[mk3] Ściąganie wskazówek zegarów!
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
i ja dziś też zawalczyłem z Motometerem '97 srebrne blaty
Poszło o dziwo gładko i przyjemnie. Kręciłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąłem w górę - trzy obroty i wskazóweczki schodziły
Pozdrawiam
dygac
Poszło o dziwo gładko i przyjemnie. Kręciłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąłem w górę - trzy obroty i wskazóweczki schodziły
Pozdrawiam
dygac
[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie
i MK3 US w duecie
rydzu a jak ja mam vdo zegar to jak sciagnac wskazowki??? z gory wielkie dzieki:)
[ Dodano: 08 Wrz 2007 13:44 ]
dzieki z tego co wyczytalem to krecic zgodnie z ruchem wskazowek, a male od temp i baku sciagnac widelcem w gore, na sile dobrze?? a powiedz mi RYDZU jak dokladnie zrobic wyswietlacze np zeby byl czarna pokazywal na czerwono, co potrzebuje, tam jakies filtry miales bnialy i czerwony bodajrze:) z gory dzx:)
[ Dodano: 08 Wrz 2007 13:44 ]
dzieki z tego co wyczytalem to krecic zgodnie z ruchem wskazowek, a male od temp i baku sciagnac widelcem w gore, na sile dobrze?? a powiedz mi RYDZU jak dokladnie zrobic wyswietlacze np zeby byl czarna pokazywal na czerwono, co potrzebuje, tam jakies filtry miales bnialy i czerwony bodajrze:) z gory dzx:)
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2007 13:15 przez fizolGTW, łącznie zmieniany 1 raz.
Break limits, let's fun :D
moj mk3 GT Special :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1306705#1306705
moj mk3 GT Special :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1306705#1306705
fizolGTW, Tak jak wyczytałeś. Duże kręcisz, małe ciągniesz. Do małych nawet nie potrzebujesz widelca. Schodzą palcami.
Co do wyświetlaczy, to zapewne chodzi ci o negatyw. Na forum opisane jest to dosyć dobrze, poszukaj. Cała sprawa plega na rozebraniu wyświetlaczy, odklejeniu orginalnego filtra, usunięciu resztek kleju, odwróceniu jego polaryzacji. Kolor cyfr robisz tak jak zazwyczaj, więc albo dioda walcowa w wybranym kolorze, albo kolorowy filtr od spodu.
Jeśli oświetlenie będize za intensywne, można pod filtr kolorowy położyć np. kawałek kalki technicznej żeby troszeczkę ściemnić.
Co do wyświetlaczy, to zapewne chodzi ci o negatyw. Na forum opisane jest to dosyć dobrze, poszukaj. Cała sprawa plega na rozebraniu wyświetlaczy, odklejeniu orginalnego filtra, usunięciu resztek kleju, odwróceniu jego polaryzacji. Kolor cyfr robisz tak jak zazwyczaj, więc albo dioda walcowa w wybranym kolorze, albo kolorowy filtr od spodu.
Jeśli oświetlenie będize za intensywne, można pod filtr kolorowy położyć np. kawałek kalki technicznej żeby troszeczkę ściemnić.
- Piwiracing
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Rydzu jest taka sprawa: mam identyczne zegary co PIT_BULL, czyli MotoMeter 20-220:rydzu pisze:PIT_BULL, twój licznik to jeden z tych "dobrych modeli" Więc po kolei:
1. Zanim ściagniesz wskazówki sprawdz ich maksymalne wychylenie. Powinno być gdzieś na godzinie 7. Zaznacz sobie to miejsce, ponieważ potem to do tego punktu będziesz ustawiał wskazówki. Możesz też przełożyć wskazóki przez słupek i zaznaczyć miejsce do którego dochodzą minimalnie.
2. Wskazówki możesz ściagać na widelec, zanim jednak to zrobisz polecam coś co może ułatwić cały proces. Wskazówkę daj do punktu maksymalnego wychylenia i jak będziesz miał już opór, przepchnij ją dalej. Możesz tak wykonać jeden obrót wskazówką do okoła osi. Dzięki temu wzruszysz wskazókę na iglicy i będzie łatwiej potem ściągnąć ją do góry.
3. Wyświetlacze masz podświetlane zwykłą żarówką, więc nie ma problemu z wymianą jej na diodę walcową. Musisz tylko wywalićzielony filtr, a co za tym idzie odkręcić wyświetlacz od płyty głównej. Potem pamiętaj dobrze wsadzić elastomer i dobrze dokręcić, żeby wszystkie elementy na wyświetlaczu chodziły.
4. Jak już będziesz miał wyświetlacze rozebrane, możesz pobawić się z negatywem. Roboty jest troszeczkę, ale wszystko masz opisane na mojej stronie. Pamiętaj jednak żeby nie używać do czyszczenia filtra niczego z acetonem. Filtr wykonany jest ze spacjalnej folii i aceton może go uszkodzić. Spróbuj płynu do mycia okien, ale polecam ostrożność i cierpliwość.
dziś je wymontowałem z mojego Goferka... wszystko robiłem według Twoich porad i... ch*j mnie strzelił nie, żebym miał coś do Ciebie, ale się na maxa wkurzyłem, bo położyłem na tarcze papier w celu zabezieczenia, wziąłem płaski śrubokręt i nożyk i... próbuję i próbuję, a wskazówka nie schodzi... pisałeś w poradach, że wtedy należy użyć trochę siły i się przy tym nie bać, a wskazówka na pewno ładnie zejdzie... no i po troszku dodawałem siły i dalej nic nie schodziło, aż nagle... efekt poniżej na fotce (na tej fotce wyżej też już po uszkodzeniu):
da się coś z tym zrobić czy muszę już szukać nowych zegarów??
Pozdro
- Piwiracing
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Piwiracing, pokręciłeś wskazówką zanim zanim zabrałeś się siłowo? To jest tylko kwestia jak silno siedzi wskazówka na iglicy.
Niestety, nie za każdym razem się udaje. Sam nie mam 100% skuteczności i uwaliłem tak dwa liczniki.
Ryzyko zawodowe
Jutro sprawdzę czy mam gdzieś zapasowy silniczek, kilka ich miałem, ale nie wiem czy któryś chodzi.
[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 10:54 pm ]
BTW: metoda którą ja lansuje to kręcenie wskazówkami a nie siłowe (widelcowe) wyciąganie wskazówek.
Niestety, nie za każdym razem się udaje. Sam nie mam 100% skuteczności i uwaliłem tak dwa liczniki.
Ryzyko zawodowe
Jutro sprawdzę czy mam gdzieś zapasowy silniczek, kilka ich miałem, ale nie wiem czy któryś chodzi.
[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 10:54 pm ]
BTW: metoda którą ja lansuje to kręcenie wskazówkami a nie siłowe (widelcowe) wyciąganie wskazówek.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn kwie 16, 2007 20:47
- Lokalizacja: Dawniej Wawa, obecnie Kraków
Rydzu, to moze i mi podpowiesz: zegary mam VDO Electronic z zegarkiem analogowym, bez obrotmierza, 20-220. Wskazowke od predkosciomierza zdejme krecac dookola, dam spokoj widelcom. Ale jak mam zdjac wskazowki od zegarka? Jakies pomysly?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
[b]OHHHH, hier kommt die neue deutsche Welle
Sie schreien: Oh, mein Gott, der coolste Deutsche den ich kenne[/b]
Zapraszam do mnie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128578
Sie schreien: Oh, mein Gott, der coolste Deutsche den ich kenne[/b]
Zapraszam do mnie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128578
- Piwiracing
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
jakbys znalazl, to wypas:D chetnie odkupie...rydzu pisze:Jutro sprawdzę czy mam gdzieś zapasowy silniczek, kilka ich miałem, ale nie wiem czy któryś chodzi.
krecilem i krecilem, 2-3 obroty i nic... 7-8 obrotow i nic... w koncu stalo sie jak sie stalo:/ to zabralem sie za wskazowke od predkosciomierza tak na probe, bo i tak przeciez obrotek popsuty... no i pokrecilem jakies 10 obrotow i tez nic... ale jak po tym dlugim kreceniu wzialem srubokrety, to przy uzyciu duzej sily wskazowka wyskoczyla pod sufit... na szczescie sama, wiec silniczek jest OK:) tak wiec jakbys znalazl do obrotka, to super:Drydzu pisze:[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 10:54 pm ]
BTW: metoda którą ja lansuje to kręcenie wskazówkami a nie siłowe (widelcowe) wyciąganie wskazówek.
[ Dodano: 12 Wrz 2007 23:42 ]
szkoda:/bzykla pisze:Rydzu ma w 100% racje co do sciagania wskazowek
Jesli chodzi o koszty to ja wyrwalem swoj licznik za okolo 50 zl
niestety nie bylo tam obrotomierza (z obrotomierzem sa drozsze) wiec mialem do wykorzystania tylko 1 silniczek i Ci nie pomoge
a tak a'propos... silniczek pasuje od kazdego modelu licznika do mk3?? bo wydaje mi sie, ze nie... bo przeciez jak mamy skale np. o 0 do 240, a u mnie jest od 20 do 220, to wychodzi na to, ze wedlug skali pierwszego u mnie musialoby byc do 260, czyli zupelnie inna podzialka... chyba, ze to w liczniku jest jakis komputerek, ktory daje inne impulsy do silniczka w zaleznosci od modelu i rodzaju skali, a sam silniczek jest taki sam... wiec jak to jest??
no i wydaje mi sie, ze mam racje i jakbym zalozyl teraz do swojego licznik, ktory fabrycznie ma skale 0-240, to by mi oszukiwal na predkosci... prawda czy falsz??
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 23:45 przez Piwiracing, łącznie zmieniany 1 raz.
Piwiracing, silniczki różnią się tylko ilością wyprowadzeń do płyty głównej.
Co do skalowania, to właśnie licznik jest odpowiedzialny za odpowiednie poruszanie wskazówek. Cały układ jest zaprogramowany pod konkretny rodzaj silnika i licznika.
Jeśli założysz zegary z inną skalą to będzie głównie oszukiwał na odległościach (ewentualnie przy starych TD i nowych TDI na obrotach) ponieważ liczniki mają zaprogramowany Distance Pulse Number, który przelicza wartości przejechane na podstawie obrotów koła.
Co do skalowania, to właśnie licznik jest odpowiedzialny za odpowiednie poruszanie wskazówek. Cały układ jest zaprogramowany pod konkretny rodzaj silnika i licznika.
Jeśli założysz zegary z inną skalą to będzie głównie oszukiwał na odległościach (ewentualnie przy starych TD i nowych TDI na obrotach) ponieważ liczniki mają zaprogramowany Distance Pulse Number, który przelicza wartości przejechane na podstawie obrotów koła.
a ja zalozylem silnik z predkosciomierza do obrotka i dziala
porownywalem z oryginalnym u kumpla i moj nie przeklamuje.
jedyny minus to to ze wskazowka po zgaszeniu silnika nie cofa sie calkiem do zera a "wisi" w okolicach 200 obrotow
porownywalem z oryginalnym u kumpla i moj nie przeklamuje.
jedyny minus to to ze wskazowka po zgaszeniu silnika nie cofa sie calkiem do zera a "wisi" w okolicach 200 obrotow
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 08:58 przez bzykla, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn kwie 16, 2007 20:47
- Lokalizacja: Dawniej Wawa, obecnie Kraków
Dobrze, wskazowki mam pomalowane, wyswietlacz ma negatyw... Nie wiem, czy moge tutaj zapytac, ale w sumie temat pokrewny, wiec prosze o nie linczowanie. Gdzie moglbym w Wawie dostac material na zrobienie folii zmieniajacej kolor podswietlenia wyswietlacza na czerwony?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
[b]OHHHH, hier kommt die neue deutsche Welle
Sie schreien: Oh, mein Gott, der coolste Deutsche den ich kenne[/b]
Zapraszam do mnie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128578
Sie schreien: Oh, mein Gott, der coolste Deutsche den ich kenne[/b]
Zapraszam do mnie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128578
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości