MK3 cabrio parę pytań

Forum miłośników Golfa Cabrio

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Furian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 08, 2014 16:50

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: Furian » pn gru 08, 2014 20:01

Witam. Jestem nowy na forum, lecz na pewno tu zostanę na stałe i jako że przymierzam się do kupna mk3 cabrio chciałbym zadać parę pytań i poprosić o odpowiedzi jeśli będziecie tacy dobrzy :) 98r. 1.8 bena wersja 75KM. Sprowadzone z niemiec, generalnie dużo kasy w niego poszło i jest wszystko ładnie porobione. Moje pytania brzmią: Jak się sprawują te silniki i ile wytrzymują km? Jakie spalanie? Warto do tego silnika gaz włożyć? Dach wytrzyma zimę jak będzie parkowany na dworze?



Awatar użytkownika
sympatyk wiatru
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt lut 11, 2014 09:28
Lokalizacja: Warszawa

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: sympatyk wiatru » wt gru 09, 2014 14:48

Na temat silnika się nie wypowiem, bo nie wiem? Zapewne wiele zależy kto i jak dbał?
Gaz generalnie polecam do kuchenek gazowych :los2: Dobre jest założenie, że kupuje się samochód z takim silnikiem gdzie stać później na tankowanie.
Jeżeli chodzi o dach: to materiałowy czy winyl? Wiele zależy w jakim stanie jest szmata, naciąg przy szybach, itd.
Zasadniczo jeżeli dobry stan dachu, dodatkowo zaimpregnowany to może stać na zewnątrz bez obaw (choć oczywiście lepiej w garażu).


trudno iść przez życie wieloma drogami. co wybierasz?

Furian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 08, 2014 16:50

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: Furian » wt gru 09, 2014 18:24

Wiem, że to zależy kto i jak dbał, ale po prostu pytam ogólnie ile te silniki wytrzymują. Dla mnie cena paliwa przy zarobkach to jakaś kpina, więc dlatego myślę o gazie i też dlatego pytam czy te silniki znoszą dobrze gaz i tyle... Wiem, że jest mnóstwo hejterów gazu, dlatego nie potrzebne będą zbędne komentarze i jeśli można prosić to o konkretne odpowiedzi. A dach jest materiałowy:). Piszesz, że bez obaw może stać i dzięki !!:D taka odpowiedź mi wystarczy :) o naciągach to trochę tu czytałem więc to już wiem :D



franke
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 08, 2010 10:07
Lokalizacja: janki

Re: MK3 cabrio parę pytań

Post autor: franke » wt gru 09, 2014 21:37

witam-jesli chodzi o silniki 1.8 na jednopunktowym wtrysku to bez problemu powinien dac rade[to naprawde prosta konstrukcja mozna smialo powiedziec pod lpg]-jesli juz kupiles to najpierw proponowal bym popatrzec czy silnik przez jakis czas uzytkowania [przed zalorzeniem lpg] pracuje poprawnie tj-czy nie bieze oleju czy nie faluje na obrotach [przy odpalaniu na zimnym]a to tylko dlatego ze jak zalorzysz lpg zebys mial pewnosc ze ew. problemy nie beda zwiekszac prawdopodobienstwa wad silnika tylko zlego dostrojenia instalacji lpg co w przypadku nowej bedzie podlegac poprawka w ramach gwarancji i bez wciskania kitu ze to nie wina lpg tylko czego innego-takie jest moje zdanie -co do dachu jesli jest z pcv to uwazaj przy minusowych temp [zwlaszcza zima]pcv -twadnieje i przez to moze pekac ,jesli chodzi o ''szmaciane ''napewno konserwacja nie zaszkodzi [ja osobiscie uzywam impregnatu do obuwia z nanoczasteczkami ktory nie kosztuje wiele ok 25zl a mojemu poszyciu nic przez ok 3lat nie zaszkodzilo]-oczywiscie uzywajac ori srodkow bedziesz mial to samo tylko koszt impregnatu bedzie wyzszy-pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
kamilex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 14:50
Lokalizacja: Wielkopolska

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: kamilex » pt sty 23, 2015 00:06

Tak jak kolega franke, pisze Ori dach z pcv jest ciężki do ochrony zimą szmaciany natomiast to, że tak powiem, "baja" wiele osób nadal wierz w stereotypy o przeciekającym dachu albo o tym że zimą jest o wiele chłodniej w aucie, a jest wręcz przeciwnie kilka warstw materiału o wiele bardziej chroni przed zimnem, ale o tym już wiesz więc nie truje więcej...
Chcę cię tylko przestrzec przed tym aby w czasie gdy jest mróz nie pozwalać, ani samemu, się nie opierać o dach czy nie kłaść na dachu żadnych zakupów jak to w zwyczaju ma wiele osób, wpierdol jest najlepszym sposobem na wytłumaczenie :D ...
A co do silnika to nie wiem ale słyszałem że mk3 dobrze znoszą gaz, choć sam jestem przeciwnikiem gazu...
Ale chciałem ci polecić diesela tylko nie wiem czy myślałeś o tym, ja osobiście uważam że to fajna opcja, nie tracisz bagażnika na butle z gazem, no i nie jesteś wiecznym klientem stacji, no bo ile przejedziesz na butli gazu, mi bak spokojnie na 750-800km wystarczy, spalanie w okolicach 4,5 do 5,5 litrów przy wciskaniu, no i to jest mk3 czyli wytrzymałe pierwsze silniki 1.9 turbodoładowane które nie wytrzymują tylko 250tyś ale więcej, np. mój sąsiad ma z przebiegiem 370tyś i chodzi jak nowy, tanie części, np. mnie rozrząd wyniósł 500zł ,czy trochę ponad, nie pamiętam, (z wymianą u kuzyna ale też trzeba było coś dać), OC myślę że nie wiele droższe, bo co prawda ja mam zarejestrowany na ojca który ma ful zniżek i wyniosło ok 800zł, ale brat za escorta 1,6 też na ojca płacił 750zł...
No i masz 90KM, moim jechałem 190km/h w 4 osoby i dawał rade, wiadomo od ok 170 to już toczka się robi i potrzeba kilometrów na rozbujanie, ale ja to osiągłem na odcinku ok 8 km, gdzie w połowie miałem przerwę na światłach :bigok: ,a jeśli ci mało to można zawsze go zchipować, i nie wiele tracisz na spalaniu...
A jeśli chodzi o samochód z Niemiec to myślę że niemca stać na to żeby cabrio mieć na sezon więc nie będzie znorany, sam widziałem jak szukałem jak wyglądają polskie cario, jest tylko jedna rzecz wypytaj się jak długo stał, jeśli długo to od razu z 300zł możesz wołać na zawieszenie, bo mi po ok. pół roku wylały się amortyzatory, a słyszałem o wielu takich sytuacjach...
A jeśli chodzi o cenę mojego auta to sprowadzony z Niemiec golf z realnym przebiegiem 160000 tyś. (wiem bo byliśmy na drugi dzień po przywiezieniu go do komisu no i niektóre naklejki jak i stan na to wskazywały), miał już wtedy nowy dach (czyli 1500zł w cenie) z tylko lekko pordzewiałymi błotnikami (zaniedbałem je trochę ale ale koszt wyspawania i malowanie liczę na jakieś 600 zł max ) i odpryskami na masce (czyli wystarczyła by przyczajka na złomie na inną w tym kolorze, widziałem już chyba ze 20 golfów na złomie w tym kolorze więc myślę że dostępność jest duża, czyli koszt 20zł) to:
-kupno + rejestracja + pierwsza rata oc = niecałe 6000zł
Wiem wiem, za dużo o swoim golfie ale chyba każdy lubi mówić o swoim, więc nie rozpisuję się i zapraszam na moją stronę: viewtopic.php?f=88&t=543910
Więc jak przekonałem???


Kto może jak nie golfiorze!!!
Kupię ori projektory hella w dobrej cenie do golfa mk3...
Moje czerwone cabrio...
Wbijajcie i komentujcie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=543910" onclick="window.open(this.href);return false;

murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: murgenzzr » pt sty 23, 2015 00:17

Mnie nie :jaja: . Kabriolet, jazda bez dachu, i tu zamiast cieszyc sie jazda slyszymy klekot.
I niech nikt mi nie wmawia ze nie klekocze. To nie sa nowoczesne silniki, kultura pracy w porownaniu do benzyny jest zerowa. Silnik 1.8 bardzo dobrze znosi gaz.



Awatar użytkownika
kamilex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 14:50
Lokalizacja: Wielkopolska

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: kamilex » pt sty 23, 2015 01:32

murgenzzr, Wiesz masz rację, tyle że w moim przypadku w bagaju jak i w boczkach siedzi myślę że dość dobry sprzęt audio więc tego nie słyszę, a powiem więcej nie zwróciłem na to uwagi z tego względu że golfa kupiłem jesienią, sprzęt włożyłem jeszcze zimą a latem już grało i zagłuszało, zwróciłem na to uwagę dopiero po takim tekście jak twój, a usłyszałem go tylko raz, nikt nie zwraca na to uwagi ani pasażerowie ani jak już mówiłem ja, więc chyba nie jest tak źle... Ale przyznam też że mi głos diesla nie przeszkadza a czasami lubię posłuchać świst turbiny jak się wkręca tak od 1600 do 2800 tyś obrotów, choć powiem że wolał bym głos diesela 4,6 litrowego V8 takiego jak ma szef (no nie mówię już o vr6 bo to wiadomo)... A jak wiadomo zyskuje na spalaniu, ja za 250 zł w tym miesiącu zrobiłem 1000 km z czego 400 w górach po krętych drogach przez co więcej spalił co jest logiczne... A wy ile zrobicie za 250 zł, pytam z ciekawości nie ze złośliwości...


Kto może jak nie golfiorze!!!
Kupię ori projektory hella w dobrej cenie do golfa mk3...
Moje czerwone cabrio...
Wbijajcie i komentujcie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=543910" onclick="window.open(this.href);return false;

murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: murgenzzr » pt sty 23, 2015 08:41

Silnik 1.8 wezmie srednio 8l gazu, wczoraj tankowalem po 1.95 czyli na setke wyjdzie zaokraglajac 16zl. Za 250zl kupimy 128 l gazu czyli jakies 1600km. Ciezko byc zlosliwym ze sie oszczedza. Ceny gazu na podkarpaciu z wczoraj, dzis pewnie bedzie taniej o 2 gr :D



Awatar użytkownika
kamilex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 14:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: MK3 cabrio parę pytań

Post autor: kamilex » pt sty 23, 2015 16:58

murgenzzr pisze:Silnik 1.8 wezmie srednio 8l gazu, wczoraj tankowalem po 1.95 czyli na setke wyjdzie zaokraglajac 16zl. Za 250zl kupimy 128 l gazu czyli jakies 1600km. Ciezko byc zlosliwym ze sie oszczedza. Ceny gazu na podkarpaciu z wczoraj, dzis pewnie bedzie taniej o 2 gr :D

Wcale nie chciałem być złośliwy, ale w te 8 litrów to mi sie nie chce wierzyć, z resztą wasz wybór, skoro lubicie zapach gazu to spoko...


Kto może jak nie golfiorze!!!
Kupię ori projektory hella w dobrej cenie do golfa mk3...
Moje czerwone cabrio...
Wbijajcie i komentujcie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=543910" onclick="window.open(this.href);return false;

murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: murgenzzr » pt sty 23, 2015 17:59

Bo ja wiem czy malo, mam wersje syncro i 2.0 silnik, waga 1200kg auta no i tylny naped swoje bierze i srednio 10 na sto. Mialem mk2 1,6 i palil 8 na instalacji 1 gen. Jak jest dobry katalizator to nie czuc gazu. I tu dochodzimy do wnioskow jak ktos lubi klekota to zadne argumenty za gazem go nie przekonaja, i odwrotniej jak ktos nie chce diesla to to nie kupi.

A skoro nie lubisz zapachu gazu to czemu kabriolet kupiles, jedzie przed toba auto na gazie i gaz ty czujesz nie on :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
kamilex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 14:50
Lokalizacja: Wielkopolska

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: kamilex » sob sty 24, 2015 13:12

murgenzzr, dobry wniosek... Ale to czemu kabroileta kupiłem no to chyba oczywiste, a niestety nie mamy wpływu na to kto jeździ przed nami, mogę tak samo napisać że czemu nie chcesz diesela, skoro staniesz koło starego tira i też słyszysz klekot... Więc to poprostu nie podlega dyskusji bo obracać można w nieskończoność...
A teraz murgenzzr, mam do ciebie pytanie, bo gadałem z ziomkiem w pracy który jeździ aktualnie mk3 1,8 w gazie i kazał się zapytać ciebie gdzie można dostać gaz za 1.95 bo u nas 2.40 kosztuje... No i sam stwierdził że odnośnie spalania to ciebie poniosło albo jeździsz jak c.i.p.k.a bo jemu normalnie pali 10-11...


Kto może jak nie golfiorze!!!
Kupię ori projektory hella w dobrej cenie do golfa mk3...
Moje czerwone cabrio...
Wbijajcie i komentujcie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=543910" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pawka
,
,
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:14
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: Pawka » sob sty 24, 2015 17:46

Nigdy jeszcze nie słyszałem aby golf 1.8 czy 1.6 palił mniej jak 10



murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: murgenzzr » sob sty 24, 2015 22:01

kamilex pisalem podkarpacie, dokladnie krosno, jak ktos chce dowodow moge podeslac fotki z 2 cpnow powiedzmy z cenami. Co do spalania jezdze normalnie, omijam zamulaczy, szalencow puszczam przodem. A skoro jemu 1.8 pali 10/11 to jest mozliwe kilka wariantow:

--gaz ma nieustawiony
--zalozona 1gen gazu do jednopunktu
--zarzniety silnik
--filt powietrza wymienia "czasami" ( a stary zapchany filtr to 1 litr na 100 km gazu wiecej )
--technike jazdy traktorzysty :grin:
--no i najprawdopodobniejsza opcja chcial miec rakiete a kupil silnik 1.8 i caly czas trzyma silnik na czerwonym polu zeby jakos jechalo

Mi pali ta dyche przy jedzie po miejscu, 30%miasta reszta wsie, mam sekwencyjny wtrysk gazu zalozony przez dobrego montarzyste, po zalozeniu nie zrobil tylko adaptacji i ustawienia automatycznego mapy wtrysku. Jezdzilem z nim potem z pol godziny z lapkiem i ustawialismy mape wtrysku pod auto tak zeby chodzil jak na benzynie.
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2015 20:33 przez murgenzzr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamilex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 14:50
Lokalizacja: Wielkopolska

MK3 cabrio parę pytań

Post autor: kamilex » ndz sty 25, 2015 00:51

Czyli w końcu ile ci pali, bo już nie wiem czy 8 czy 10... ja swoje spalanie podałem, tak jak napisałeś w ostatnim poście, na miejscu też 30% miasto, i wychodzi 4,5-5,5 na 100, a w trasie kiedyś zszedłem do bodajże 4,25l...
A nie doczytałem widocznie gdzie ten gaz kupujesz, tylko licz się też z tym że skoro u was gaz jest tańszy o 40 groszy no to i ropa będzie tańsza czyli też nie wyjdzie 1000km za 250 zł tylko jeszcze taniej...
Ale *#cenzura#* w to każdy ma co chce...
A najważniejsze jest to żeby zastanowić się jak długo chce się jeździć tym golfem bo jak wiadomo od gazu niszczy się silnik, a i instalacja tania nie jest...


Kto może jak nie golfiorze!!!
Kupię ori projektory hella w dobrej cenie do golfa mk3...
Moje czerwone cabrio...
Wbijajcie i komentujcie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=543910" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Cabrio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości