Dziękuję za wszelaką pomoc
Jaki schemat ustawienia rozrządu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki schemat ustawienia rozrządu?
witam to mój pierwszy post i odrazu proszę WAS o pomoc , potrzebuje schemat ustawienia rozrządu w owym mk , oraz porade na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany paska. 
Dziękuję za wszelaką pomoc
			
													Dziękuję za wszelaką pomoc
					Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:15 przez Michu10, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Re: ustawienie rozrządu w mk4 1.9 TDi 85 kw 6-bieg
Witam.
Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.
Pozdrawiam.
Elek_vw
			
									
									Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.
Pozdrawiam.
Elek_vw
- 
				jaszczur
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 6611
 - Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Michu10, a wystarczyło poszukać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130850 co prawda pasat ale motor ten sam,
vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
			
													vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
					Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:50 przez jaszczur, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości




