Cabrio 4 rocznik 98 zerwane linki naciągu dachu
Cabrio 4 rocznik 98 zerwane linki naciągu dachu
Kupiłem autko i okazało się że obie linki naciągu dachu są urwane gdzieś od przodu, szukam gdzieś schematu gdzie one są montowane do jakiego elementu patrząc od klamek dachu, lub jakieś foto .
Cabrio 4 rocznik 98 zerwane linki naciągu dachu
Może to Ci troszkę pomoże
I takie info z innego forum:
" VW wpadł na genialny pomysł, że linki od dachu nie trzeba regulować. W Golfie 3 cabrio jest ona zapinana na haczyk do stelażu dachu, mniej więcej na wysokości klamek zamykających dach, po czym jest prowadzona w poszycie. Linka wychodzi z tyłu dachu zaraz przy krawędzi tylnej szyby, gdzie jest połączona ze sprężyną podobną do tej stosowanej w popularnych fotelach turystycznych (osłania to czarna rurka termokurczliwa). I tyle. Nie ma żadnej regulacji. Jeśli dach odstaje od stelaża, to są w zasadzie tylko trzy możliwości:
1) linka się wypięła - trzeba po prostu ją na nowo zahaczyć.
2) linka się zaklinowała - w tylnej części dachu , powyżej wspomnianej sprężyny, na elemencie stelażu służącym za prowadnicę tylnej szyby, są małe plastykowe prowadnice do linki. Zdarza się, że linka z nich wyskakuje i klinuje się w stelażu. Wtedy sprężyna nie ma możliwości naciągnięcia linki. Wystarczy odblokować linkę i wsadzić ją na miejsce.
3) linka zerwała się - można ją zastąpić linką rowerową, stosowaną przy hamulcach, czy przerzutkach. Wystarczy przyciąć linkę do odpowiedniego rozmiaru i zaklepać na niej oczka, które często stosowane jest do mocowania przewodów od masy do karoserii auta. Przy czym dobrze by było, gdyby było to oczko mosiężne (jest masywniejsze). Oczka takie są dostępne w castoramie w cenie ok 30 zł za 30 szt. W przedniej części dachu oczko możemy przyczepić do stelaża przy pomocy blachowkręta i wykorzystać do tego fabryczny otwór. Jeśli dobrze dobierzesz blachowkręt, nie uszkodzi on ani szyby, ani uszczelki.
4) linka rozciągnęła się - Trzeba ją skrócić. Najlepiej wtedy obciąć kawałek linki od strony tyłu auta (tj. przy sprężynie) i zaklepać na niej oczko, o którym mowa wyżej.
5) pękł któryś z elementów mocujących linkę - niestety haczyki mocujące linkę do stelaża w przedniej części stelaża bardzo ładnie rdzewieją i po prostu mogą pęknąć. Postępować wtedy należy - jak w przypadku zerwania linki, tyle, że oczywiście wykorzystujemy oryginalną linkę.
Wszystkie ww. operacje można spokojnie wykonać bez zdejmowania poszycia dachu."
I takie info z innego forum:
" VW wpadł na genialny pomysł, że linki od dachu nie trzeba regulować. W Golfie 3 cabrio jest ona zapinana na haczyk do stelażu dachu, mniej więcej na wysokości klamek zamykających dach, po czym jest prowadzona w poszycie. Linka wychodzi z tyłu dachu zaraz przy krawędzi tylnej szyby, gdzie jest połączona ze sprężyną podobną do tej stosowanej w popularnych fotelach turystycznych (osłania to czarna rurka termokurczliwa). I tyle. Nie ma żadnej regulacji. Jeśli dach odstaje od stelaża, to są w zasadzie tylko trzy możliwości:
1) linka się wypięła - trzeba po prostu ją na nowo zahaczyć.
2) linka się zaklinowała - w tylnej części dachu , powyżej wspomnianej sprężyny, na elemencie stelażu służącym za prowadnicę tylnej szyby, są małe plastykowe prowadnice do linki. Zdarza się, że linka z nich wyskakuje i klinuje się w stelażu. Wtedy sprężyna nie ma możliwości naciągnięcia linki. Wystarczy odblokować linkę i wsadzić ją na miejsce.
3) linka zerwała się - można ją zastąpić linką rowerową, stosowaną przy hamulcach, czy przerzutkach. Wystarczy przyciąć linkę do odpowiedniego rozmiaru i zaklepać na niej oczka, które często stosowane jest do mocowania przewodów od masy do karoserii auta. Przy czym dobrze by było, gdyby było to oczko mosiężne (jest masywniejsze). Oczka takie są dostępne w castoramie w cenie ok 30 zł za 30 szt. W przedniej części dachu oczko możemy przyczepić do stelaża przy pomocy blachowkręta i wykorzystać do tego fabryczny otwór. Jeśli dobrze dobierzesz blachowkręt, nie uszkodzi on ani szyby, ani uszczelki.
4) linka rozciągnęła się - Trzeba ją skrócić. Najlepiej wtedy obciąć kawałek linki od strony tyłu auta (tj. przy sprężynie) i zaklepać na niej oczko, o którym mowa wyżej.
5) pękł któryś z elementów mocujących linkę - niestety haczyki mocujące linkę do stelaża w przedniej części stelaża bardzo ładnie rdzewieją i po prostu mogą pęknąć. Postępować wtedy należy - jak w przypadku zerwania linki, tyle, że oczywiście wykorzystujemy oryginalną linkę.
Wszystkie ww. operacje można spokojnie wykonać bez zdejmowania poszycia dachu."
Cabrio 4 rocznik 98 zerwane linki naciągu dachu
Czytałem ten opis, brakowało tylko jakiegoś rysunku technicznego , u mnie te linki z tyłu nie są na sprężynach tylko oczka są bezpośrednio przymocowane do ramy dachu , zastanawiam się jak przełożyć linkę przez sam dach na takiej długości a sprężynki jakieś sam dołożę eksperymentalnie . Dziękuje za zainteresowanie.
edit. Jedyny problem jaki mi pozostał to zlokalizowanie gdzie linki sa mocowane z przodu, rysunek tego nie wyjaśnia oraz dokładne oględziny dachu też niczego nie przyniosło , skoro nie trzeba dachu rozmontowywać jak w opisie to powinny być widoczne te mocowania.
Mimo że rozebrałem osłony klamek dachu oraz wykręciłem klamki nie ma ani śladu gdzie one były zamocowane ,otworów wkrętów itp.
Ciekawy link do tematu.http://volkswagenownersclub.com/vw/show ... ion-cables
Czyżby nikt z forumowiczów nie wiedział gdzie te linki powinny być zahaczone ? niby w okolicy klamek ale tam nie ma ani jednego miejsca gdzie byłby jakiś otwór czy wkręt .
Po długich i wnikliwych poszukiwaniach znalazłem wreszcie rozwiązanie tej zagadki , niestety pewne zamieszanie wprowadza ten wpis
edit. Jedyny problem jaki mi pozostał to zlokalizowanie gdzie linki sa mocowane z przodu, rysunek tego nie wyjaśnia oraz dokładne oględziny dachu też niczego nie przyniosło , skoro nie trzeba dachu rozmontowywać jak w opisie to powinny być widoczne te mocowania.
Mimo że rozebrałem osłony klamek dachu oraz wykręciłem klamki nie ma ani śladu gdzie one były zamocowane ,otworów wkrętów itp.
Ciekawy link do tematu.http://volkswagenownersclub.com/vw/show ... ion-cables
Czyżby nikt z forumowiczów nie wiedział gdzie te linki powinny być zahaczone ? niby w okolicy klamek ale tam nie ma ani jednego miejsca gdzie byłby jakiś otwór czy wkręt .
Po długich i wnikliwych poszukiwaniach znalazłem wreszcie rozwiązanie tej zagadki , niestety pewne zamieszanie wprowadza ten wpis
niestety tak się nie da patrząc na fotkę gdzie widać miejsce zaczepu linek przy klamkach tutaj do całości może komuś się przyda http://www.cepavw.org/phpbb3/viewtopic.php?t=9566Wszystkie ww. operacje można spokojnie wykonać bez zdejmowania poszycia dachu."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości