Witam.Jeśli jeszcze ktoś chciałby zmienić kierownicę zwykłą,często plastikową na obszytą skórą z multifunkcją to proszę przeczytać ten post,właśnie przeszedłem całą operację. Rzecz dotyczy dokłądnie Golfa 7 z 2014r. Jest to samochód żony,salon Polska,leasing czyli inaczej mówiąc "golas". Czasami nim jeżdżę więc postanowiłem wymienić to okrągłe plastikowe dziadostwo szpecące całe wnętrze na ładną obszytą skórą kierę z multifunkcją. Na początku przeczytałem ten wątek od początku co było bardzo pomocne,teraz mogę dopisać parę szczegółów praktycznych :
- moim założeniem była tylko działąjąca multifunkcja,nie posiadam tempomatu (podkreślam iż nie zależało mi na nim też po modyfikacji),ani lane asist czy innych bajerów (jak wspomniałem golas)
- w prawej manetce Golfiny miałem tylko dodatkowy przełącznik "trip" obsługujący zegary (MFA)
Teraz dokładnie napiszę co zakupiłem (co trzeba wymienić),a nawet podam ceny:
- kierownica obszyta skórą z multifunkcją (od Polo VI 2G z 2019r,jak nowa,prawdziwa okazja 230,- z przesyłką, trzeba polować na okazję jak widać nie musi być od Golfa)
- wiązka AIR BAG z multifunkcją, symbol 5G0 971 584 C (duży wybór,ja znalazłem za 60,- z przesyłką)
- manetki ,zwykłe bez fajerwerków ale z modułem obsługującym multi, symbol modułu manetek 5Q0 953 507 AB, oraz taśma pod kierownicę, symbol taśmy 5Q0 953 649 A (ja zakupiłem w komplecie 120,- z pobraniem, można oczywiście kupić oddzielnie manetki i oddzielnie taśmę)
- GATEWAY High, symbol 5Q0 907 530 Q (65,- z przesyłką,musiałem wymienić gdyż w "golasie" był Gateway w wersji Low,czyli najbiedniejszy nie obsługujący MFSW - czyli Multifunction Steering Wheel Controler),tutaj uwaga jeśli zakupimy kradziony lub z auta po szkodzie całkowitej i pojedziemy z nim do serwisu na zdjęcie SAFE CP(też tak można) zaczną się problemy dlatego moim zdaniem kupujemy z paragonem lub fakturą od sprawdzonego sprzedawcy gwarantującego legalność pochodzenia elementu
- przy zmianie GATEWAY-a trzeba liczyć się z koniecznością ściągnięcie blokady komponentu "SAFE CP", koszt 200,- , magik ma ofertę na OLX oraz Allegro (serwis chciał 400,- do 500,- za tę operację), dodatkowo od razu ustawił wszystko ze starego ,dodał to co dołożyłem i wyłączył to czego nie ma aby nie generować błędów, jedyne co zrobiłem sam to ponownie wyłączyłem system "START-STOP" swoim VCDS-em
-Sama wymiana elementów nie jest trudna,trochę ciężko dostać się do GATEWAY-a ale nikt nie mówił że będzie łatwo
Po wymianie i zdjęciu ochrony komponentu wszystko ruszyło od razu,obsługa radia z lewej strony,z prawej przyciski przejęły funkcję manetki TRIP,czyli obsługa informacji na zegarach.Cała operacja to koszt 675,-pln + 54,- na 1l Grants'a dla kolegi za wsparcie i pomoc. Co ważne wszystko można zrobić samemu (oprócz SAFE CP) a założeniem tego forum jest jak mniemam pomoc i dzieleniem się rozwiązaniami a nie tylko numerem telefonu do warsztatu ( np. 1000,- pln + VAT + koszt kierownicy). Moduły ,które użyłem dają 100% pewność że wszystko ruszy ale oczywiście nie są jedynymi,które to potrafią. Ja dużo wcześniej poczytałem i wybrałem elementy o takich symbolach, które to gwarantowały poprawne działanie mojej multifunkcji w kierownicy, dodatkowo zakup GATEWAY-a w wersji High otwiera drogę do dalszych modyfikacji.
Mam nadzieję że pomogłem,pozdrawiam gorąco.