Coś ty sie tak uparł na te projektory? W temacie wyraźnie pisze o co mi chodzi. Nawet gdybym chciał projektory to żadnych używek nie kupie. Dam 600-800zł a potem jak będą do du** to co zupe z nich ugotuje? A do projektorów to już żarówek nie trzeba? Bo wyliczasz mi ile mi wyjdzie za lampy.skaktus pisze:Odpowiedź dostaleś. W cenie jaką żądają sprzedawcy można znaleźć lepsze reflektory - patrz projektor. Hella ala MK4 świecą praktycznie tak samo jak oryginalne MK4 więc jeśli masz znajomka z mk4, lecisz do niego i wiesz co i jak.Do ceny reflektora i tak doliczyć jeszcze musisz około 100 zł na komplet żarówek. No chyba że kupisz chałę po 3 zł sztuka (allegro) to wtedy co innego, ale z świecenia nici.
[mk3] h4/h1+h1- najlepszy zamiennik- od str.3
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Jakie lampy sie nie kupi to nowe zarowki tez by sie przydaly, wiec beda to projektory czy mk4 look... takze zadne tlumaczenie
Plus dla projektorow, ze sa na zarowki H1+H3, ktore to sa srednio 2x tansze od H7 jakie sa w mk4 look.
Ja tam polecam nowe lampiszony, przynajmniej spokoj bedzie.
Plus dla projektorow, ze sa na zarowki H1+H3, ktore to sa srednio 2x tansze od H7 jakie sa w mk4 look.
Ja tam polecam nowe lampiszony, przynajmniej spokoj bedzie.
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Panowie a jak sie sprawują in pro black ale te bez soczewki? Są sporo tańsze od helli bo można znaleść ponżej 500zł ale czy warte są wogóle uwagi?
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
Re: [mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Bo kolega chyba nie ma pojęcia że H7 porządna to koszt ok 25 zł a H1 to koszt ok 9 zł, więc kwota robi się pokaźna.krissTS pisze:Coś ty sie tak uparł na te projektory? W temacie wyraźnie pisze o co mi chodzi. Nawet gdybym chciał projektory to żadnych używek nie kupie. Dam 600-800zł a potem jak będą do du** to co zupe z nich ugotuje? A do projektorów to już żarówek nie trzeba? Bo wyliczasz mi ile mi wyjdzie za lampy.skaktus pisze:Odpowiedź dostaleś. W cenie jaką żądają sprzedawcy można znaleźć lepsze reflektory - patrz projektor. Hella ala MK4 świecą praktycznie tak samo jak oryginalne MK4 więc jeśli masz znajomka z mk4, lecisz do niego i wiesz co i jak.Do ceny reflektora i tak doliczyć jeszcze musisz około 100 zł na komplet żarówek. No chyba że kupisz chałę po 3 zł sztuka (allegro) to wtedy co innego, ale z świecenia nici.
In.Pro soczewkowe miałem okazję widzieć na żywo na xenonie i halogenie (soczewkowe) i ładnie to wyglądało i świeciło jak trzeba. Na forum golf3.pl o ile się nie mylę były foty nocne In.Pro i hella MK4. Do tego poszukaj tematu o upgrade przełącznika świateł do golfa 3, tam na stronie niemca który o tym pisze masz foto poszczególnych reflektorów (rzut na ścianę) więc będzie pewne porównanie.
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Wiem kolego ile kosztują h7 bo jeżdże na takich. Mam philips blue vision . Pewnie wiesz ile kosztują i szlak mnie trafia bo w nocy kiepsko widać, ale to raczej wina lamp bo mam lampy depo na soczewce. Dlatego szukam czegoś innego. Będe montował niedługo przekażniki bo mam 12.6v na żarówce ale nie wiem czy coś pomoże
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
12,6V to za mało dla żarówki - minimum to 13,2V (według specyfikacji dla H1,H7,H4 i inne dopiero wtedy żarówka osiąga 100% wydajności), - wówczas pokaże żarówa co potrafi. Zamiast pchać kasę w BlueVision lepiej zakup Tungsram BlueSport - SĄ IDENTYCZNE i DAJĄ TAKI SAM EFEKT a H7 to koszt już od 18 zł sztuka (Tungsram). Jednak obie - Tungsram i Blue to nie są dobre na mokre drogi - światło "wsiąka" w drogę. Używam Tungsram +90% - to samo co X-Treme Philipsa - porównywałem obie i nie ma różnic (prócz ceny)
Przekaźniki dużo ci pomogą, wręcz się zdziwisz. U mnie po przekaźnikach jest 13,89V. Co do Depo - może masz już wypalony odbłysnik ? Już się z tym spotkałem - odbłyśnik po prostu odpadał płatami.
Przekaźniki dużo ci pomogą, wręcz się zdziwisz. U mnie po przekaźnikach jest 13,89V. Co do Depo - może masz już wypalony odbłysnik ? Już się z tym spotkałem - odbłyśnik po prostu odpadał płatami.
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Lampy są w idealnym stanie. mają 1.5 roku. Żarówki też wtedy kupowałem, teraz bym już takich drogich napewno nie kupił. Może przekaźniki coś pomogą. Czekam tylko na kostke z lampy bo pozostałe już mam i będe działał
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Skąd masz pewność że odbłyśnik jest idealny? Jesli rozebrałeś lampę i spojrzałeś na niego to tak, innego systemu nie ma. Tylko organoleptyczne obejrzenie. Nawet Hella Prjektor itp się wypalają. Mam w domy 3 letnie soczewy z odbłyśnikiem od Helli - odbłyśnik jest matowy i "sflaczały" Fakt, siedziały w tym fatalne żarówki no-name super hyper blue sport white max xenon china bulb...
PS-Roczne żarówki tracą dużo na wydajności - im żarówka świeci dłużej tym gorzej. Kolega w Corsie miał ponad 6 lat Tungsramy. Co z tego że świeciły, tylko na długich jakiś dało się jechać. Po wymianie na najtańsze Philipsy (premium) piał z zadowolenia.
PS-Roczne żarówki tracą dużo na wydajności - im żarówka świeci dłużej tym gorzej. Kolega w Corsie miał ponad 6 lat Tungsramy. Co z tego że świeciły, tylko na długich jakiś dało się jechać. Po wymianie na najtańsze Philipsy (premium) piał z zadowolenia.
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Zaczen od najtańszych rozwiązań. Założę przekaźniki i wymienie żarówki na tungsramy . Jak nie pomoże będzie trzeba szukać lamp Co to za lampy? Gość pisze że halla ale nic więcej
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
krissTS, po zalozeniu przekaznikow zobaczysz naprawde duza roznice, mozliwe, ze nawet sie takiej nie spodziewasz.
Mozliwe, ze nawet nie bedziesz chcial zmienic zarowek, bo te tak dobrze beda swiecily, powaznie mowie.
Wstepnie mozesz sprobowac wieczorem lub w nocy jadac na krotkich, dociagnij manetke jakbys chcial wlaczyc dlugie, ale nie puszczaj tylko dociagnij do siebie. Zauwazysz, ze jak ja puscisz i wlaczysz dlugie to wszystko lekko oslabnie, jak dociagniesz manetke znowu to mocniej wszystko zaswieci.
Mniej wiecej to jest wlasnie spadek napiecia jaki masz teraz na instalacji.
Po zalozeniu przekaznikow swiatla beda caly czas swiecily Ci jakbys dociagal manetke, nie bedziesz mial zadnych strat w porownaniu do tego jakie masz teraz.
Sprobuj ten manewr i zdaj relacje.
Co do zarowek Tungsrama - mialem i SportLight (click) jak i Megalight +90% (click), zadne nie wytrzymaly dluzej jaki kilka miesiecy na przekaznikach. Wrocilem do poczciwych Philipsow Premium +30% (click) i caly czas swieca (u nowego wlasciciela ale swieca), a w tym czasie juz potrafilem wkladac 2-gi zestaw Tungsram.
Swoja droga po zalozeniu przekaznikow nie widze juz sensu pakowania takich zarowek jak BlueVision czy odpowiednikow Tungsrama lub Osrama z prostego powodu - napiecie po przekaznikach na zarowkach jest juz na tyle wysokie i optymalne, ze zarowka i tak swieci o wiele jasniej niz Blue Vision i inne podobne w autach na ori instalacji bez przekaznikow.
Nie wspominajac juz o oszczednosciach, gdzie komplet Philips Premium to ok 20-25zl (click), a Blue Vision 80-90zl (click).
Dodajac sprawdzony fakt, ze niebieska zarowka szybciej padnie to wnioski nasuwaja sie same.
Mozliwe, ze nawet nie bedziesz chcial zmienic zarowek, bo te tak dobrze beda swiecily, powaznie mowie.
Wstepnie mozesz sprobowac wieczorem lub w nocy jadac na krotkich, dociagnij manetke jakbys chcial wlaczyc dlugie, ale nie puszczaj tylko dociagnij do siebie. Zauwazysz, ze jak ja puscisz i wlaczysz dlugie to wszystko lekko oslabnie, jak dociagniesz manetke znowu to mocniej wszystko zaswieci.
Mniej wiecej to jest wlasnie spadek napiecia jaki masz teraz na instalacji.
Po zalozeniu przekaznikow swiatla beda caly czas swiecily Ci jakbys dociagal manetke, nie bedziesz mial zadnych strat w porownaniu do tego jakie masz teraz.
Sprobuj ten manewr i zdaj relacje.
Co do zarowek Tungsrama - mialem i SportLight (click) jak i Megalight +90% (click), zadne nie wytrzymaly dluzej jaki kilka miesiecy na przekaznikach. Wrocilem do poczciwych Philipsow Premium +30% (click) i caly czas swieca (u nowego wlasciciela ale swieca), a w tym czasie juz potrafilem wkladac 2-gi zestaw Tungsram.
Swoja droga po zalozeniu przekaznikow nie widze juz sensu pakowania takich zarowek jak BlueVision czy odpowiednikow Tungsrama lub Osrama z prostego powodu - napiecie po przekaznikach na zarowkach jest juz na tyle wysokie i optymalne, ze zarowka i tak swieci o wiele jasniej niz Blue Vision i inne podobne w autach na ori instalacji bez przekaznikow.
Nie wspominajac juz o oszczednosciach, gdzie komplet Philips Premium to ok 20-25zl (click), a Blue Vision 80-90zl (click).
Dodajac sprawdzony fakt, ze niebieska zarowka szybciej padnie to wnioski nasuwaja sie same.
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Po tym bedziesz napewno zadowolony.krissTS pisze:Zaczen od najtańszych rozwiązań. Założę przekaźniki i wymienie żarówki na tungsramy . Jak nie pomoże będzie trzeba szukać lamp
Wtedy kwestia czy bedzie Ci sie podobal rozklad swiatla i czy bedzie prawidlowy, bo napiecie bedzie ok, zarowki ok, wiec lampy pokaza swoje oblicze
- krissTS
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 19:42
- Lokalizacja: KMY ok. Myślenic
- Kontakt:
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Będe próbował ale szczerze to myśle że to lampy są kiepskie. Od nowości jak dla mnie słabo świeciły. Wcześniej miałem valeo h4 i zwykłe żarówki osram i lepiej mi sie jeździło. Jeśli po przekaźnikach nie będzie lepiej ędzie trzeba pomyśleć nad zmianą. Może nawet wróce do oryginałów. i tu następne pytanie. Co będzie lepsze, 15 letnia hella czy może nowy zamiennik. Widziałem na allegro lampy TYC za 90 zł szt. nowe. Czy lampy Valeo, TYC , Bosch bardzo odbiegają jakością od hella?
Był: Golf MK 3 1.4
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
MK 3 1.8
Jest: Toledo II 1.6
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Bosch czy to Valeo przecież wyposaża VW w lampy fabrycznie Z zamienników najlepsze są TYC.
Do tego nalezy wspomnieć, że nie ma bata, i czy był by to Philips, Tungsram czy co innego, z powodu wyższego napięcia, świecą mocno, ale szybko się wypalają, więc co z tego że świecą skoro ich moc światła znacznie spada. Jak już wspominałęm wcześniej - przykład kumpla na 6 letnich Tungsramach które świeciły, ale co z tego jak na tym się nie dało jeździć.
Śmigam na Tungsramach od zeszłęgo roku, jeszcze nic nie wymieniałem. Na początku śmigały w soczewkowych Sonarach praktycznie przez całe wakacje na całkiem sporych trasach, potem śmigały w projektorach, teraz dalej w projektorach siedzą, ale o wypalanie nie mam się już co martwić - lampy dzienne i taki komplet żarówek starczy na wiele lat.Co do zarowek Tungsrama - mialem i SportLight (click) jak i Megalight +90% (click), zadne nie wytrzymaly dluzej jaki kilka miesiecy na przekaznikach. Wrocilem do poczciwych Philipsow Premium +30% (click) i caly czas swieca (u nowego wlasciciela ale swieca), a w tym czasie juz potrafilem wkladac 2-gi zestaw Tungsram.
Do tego nalezy wspomnieć, że nie ma bata, i czy był by to Philips, Tungsram czy co innego, z powodu wyższego napięcia, świecą mocno, ale szybko się wypalają, więc co z tego że świecą skoro ich moc światła znacznie spada. Jak już wspominałęm wcześniej - przykład kumpla na 6 letnich Tungsramach które świeciły, ale co z tego jak na tym się nie dało jeździć.
[mk3] Hella czy In pro - jakość świecenia
Chcialem tylko zaznaczyc, ze jednak trwalosc Philipsa w moim przypadku wypadla lepiej niz chociazby Tungsram.
Nie mowie, ze tak bedzie u kazdego
krissTS, a co do powrotu do ori lamp, czy uzywki Hella czy nowe TYC to ...hmmm. no nie wiem, mialbym dylemat, ale chyba wolalbym poczukac uzywek Helli w dobrym stanie, bo za 150-200zl to juz naprawde dobre uzywki sie kupi.
Ale to tylko i wylacznie moje zdanie.
Nie mowie, ze tak bedzie u kazdego
krissTS, a co do powrotu do ori lamp, czy uzywki Hella czy nowe TYC to ...hmmm. no nie wiem, mialbym dylemat, ale chyba wolalbym poczukac uzywek Helli w dobrym stanie, bo za 150-200zl to juz naprawde dobre uzywki sie kupi.
Ale to tylko i wylacznie moje zdanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości