Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » czw kwie 03, 2008 10:38

cowboy pisze:wpisz w szukajce "notlauf"
o tak dokładnie mnie wyprzedziłeś
sheriffg pisze:aha czyli bez diagnozy dynamicznej się nie obejdzie, dzięki
no właśnie chyba nie


Obrazek

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » czw kwie 03, 2008 10:59

zrobi się te czyszczenie kierownicy + czyszczenie kolektora z tej sadzy, zaślepie EGR i myśle że pojedzie te 180 wkońcu, dużo nie wymagam :)


Audi_Sportback

grego03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 22:41
Lokalizacja: Iwaniska, woj. świętokrzyskie

Post autor: grego03 » wt kwie 08, 2008 23:07

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tutaj nowy, więc z pokorą wysłucham wszelkich pouczeń i nauk :D .
Mój problem polega na tym, że pewnej pięknej niedzieli zostawiłem mojego golfika mk IV 1.9 tdi, 90km z włączonym zapłonem, tj. kluczykiem przekręconym do pozycji grzania świec. Niestety stał tak ok 5 godzin. Ja tego nie zauważyłem i przy próbie odpalenia akumulator padł do końca. Po godzinnym podładowaniu odpalił bez problemowo. Jedyny problem jaki sie pojawił po tej niedzieli to wzrost spalania. Do tej pory palił średnio przy spokojnej jeździe ok 5-5,3 litra. Teraz średnie spalanie przy takiej samej jeździe wzrosło do ponad 6 litrów. Zaznaczam, że ostatnie dwa razy przed zauważeniem problemu zatankowałem na ORLENIE ON VERVĘ, do tej pory wlewałem zawsze na SHELLU ON V-POWER DIESEL. To niskie spalanie utzymywalo sie nawet w ciągu zimy przy niskich temp.
Silnik w moim autku to ALH, samochód pochodzi z 2000 roku, przebieg udokumentowany to 150 tyś km.
Zastanawiam się co mogło spowodować ten wzrost. Czy co ze świecami się stało, czy z elektroniką?



Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » śr kwie 09, 2008 01:17

grego03, ALH tak maja :) norma mi nie zeszlo nigdy ponizej 7 litrow w miescie



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » śr kwie 09, 2008 09:52

Marcinek pisze:mi nie zeszlo nigdy ponizej 7 litrow w miescie
to tak jak mi
obecne - tankowanie po 300 km miasta spalanie 7,16 - jest lepsze niz bylo (jeżdzę troche dynamiczniej chyba) bo takie spalanie to odnotowywałem latem a zima i jesienia i w taka jak obecnie pogode w ubiegłym roku przekraczalo 7,5-8,5
czyli chyba wirusik troche pomógl

teraz zbieram na wtryski ale niestety opornie to idzie - a boli mnie problem z korekcja dawek na pierwszym - co zauważyl rob555

[ Dodano: 09 Kwi 2008 09:53 ]
grego03, a ALH to chyba faktycznie jakaś chybryda - coś mu sie po prostu dzieje i juz tak zostaje i nikt nie wie o co chodzi z tym spalanie - jak przeczytasz temacik to sam do tego dojdziesz


Obrazek

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » śr kwie 09, 2008 15:34

Jak się niechce wam liczyć to proponuję stronę:
http://www.spritmonitor.de

Kilka wpisów i podaje sam wartości.
Niebieski - gratuluję wymiany i tuningu - odczułeś tak samo jak ja, przyrost mocy i osiągów :)


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » śr kwie 09, 2008 15:54

Remigiusz78 pisze:odczułeś tak samo jak ja, przyrost mocy i osiągów :)
vitalności, dynamiki i pali generalnie tak samo


Obrazek

grego03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 22:41
Lokalizacja: Iwaniska, woj. świętokrzyskie

Post autor: grego03 » śr kwie 09, 2008 21:43

Witajcie
No muszę jeszcze sprostować, że mój golfik nawet jak po mieście śmigałem to nie łyknął więcej niż 6 literków na 100 i to musiałem ostro butować.
Autko sprowadził mi znajomy w ubiegłym roku i jeździła nim kobietka więc silnik raczej nie wypiłowany. Jak go brałem to miał przejechane 145000 i sprawdziłem w serwisie VW i to był realny przebieg.
Jak przeczytałem posty to się przeraziłem ile Wam pala Wasze rakiety, mnie prawie poraziło to 6l/100.
Co do mojego problemu ktoś mi wczoraj podpowiedział na forum, żeby doładować akumulator do pełna bo może nie być wystarczająco naładowany i alternator będzie zwiększał spalanie.
Podłączyłem prostownik po południu i na całą noc , zobaczymy jaki będzie efekt. Jeśli to nie pomoże jadę gdzieś na VAGa.
Ktoś mi coś mówił, że mógł się też komputer przestawić z dawkami paliwa i trzeba go od nowa programować. Może gdzieś coś macie o takim programowaniu.
Jak będą jakieś efekty to dam znać.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » śr kwie 09, 2008 22:36

grego03 pisze:Jak będą jakieś efekty to dam znać.
no byleby Ci sie nie stalo nic w stylu ALH - czyli to co nam spędza sen z powiek


Obrazek

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw kwie 10, 2008 10:06

grego03 pisze: Ktoś mi coś mówił, że mógł się też komputer przestawić z dawkami paliwa i trzeba go od nowa programować. Może gdzieś coś macie o takim programowaniu.
Jak będą jakieś efekty to dam znać.
Tak mozna za pomoca VAGa zmienic adaptacje na kanale 001. Ale to raczej oszukuje kompa niz zmienia realne spalanie....
ALH tak maja ze pala wiecej niz np AGR ktore sa mistrzami w ekonomi czy ASV ktore za to lepiej jeszcze ciagna.
Zdarzaja sie ALH ktore pala malo ale to raczej te z realnym przebiegiem ponizej 100tys km :) a o takiego to ciezko.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pt kwie 11, 2008 10:22

Zdarzaja sie ALH ktore pala malo ale to raczej te z realnym przebiegiem ponizej 100tys km :) a o takiego to ciezko.
no przecież co drugie auto sciągnięte jest od starszego pana, ma mały przebieg i w ogóle.na zachodzie klekotem śmiga się po bułki do sklepu i tyle :wink:
no właśnie gdzieś słyszałem, że agr to wdzięczny motorek... troszkę przymodzić i można cieszyć się jazdą :)


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt kwie 11, 2008 20:22

Znaleść TDI-ka z małym przebiegiem to jak wygrac w totka. Egzemplarze które mają naprawde mało nakręcone nie są na sprzedaż niestety:(



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » sob kwie 12, 2008 01:24

szatanek pisze:Znaleść TDI-ka z małym przebiegiem to jak wygrac w totka.
przebieg przebiegiem a ALH to ALH


Obrazek

Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Post autor: lupo4801 » sob kwie 12, 2008 08:55

kadett1.3 pisze:Wtryski to pół biedy alh ma inną turbinę... bez zmiennej geometrii łopatek, więc 110 z niej nie zrobisz tak łatwo..
Witam, pytałem na forum właśnie o turbinę w papierach pisze 66kW a ja mam ALH i zmienną geometrię, jak z tym jest. Czy nie mam oryginału albo ktoś zmieniał. Sprowadzony dwa tygodnie temu z Niemiec.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości