Zmiana Kierownicy na Multifunckje
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Zmiana Kierownicy na Multifunckje
Witam mam pytanie jak dobrać multifunkcje do Golfa V 2008r chce zmienić zwykła 4 ramienna na Multifunkcję na co mam patrzeć i czy wgl mozna zmienić Tempomat mam wyświetlacz pełen MFA +
- karolek_ust
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt sty 19, 2010 20:22
- Lokalizacja: GPU
Re: Zmiana Kierownicy na Multifunckje
Przerabianie czas zacząć - co potrzebujemy?
Potencjalnie widzę 5 grup zainteresowanych montażem/zmianą MFSW. Oto lista potrzebnych części w zależności od tego w której jesteś:
1. Masz normalną 4-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
poduszkę do kierownicy multifunkcyjnej,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
2. Masz 3-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
okablowanie do poduszki obsługujące MFSW, lub całą poduszkę,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
3. Masz tak jak ja miałem, kierownicę tylko z obsługą radia, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
4. Masz MFSW ale bez łopatek, chcesz mieć z łopatkami, potrzebujesz:
same łopatki, wyjmujesz zaślepki i je podłączasz lub całą kierownicę,
5. Masz chęć na MFSW z Tourana 1T3, potrzebujesz:
kierownicę,
poduszkę z obsługą MFSW,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW (LIN 1.3 + LIN 2.0).
Potrzebne narzędzia
torx 25,
wkrętak płaski do wyjęcia poduszki
długi cienki płaski wkrętak do wypięcia sterownika kierownicy
klucz M12 do wykręcenia kierownicy
małe lusterko do podejrzenia zaczepu poduszki
VCDS lub inny soft do adaptacji G85, G200, G201
Co jeszcze musisz wiedzieć zanim zaczniesz.
Po pierwsze będziesz działał z poduszką powietrzną, jest to urządzenie wybuchowe i potencjalnie bardzo niebezpieczne. Autor czyli ja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki ewentualnych uszkodzeń lub strat na zdrowiu z tym związanych!!!
Zawsze odłączaj akumulator oraz pozbywaj się ładunku z auta przez kilkakrotne naciśniecie pedału hamulca oraz ładunku z ciała poprzez dotknięcie elementu karoserii który jest dobrze umasowiony (bez lakieru).
Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu.
Do roboty
Zaczynamy od odłączenia akumulatora, klucz 10-tka i zdejmujemy klemę "-", najlepiej zabezpiecz ją aby przypadkowo się nie zwarła z akumulatorem. Naciśnij teraz kilka razy pedał hamulca i dotknij palcami np. do ucha od zamka drzwi na słupku. Teraz możesz już przystąpić do ściągania poduszki. Odciągasz kierownicę do siebie ile się da, skręcasz ją o 90° i podglądasz sobie lusterkiem od tyłu kierownicy otwór w który musisz włożyć wkrętak aby zwalnić zaczep poduszki. Poduszka odskoczy kilka milimetrów z charakterystycznym klikiem. Następnie przekręcasz kierownicę drugim bokiem do góry i zwalniasz drugi zatrzask, w tym momencie cała poduszka odchodzi. Delikatnie ją odchylasz i rozpinasz wtyczki od poduszki. Czasem musisz (w zależności od typu poduszki) odkręcić kilka torxów i wyjąć poduszkę łącznie z podstawą w formie blaszki (na zdjęciu poniżej wykręcana jest pierwsza z 3-ch śrub z tej blaszki). Po wyjęciu poduszki odkręcasz śrubę M12 i zdejmujesz kierownicę.
Obrazek
1 - drucik który odchylamy wkrętakiem zwalniając poduszkę
2 - śruba M12 trzymająca kierownicę
Na poniższej animacji pokazałem ruch jaki musisz wykonać aby zwolnić zatrzask poduszki 4-ro ramiennej, w czerwonym kółku widać zaczep poduszki
Obrazek
Jeśli musisz wymienić moduł sterujący kierownicy to zdejmij listwę znajdującą się pomiędzy kierownicą a licznikiem (jest na zatrzaskach), następnie odepnij górną obudowę kierownicy (zatrzaski), odkręć śrubę z dolnej części obudowy i też ją zdejmij.
Odkręć śrubę mocującą sterownik, zwolnij zatrzask nr 1 wciskając go palcem od strony silnika w stronę kabiny, zwolnij zatrzask nr 2 cienkim i długim wkrętakiem wkładając go od strony kabiny w stronę silnika.
Obrazek
Obrazek
Następnie wypnij obie wtyczki z modułu i zamontuj nowy moduł. Skręć i złóż wszystkie elementy obudowy kierownicy z powrotem. Załóż kierownicę pamiętając aby była tak samo osadzona na klinie jak poprzednia (jest tam wybity znacznik więc nie ma problemu.
Wepnij wszystkie wtyczki od poduszki, upewnij się że nie podłożyłeś kabli pod zatrzaski od poduszki i wciśnij poduszkę w zatrzaski, powinna ładnie wskoczyć.
Sprawdź czy o niczym nie zapomniałeś, jak wszystko wygląda OK podłącz akumulator.
Kodowanie
Uruchom VCDSa i wejdź w sterownik kierownicy 16 - Steering Wheel, następnie kodowanie 07 - Coding. Ustaw kodowanie według potrzeb, VCDS wszystko ładnie podpowiada. Zaakceptuj kodowanie.
Obrazek
Prześledźmy na moim przykładzie, kodowanie 0012142. Od lewej patrząc zero nieistotne, zero - normalny samochód, jeden - DSG, dwa - MFSW, gwiazdka ma działać jako MUTE, jeden - łopatki do zmiany biegów, cztery - komputer oraz tempomat, dwa - tylna wycieraczka.
Adaptacje G85, G200, G201
Podłącz interfejs VCDS
Kluczyk pozycja zapłon
Wykasuj błędy
Zrób adaptację czujników ABS w sterowniku 03 - G200, G201, G85
Zrób adaptację czujników wspomagania kierownicy w sterowniku 44 - G85 ponownie, ogranicznik skrętu
Procedury adaptacyjne
Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
Wymagania:
Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Adaptacja krańcowego położenia kierownicy
(Silnik cały czas w ruchu)
Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
Sterownik kierownicy - numery części
Sterowniki kierownicy występują w kilku rodzajach. Po pierwsze w zależności od obsługiwanych urządzeń są:
Lowline - bez dodatkowych funkcji
Midline - tempomat, komputer
Highline, tempomat, komputer, kierownica multifunkcyjna
Po drugie w zależności od typu zamontowanego pierścienia ślizgowego w kierownicy. Jeśli mamy pierścień typu 1 to musimy do niego dobrać moduł typu 1, analogicznie typ 2.
Typ 1 jest starszą wersją i są spore problemy z dopasowaniem modułów do niego. Dlatego polecam wymienić pierścień na typ 2 i spokojnie wtedy dobrać moduł typu 2. Pierścień to koszt rzędu 40zł.
Pierścień typu 1 to numery: 1K0959653 oraz 1K0959653A.
Pierścień typu 2 to numery: 1K0959653C oraz 1K0959653D.
Obrazek
Bezpośredni link do strony z numerami sterowników:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Potencjalnie widzę 5 grup zainteresowanych montażem/zmianą MFSW. Oto lista potrzebnych części w zależności od tego w której jesteś:
1. Masz normalną 4-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
poduszkę do kierownicy multifunkcyjnej,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
2. Masz 3-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
okablowanie do poduszki obsługujące MFSW, lub całą poduszkę,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
3. Masz tak jak ja miałem, kierownicę tylko z obsługą radia, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
4. Masz MFSW ale bez łopatek, chcesz mieć z łopatkami, potrzebujesz:
same łopatki, wyjmujesz zaślepki i je podłączasz lub całą kierownicę,
5. Masz chęć na MFSW z Tourana 1T3, potrzebujesz:
kierownicę,
poduszkę z obsługą MFSW,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW (LIN 1.3 + LIN 2.0).
Potrzebne narzędzia
torx 25,
wkrętak płaski do wyjęcia poduszki
długi cienki płaski wkrętak do wypięcia sterownika kierownicy
klucz M12 do wykręcenia kierownicy
małe lusterko do podejrzenia zaczepu poduszki
VCDS lub inny soft do adaptacji G85, G200, G201
Co jeszcze musisz wiedzieć zanim zaczniesz.
Po pierwsze będziesz działał z poduszką powietrzną, jest to urządzenie wybuchowe i potencjalnie bardzo niebezpieczne. Autor czyli ja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki ewentualnych uszkodzeń lub strat na zdrowiu z tym związanych!!!
Zawsze odłączaj akumulator oraz pozbywaj się ładunku z auta przez kilkakrotne naciśniecie pedału hamulca oraz ładunku z ciała poprzez dotknięcie elementu karoserii który jest dobrze umasowiony (bez lakieru).
Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu.
Do roboty
Zaczynamy od odłączenia akumulatora, klucz 10-tka i zdejmujemy klemę "-", najlepiej zabezpiecz ją aby przypadkowo się nie zwarła z akumulatorem. Naciśnij teraz kilka razy pedał hamulca i dotknij palcami np. do ucha od zamka drzwi na słupku. Teraz możesz już przystąpić do ściągania poduszki. Odciągasz kierownicę do siebie ile się da, skręcasz ją o 90° i podglądasz sobie lusterkiem od tyłu kierownicy otwór w który musisz włożyć wkrętak aby zwalnić zaczep poduszki. Poduszka odskoczy kilka milimetrów z charakterystycznym klikiem. Następnie przekręcasz kierownicę drugim bokiem do góry i zwalniasz drugi zatrzask, w tym momencie cała poduszka odchodzi. Delikatnie ją odchylasz i rozpinasz wtyczki od poduszki. Czasem musisz (w zależności od typu poduszki) odkręcić kilka torxów i wyjąć poduszkę łącznie z podstawą w formie blaszki (na zdjęciu poniżej wykręcana jest pierwsza z 3-ch śrub z tej blaszki). Po wyjęciu poduszki odkręcasz śrubę M12 i zdejmujesz kierownicę.
Obrazek
1 - drucik który odchylamy wkrętakiem zwalniając poduszkę
2 - śruba M12 trzymająca kierownicę
Na poniższej animacji pokazałem ruch jaki musisz wykonać aby zwolnić zatrzask poduszki 4-ro ramiennej, w czerwonym kółku widać zaczep poduszki
Obrazek
Jeśli musisz wymienić moduł sterujący kierownicy to zdejmij listwę znajdującą się pomiędzy kierownicą a licznikiem (jest na zatrzaskach), następnie odepnij górną obudowę kierownicy (zatrzaski), odkręć śrubę z dolnej części obudowy i też ją zdejmij.
Odkręć śrubę mocującą sterownik, zwolnij zatrzask nr 1 wciskając go palcem od strony silnika w stronę kabiny, zwolnij zatrzask nr 2 cienkim i długim wkrętakiem wkładając go od strony kabiny w stronę silnika.
Obrazek
Obrazek
Następnie wypnij obie wtyczki z modułu i zamontuj nowy moduł. Skręć i złóż wszystkie elementy obudowy kierownicy z powrotem. Załóż kierownicę pamiętając aby była tak samo osadzona na klinie jak poprzednia (jest tam wybity znacznik więc nie ma problemu.
Wepnij wszystkie wtyczki od poduszki, upewnij się że nie podłożyłeś kabli pod zatrzaski od poduszki i wciśnij poduszkę w zatrzaski, powinna ładnie wskoczyć.
Sprawdź czy o niczym nie zapomniałeś, jak wszystko wygląda OK podłącz akumulator.
Kodowanie
Uruchom VCDSa i wejdź w sterownik kierownicy 16 - Steering Wheel, następnie kodowanie 07 - Coding. Ustaw kodowanie według potrzeb, VCDS wszystko ładnie podpowiada. Zaakceptuj kodowanie.
Obrazek
Prześledźmy na moim przykładzie, kodowanie 0012142. Od lewej patrząc zero nieistotne, zero - normalny samochód, jeden - DSG, dwa - MFSW, gwiazdka ma działać jako MUTE, jeden - łopatki do zmiany biegów, cztery - komputer oraz tempomat, dwa - tylna wycieraczka.
Adaptacje G85, G200, G201
Podłącz interfejs VCDS
Kluczyk pozycja zapłon
Wykasuj błędy
Zrób adaptację czujników ABS w sterowniku 03 - G200, G201, G85
Zrób adaptację czujników wspomagania kierownicy w sterowniku 44 - G85 ponownie, ogranicznik skrętu
Procedury adaptacyjne
Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)
Wymagania:
Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
Wymagania:
Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Adaptacja krańcowego położenia kierownicy
(Silnik cały czas w ruchu)
Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
Sterownik kierownicy - numery części
Sterowniki kierownicy występują w kilku rodzajach. Po pierwsze w zależności od obsługiwanych urządzeń są:
Lowline - bez dodatkowych funkcji
Midline - tempomat, komputer
Highline, tempomat, komputer, kierownica multifunkcyjna
Po drugie w zależności od typu zamontowanego pierścienia ślizgowego w kierownicy. Jeśli mamy pierścień typu 1 to musimy do niego dobrać moduł typu 1, analogicznie typ 2.
Typ 1 jest starszą wersją i są spore problemy z dopasowaniem modułów do niego. Dlatego polecam wymienić pierścień na typ 2 i spokojnie wtedy dobrać moduł typu 2. Pierścień to koszt rzędu 40zł.
Pierścień typu 1 to numery: 1K0959653 oraz 1K0959653A.
Pierścień typu 2 to numery: 1K0959653C oraz 1K0959653D.
Obrazek
Bezpośredni link do strony z numerami sterowników:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Było Vento(Jetta_III)
Jest Golf_III http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=497434&p=6124589#p6124589
Jest Golf_III http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=497434&p=6124589#p6124589
Re: Zmiana Kierownicy na Multifunckje
no to ja jeszcze dołożę - kierownice mają różne systemy przekazywania informacji Lin1.3, Lin 2, Lin 3. Kierownica z małymi przyciskami z golfa 5 to Lin 1.3. Kierownica stosowana w golfie 6 to Lin 2. Ja oczywiście chciałem mieć z golfa 7 a tu Lin 3, wtedy potrzebny moduł pod kierownicę Lin 2 oraz dodatkowy moduł dokładany, który zamieni sygnał Lin 3 na Lin 2 i wtedy to działa.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Zmiana Kierownicy na Multifunckje
ODŚWIEŻENIE
2. Masz 3-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
okablowanie do poduszki obsługujące MFSW, lub całą poduszkę,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
3. Masz tak jak ja miałem, kierownicę tylko z obsługą radia, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
4. Masz MFSW ale bez łopatek, chcesz mieć z łopatkami, potrzebujesz:
same łopatki, wyjmujesz zaślepki i je podłączasz lub całą kierownicę,
5. Masz chęć na MFSW z Tourana 1T3, potrzebujesz:
kierownicę,
poduszkę z obsługą MFSW,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW (LIN 1.3 + LIN 2.0).
Chciałabym zapytać jak rozpoznać powyższe typy kierownicy, dziękuję za poradę chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę i jak najlepiej i najszybciej zidentyfikować typ oraz co będzie potrzebne do wymiany
2. Masz 3-ramienną kierownicę, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
okablowanie do poduszki obsługujące MFSW, lub całą poduszkę,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
3. Masz tak jak ja miałem, kierownicę tylko z obsługą radia, potrzebujesz:
kierownicę multifunkcyjną,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW.
4. Masz MFSW ale bez łopatek, chcesz mieć z łopatkami, potrzebujesz:
same łopatki, wyjmujesz zaślepki i je podłączasz lub całą kierownicę,
5. Masz chęć na MFSW z Tourana 1T3, potrzebujesz:
kierownicę,
poduszkę z obsługą MFSW,
sterownik kierownicy z obsługą MFSW (LIN 1.3 + LIN 2.0).
Chciałabym zapytać jak rozpoznać powyższe typy kierownicy, dziękuję za poradę chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę i jak najlepiej i najszybciej zidentyfikować typ oraz co będzie potrzebne do wymiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości