:Ok koledzy, to tak z innej beczki pytanie do Was:
Jaki typ silnika w Golfie IV jest w miarę dynamiczny i bardzo ekonomiczny? By spalanie paliwa było podobne jak w mk3 TDI 90KM (z tego co wiem, to te silniki są megaekonomiczne).
Jakie macie propozycje? Rozumiem, że AJM jest małoekonomiczny (przynajmniej w większości przypadków).
według Twojego kryterium najlepszę bedą silniki 110KM na pompie czyli AHF, ASV.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn lip 13, 2009 13:19

research1, popieram, 110 na pompie rotacyjnej :)



lukjach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lukjach » pn lip 13, 2009 13:33

Koledzy wydaje mi sie ze jednak cos za cos, albo but albo ekonomia. Ja mam wprawdzie ASZ i dopiero 1 m-c go mecze, ale moge stwierdzic ze frajda z jazdy jest super i nawet chwilowo wieksze spalanko mnie nie rusza :grin: Z weekendu 300km po trasie, ciagle przyspieszanie i hamowanie i raczej ciezka noga 5,6l, takze jestem poki co zadowolony na maxa z tego silniczka. Z miasta poki co doswiadczen brak :goof:
Pzdr



Awatar użytkownika
Mosiadz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
Auto: VW Golf IV Variant 1.6
Silnik: AZD

Post autor: Mosiadz » pn lip 13, 2009 14:06

Dzięki Wam za poradę.
A jakie spalanie mają te w/w silniki AHF, ASV?
Macie może dane na ten temat?

Jeżeli chodzi o power, to dopuszczam zmiany typu: rezystor ok. 400Ohm (jak koledzy opisują to w przypadku mk3) itp... takie, które można włączyć chwilowo, a następnie wyłączyć żeby ropy tyle nie brało auto.
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 14:10 przez Mosiadz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn lip 13, 2009 15:09

poczytaj sobie, tutaj masz temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108166
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138275

koleszka ma też taką 110 i to co tam piszą to się potwierdza



Awatar użytkownika
Mosiadz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt lip 03, 2009 11:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Kraków
Auto: VW Golf IV Variant 1.6
Silnik: AZD

Post autor: Mosiadz » pn lip 13, 2009 19:08

Dzięki wielkie :)



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt lip 14, 2009 22:29

a z tego co po 2 tyg posiadania AJM'a udalo mi sie zaobserwowac to moj mk4 na 17 litrach v-powera zrobil ok 240km czyli wychodzi ze ok 7 litrow na 100 km w Krakowie. Przejezdzjac raczej krotkie dystansy. I jak narazie nie oszczedzam bo jestem na etapie sprawdzania auta i jego mozliwosci.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt lip 14, 2009 23:05

research1 pisze:
Mosiadz pisze:Ok koledzy, to tak z innej beczki pytanie do Was:
Jaki typ silnika w Golfie IV jest w miarę dynamiczny i bardzo ekonomiczny? By spalanie paliwa było podobne jak w mk3 TDI 90KM (z tego co wiem, to te silniki są megaekonomiczne).
Jakie macie propozycje? Rozumiem, że AJM jest małoekonomiczny (przynajmniej w większości przypadków).
według Twojego kryterium najlepszę bedą silniki 110KM na pompie czyli AHF, ASV.
Lub poczciwy 90 kucykowy jak u mnie AGR :pub:

Miasto-komp-6,4
Miasto- liczone pod korek do prawie zera... 6,2

Trasa- różnie ale więcej jak 5,4 nie miałem... z nogą na pół gazie :green_fuck:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » pn gru 28, 2009 13:21

Podłączę się pod temat:

Mam też AJM w Borze, wg fis i wg zbiornika wychodzi 10,4 litra na 100km - o duzo za dużo, nie wiem co jest grane. Na całym zbiorniku robię 600km (do rezerwy)

To co sprawdziłem.
W komputerze czysto - VAG sprawdzałem - 0 błędów
termostat ok

Może kata wyciąć ? ma to jakiś wpływ na żywotność silnika ?

POMOCY



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 13:29

fuldi pisze:Podłączę się pod temat:

Mam też AJM w Borze, wg fis i wg zbiornika wychodzi 10,4 litra na 100km - o duzo za dużo, nie wiem co jest grane. Na całym zbiorniku robię 600km (do rezerwy)

To co sprawdziłem.
W komputerze czysto - VAG sprawdzałem - 0 błędów
termostat ok

Może kata wyciąć ? ma to jakiś wpływ na żywotność silnika ?

POMOCY
Filtry - pompki może już leją.
Wycięcie kata i wstawienie zwykłej rurki nic nie zrobi twojemu TDI.

Ps. zrób logi statyczny i dynamiczny.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » pn gru 28, 2009 13:36

Haki pisze:Filtry
czyste


Haki pisze:pompki może już leją.
tego się najbardziej obawiam - jeśli by tak było to co trzeba zrobić ?


Haki pisze:Ps. zrób logi statyczny i dynamiczny.
nie za bardzo mam jak to zrobić :/ bo nie mam vaga



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości