Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								inek01							
- Lord GTI
  
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: inek01 » ndz lut 04, 2007 08:36
			
			
			
			
			zuberek pisze:a moze podgrzewacze te sa zamontowane w zaleznosci od wersji wyposazenia????? 
Nie wiem od czego to zalezy, ale u mnie w GT TDI AHU 97' nie ma, a u kumpla w GT TDI 1Z 94' sa. Obydwa urodzone w Brukseli na tamtejszy rynek, wiec zaleznosc od strefy klimatycznej raczej odpada...
jacekd pisze:Rany boskie Panowie. 
Tu nie chodzi o sprawnosc, ktora jest duza ale o temperature spalania paliwa, ktora dla benzyny jest znacznie wieksza, wiec auto sie szybciej nagrzwa. 
No tak, ale w porownaniu TD do TDI to chyba o sprawnosc chodzi.
 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								ROF							
- Mały gagatek
  
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
- Lokalizacja: Łódź
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ROF » pn lut 12, 2007 00:21
			
			
			
			
			to co w końcu z tymi podgrzewaczami?? gdzie ich szukać?
mam TDI 1Z 94 wersja CL i nagrzewa mi sie 8 - 10 km :/ troche długo... 
może ten karton zastosuje 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								inek01							
- Lord GTI
  
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: inek01 » pn lut 12, 2007 09:56
			
			
			
			
			ROF pisze:może ten karton zastosuje 
Tak samo mzesz sobie zastosowac magnetyzery, dadza tyle samo co karton 
 
ROF pisze:to co w końcu z tymi podgrzewaczami?? gdzie ich szukać? 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								twardy							
- Forum Master
  
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: twardy » pn lut 12, 2007 16:30
			
			
			
			
			Może zainwestować w Webasto , ? można znależć na allegro za około 6 , 7 stówek i nie martwić się temperaturką.
			
									
									
		
		
				10mm+1,3bara=1VSTD :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 szatanek
- Forum Master
  
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szatanek » pn lut 12, 2007 19:08
			
			
			
			
			Witam
Ja mam AFN-a i u mnie jest to samo, przy temp. ok. 0 st. musze po miescie przejechac ok 9-10 km zeby złapał 90 st. Kumpel ma passata B4 1Z i u niego są te świece do podgrzewania u siebie jeszcze nie sprawdzałem ale musze sie wybrac. Moim zdaniem wkładanie tektury ma sens jezeli silnik wogóle nie chce złapac 90 st. i cały czas jest niedogrzany, a u mnie jak juz w koncu silnik złapie te 90 to cały czs to utrzymuje.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								inek01							
- Lord GTI
  
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: inek01 » pn lut 12, 2007 20:57
			
			
			
			
			szatanek pisze:Moim zdaniem wkładanie tektury ma sens jezeli silnik wogóle nie chce złapac 90 st. i cały czas jest niedogrzany
Sens to ma wtedy wymiana termostatu, a nie wkladanie kartonu i jazda jak duzym fiatem (bez obrazy dla posiadaczy 

 ).
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 erwin
- Nowicjusz
  
- Posty: 42
- Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
- Lokalizacja: walbrzych
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: erwin » wt lut 13, 2007 00:15
			
			
			
			
			twardy pisze:Może zainwestować w Webasto , ? można znależć na allegro za około 6 , 7 stówek i nie martwić się temperaturką.
   ja juz dawno to zrobilem
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 pannonia
- Nowicjusz
  
- Posty: 21
- Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
- Lokalizacja: Tarnów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pannonia » wt lut 13, 2007 21:33
			
			
			
			
			PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty ( z podanej ilości paliwa wiecej mocy- dlatego mało palą )
.... bo ponieważ dlatego bo 

 sprawność silników tłokowych rośnie ze wzrostem stopnia sprężania a w dieslu to raczej normalne jest że ciśnienie większe - nie?  
a nie wkladanie kartonu i jazda jak duzym fiatem (bez obrazy dla posiadaczy 

 ).
nie obrażam się bo niedawno sprzedałem i niechcę go więcej (VW tak jeździ jak FSO ryczy )
.............a co do szybszego nagrzewania - zaloz webasto. jakieś 2kzł i problem z głowy.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zuberek							
- Mały gagatek
  
- Posty: 66
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zuberek » wt lut 13, 2007 21:39
			
			
			
			
			niedawno gdzies czytalem ze bezposredni wtrysk w silniku benzynowym chlodzi silnik Moze tak samo jest w dieslu??? A moze to g*****o prawda?
			
									
									
		
		
				TDI rules
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 pannonia
- Nowicjusz
  
- Posty: 21
- Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
- Lokalizacja: Tarnów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pannonia » śr lut 14, 2007 10:20
			
			
			
			
			zuberek pisze:niedawno gdzies czytalem ze bezposredni wtrysk w silniku benzynowym chlodzi silnik Moze tak samo jest w dieslu??? A moze to g*****o prawda?
tzn w benzyniaku prędzej niż w dieslu - a to z prostego powodu - ciecz skraplając się oddaje ciepło a parując pobiera z otoczenia. że benzyna paruje łatwiej to i łatwiej pobiera ciepło.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zuberek							
- Mały gagatek
  
- Posty: 66
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zuberek » sob lis 24, 2007 17:05
			
			
			
			
			zima znowu no i temat wraca jak bumerang!!!!! Dzis postanowilem zaslonic od dolu chlodnice kartonem tak jak to kiedys robilem w fiacie palio (duzo dlubania bo musialem jechac na rampe w deszczu i odkrecic cala oslone silnika)Efekt jest taki ze auto w dzien (tenmp okolo 4-5st) nagrzalo sie duzo szybciej i mam wreszcie cieplo A w trasie (przejechalem dzis 50km) temperatura nie podskoczyla Ciekawe czy ta chałtura da jakis efekt w mrozie Ale to sie zobaczy w przyszlosci
			
									
									
		
		
				TDI rules
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Corvax							
- V.I.P.
  
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Corvax » sob lis 24, 2007 17:56
			
			
			
			
			zuberek pisze:W miescie przy zimnym silniku biegi zmieniam przy okolo 2 tys obrotów (zeby nie katowac turbinki)
zmieniaj wyżej, jesli jedziesz na 3 czy 4 biegu przy 2k obr to nie zmieniaj na wyższy bieg tylko jedź tak dalej, z turbiną nie ma to nic wspólnego o ile będziesz sie delikatnie obchodził z pedałem gazu - polecam założenie wskaźnika ciśnienia doładowania i wtedy będziesz mógł sobie odpuścić obrotomierz.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zuberek							
- Mały gagatek
  
- Posty: 66
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zuberek » sob lis 24, 2007 18:03
			
			
			
			
			Corvax pisze:zmieniaj wyżej, jesli jedziesz na 3 czy 4 biegu przy 2k obr to nie zmieniaj na wyższy bieg tylko jedź tak dalej, z turbiną nie ma to nic wspólnego o ile będziesz sie delikatnie obchodził z pedałem gazu - polecam założenie wskaźnika ciśnienia doładowania i wtedy będziesz mógł sobie odpuścić obrotomierz.
uwierz mi ze tak robie Nizej 1800 obr nie jezdze
TDI rules
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								cwb							
- Mały gagatek
  
- Posty: 120
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
- Lokalizacja: Legnica
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: cwb » ndz lis 25, 2007 13:01
			
			
			
			
			hmmm to nagrzewanie po 8-10 km wydaje mi się normą
tak jak dzieje się w moim tdi mk4 to samo zauważyłem jeżdżąc boxerem, kangurem, i multivagonem
			
									
									
		
		
				[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości