A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

kubus19-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 12, 2011 18:12

A-B-C lakierowania

Post autor: kubus19-91 » pn gru 26, 2011 21:38

To-mas co masz na myśli mówiąc "narzędzia"? Szlifierka pneumatyczna, ew. migomat, kompresor+ pistolet (co do pistoletu, gdzieś przeczytałem że podobno używając jako początkujący dobrego pistoletu wcale nie jest powiedziane że pomaluje to tak jak profesjonalista pistoletem za 200zł. Ktoś tam polecał kupno taniego pistoletu jeżeli to ma być jednorazowe malowanie, sprawdza się ta reguła? Czy polecacie przeznaczenie większej ilości środków na ten cel?) O czymś zapomniałem? Oczywiście nie będę miał profesjonalnej komory oraz warunków, planuje obkleić garaż folią malarską i tyle.



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A-B-C lakierowania

Post autor: SZOPENN » pn gru 26, 2011 22:06

kubus19-91 pisze:Ktoś tam polecał kupno taniego pistoletu jeżeli to ma być jednorazowe malowanie, sprawdza się ta reguła?
i sprawdza się i nie, ja wydałem za pistol ok 600 gdzie kolega SICO podróbą jakiegoś tam devilbissa za 250 zł może zrobić więcej....



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

A-B-C lakierowania

Post autor: To_mas » pn gru 26, 2011 23:59

kubus19-91 pisze:To-mas co masz na myśli mówiąc "narzędzia"? Szlifierka pneumatyczna, ew. migomat, kompresor+ pistolet
to ze dziadostwem dużo nie zrobisz :)
szlifierka ale jaka ? są różne skoki o różnym przeznaczeniu, z niewiedzy narobisz więcej szkody jak pożytku.
kompresor ? jakaś pompka ze zbiornikiem 50l to nawet nie można nazwać kompresorem. polakierujesz max, mały błotniczek przy większym lakierowaniu będzie różnica w ciśnieniu co skutkuje np chmurami, postawionym/utopionym ziarnem, różnymi kolorami na aucie, zaciekami itp.... Pistolet, no moze i dziadem coś tam zrobisz, ale jak chesz by to jakoś wyglądało to daj te 5oozł i kup coś pośredniego, nie mówię tu o markowych satach devilbissach iwatach z górnej półki ale o czymś co już jakoś ten lakier kładzie :) Potem zobacz na zapotrzebowanie powietrza w papierach pistoletu i zdobądź taki kompresor które da radę.
Przydała by sie jeszcze polerka, bo syf musiałbędziesz wyciąć i spolerować.

Jeśli masz zamiar kupić wszystko tylko po to by polakierować sobie całe auto, przy czym nie znasz sie na tym ani trochę i będą to twoje początki to odpuść sobie. Niestety nie jest to takie proste jak sie wydaje. Szkoda psuć samochód. Wydasz ze 3tyś zł a za tą kasę ktoś by ci to zrobił solidnie.



kubus19-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 12, 2011 18:12

A-B-C lakierowania

Post autor: kubus19-91 » wt gru 27, 2011 11:20

W sumie masz racje, chyba lepiej będzie oddać go do lakiernika, taniej wyjdzie i na pewno lepiej. Kompresor niby jakiś mam, dokładnie to taki:

Kod: Zaznacz cały

http://www.luminar.pl/8796_EINHELL-Kompresor-olejowy-Euro-1500-1-AIR-TECH.html
Kupiony kilka lat temu w biedronce, w celach żeby "dmuchało" ale do lakierowania się pewnie nie sprawdzi. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

A-B-C lakierowania

Post autor: duzy_przemo » wt gru 27, 2011 19:10

kubus19-91,
Wydajność: 165 l/ min
ten parametr dyskwalifikuje go do użycia podczas lakierowania.



fatboyslim
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:53
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

A-B-C lakierowania

Post autor: fatboyslim » wt sty 03, 2012 00:22

dobra moze trochę przesadziłem z tym Novolem. Każdy pracuje na takich materiałach na mu się dobrze pracuje.
Ja pracuje na R&m-ie i jestem z niego mega zadowolony. Z Novola to używam tylko gruntu na plastik bo jest OK.
a tak jak kolega pisał pistolet za 200zł to moze służyć do malowania mebli na ogródku a nie do malowania auta.
Aczkolwiek devillbis ma jakies tam tańszy model bodajże za 600zl i z tego co wiem nawet daje rade...


Kupie:
- Zderzak US tył...

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: KamilP » ndz lut 12, 2012 18:50

A co powiecie na taki odrdzewiacz i podkład w jednym? http://www.troton.com.pl/produkty/mater ... iller.html Kumpel lakiernik mi go polecił a że mam mała zaprawkę na nadkolu zrobić, poradził mi to co jest zetrzeć papierem o gradacji 80 z grubsza, nałożyć RUST FILLER i potem pomalować :)



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: Fucker » ndz lut 12, 2012 21:55

KamilP,

Lepszy jest RC900 na domowe sposoby.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: KamilP » ndz lut 12, 2012 22:52

Fucker, chodzi Ci o to http://www.klakiernik.pl/RC900_CONVERUS ... L-178.html ? CIekawe czy ten kumpel będzie to mial u siebie. Bo to też podkład jest z tego co widze. Chyba.. Bo podkład to gruntowanie tak?



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: Fucker » ndz lut 12, 2012 23:25

KamilP,

Tj 2w1, produkt drogi, ale w warunkach domowych najskuteczniejszy. Przeczytaj dokładnie zastosowanie. Tak, czy siak, ogniska korozji trzeba dobrze wyczyścić i stosować odpowiednie czasy schnięcia.
KamilP pisze:Bo podkład to gruntowanie tak?
Różnie to nazywają.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta

Post autor: KamilP » pn lut 13, 2012 17:03

Ja wiem czy taki drogi.. To akurat zbyt drogie nie jest moim zdaniem i tak. Kumpel powiedział że to i lakier to bedzie koszt jakieś 35 zł chyba że ten właśnie Dinitrol RC 900 to koszt ponad sześć dyszek. Ale droższy to pewnie lepszy :)
Fucker pisze:Tak, czy siak, ogniska korozji trzeba dobrze wyczyścić i stosować odpowiednie czasy schnięcia.
To to wiadomo :bajer:



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » wt lut 14, 2012 19:52

ten dinitrol i troton czy inne typu brunox to jest wszystko to samo G. - co byś nie zrobił i ile kasy nie wydał - rudy z pod tego wylezie. Chyba że mowa o rdzy powierzchniowej to samo przez się wytrzyma jeśli będzie odizolowane od powietrza.

Jeżeli z drugiej strony blachy jest korozja i nie zorbisz tego to zapomnij... tutaj bym się sugerował regułą - nie przepłacać - bo dinitrol to jest kolejny przepakowywacz, a jakikolwiek inhibitor korozji zrobi tą samą robotę.

Ponadto pozwolę sobie zacytować
PRZYGOTOWANIE:

Powierzchnię należy odtłuścić, usunąć brud i odstające fragmenty zardzewiałych metalowych części i wyrównać powierzchnie metalową szczotką, papierem ściernym lub przez piaskowanie.
o czym w ogóle mowa, po piaskowaniu nie ma w ogóle potrzeby takich środków stosować, a kluczem do sukcesu jest mimo wszystko pozbycie się rdzy.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

A,B,C Lakierowania

Post autor: KamilP » wt lut 14, 2012 20:11

SZOPENN, wiem teraz już wiem. Zgłosiłem się do dobrego blacharza i będzie mi dawał info co i jak. I troche z tego tematu będe korzystał (tak żeby się doszkolić i zobaczyć jak to wszystko wygląda w praktyce) ale to muszę mieć czas żeby go przejrzeć. Najpierw dokładne czyszczenie rdzy, potem APP R-STOP, szpachlówka, tarcie, podkład i lakier. Taki mniej więcej jak na razie plan mam a co wyjdzie.. Zobaczymy :grin: Czekam tylko na pogodę to najpierw auto umyję potem wstawię do garażu i będę działał głównie weekendami, a przy okazji cieknącą maglownicę sobie wymienię...... :-(



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

A,B,C Lakierowania

Post autor: SZOPENN » wt lut 14, 2012 20:29

NIe jestem chemikiem, ale mogę CI powiedzieć żę jeżeli poczernienie rdzy po inhibitorze znaczy jej związanie, to środek APP R-STOP spisuje sie bardzo słabo na tle konkurencji..... po nim rdza się nie "ciemni". Ale.... nie znaczy że nie działa... tego nie wiemy.

Zaś jest to również środek na żywicy z tymże... poczytaj dokładne czasy schnięcia do kładzenia następnych warstw (podkłądu), bo w przypadku APP R-STOP jest to ok 60 min, gdzie przy Brunoxie np czas ten wynosi min 24h.

Zaś jeśli chodzi o szczegóły, inhibitory nakładaj cienko, bo żywica w nich zawarta jak odsycha to lubi odpęknąć... ja potrafie wlać brunoxa do pistoletu do zaprawek i cieniutko pociągnąć z tymże... takiego sposobu w swoim golfie nie praktykuje bo mam wszystko wypiaskowane.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości