Matowy lakier mk2 Jetta
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Matowy lakier mk2 Jetta
Proszę o poradę w tej dziedzinie wiem ze lakier mat wymaga poświeceń i nie spoleruje sie ryski ale to będzie niedzielne auto i proszę o solidne rozwiniecie tematu moze jakiś lakiernik sie znajdzie
kolor będzie piaskowy jasny brąz wiem ze jakiś akryl sie stosuje i czy można dać dla zabezpieczenia jakiś clar matowy??
kolor będzie piaskowy jasny brąz wiem ze jakiś akryl sie stosuje i czy można dać dla zabezpieczenia jakiś clar matowy??
Clary matowe są do niczego. Ja miałem u siebie klar matowy spiescheckera i mogę tylko stwierdzić, że nigdy więcej go nie zastosuję na nic. Lakiery te są bardzo elastyczne, drobne ryski same znikają ale każde ptasie odchody musze być natychmiastowo usuwane bo wchłaniają się w ten lakier masakrycznie. Inaczej jest z lakierami akrylowymi matowymi. Te są odporne i twarde.
byłem w super mieszalni i własnie polecił mi akryl i co wiecej nakłada sie go jako jedna warstwe...TAZ pisze:Inaczej jest z lakierami akrylowymi matowymi. Te są odporne i twarde.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 18:57 przez PRUSAK, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
moze napisze tez cos od siebie.
jak chcesz malowac auto to kupujesz lakier jaki tylko ci sie spodoba. jak chcesz lakier akrylowy to juz nie trzeba pozniej go klarem malowac bo ladnie sie blyszczy. ale mozna pomalowac klarem akryl i wtedy jest efekt super. masz kilka klarow do wyboru twardy pol twardy.
ja chcesz miec metalik to kupujesz baze i do niego obowiazkowo klar bo bez klaru zadnego ladnego efektu sie nie masz co spodziewac. im wiecej razy maluje sie klarem tym efekt ladniejszy.
co do lakierow matowych to jestem negatywnie nastawiony bo sa bardzo podatne na rysy. nawet podczas mycia podchodza drobiny piasku i juz masz ryski z ktorymi duzo nie zrobisz
jak chcesz malowac auto to kupujesz lakier jaki tylko ci sie spodoba. jak chcesz lakier akrylowy to juz nie trzeba pozniej go klarem malowac bo ladnie sie blyszczy. ale mozna pomalowac klarem akryl i wtedy jest efekt super. masz kilka klarow do wyboru twardy pol twardy.
ja chcesz miec metalik to kupujesz baze i do niego obowiazkowo klar bo bez klaru zadnego ladnego efektu sie nie masz co spodziewac. im wiecej razy maluje sie klarem tym efekt ladniejszy.
co do lakierow matowych to jestem negatywnie nastawiony bo sa bardzo podatne na rysy. nawet podczas mycia podchodza drobiny piasku i juz masz ryski z ktorymi duzo nie zrobisz
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko nie chce żadnego błysku... w lakierze ma być cos takiego
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7c1d1f9364
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f25d343c39
i to wcześniejsze foto
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7c1d1f9364
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f25d343c39
i to wcześniejsze foto
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 19:04 przez PRUSAK, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
to powiem ci ze jak mat to tylko lepszych firm szukaj co sprzedaja. ja w matowych lakierach nie siedze to ci nie doradze
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
PRUSAK, dzis gadalem z kolega i musze ci powiedziec ze za lakier mat to 600zl za litr trzeba dac. te tansze nie trzymaja koloru bardzo szybko lapia brud i po kilku myciach auto zmienia kolor na ciemniejszy (lapie szary odcien jak magnes). a utrzymac go w czystosci to jest paranoja. trzeba stosowac kosmetyki odporne na UV bo innaczej to po roku bedziesz widzial brudny samochod i nic wiecej.
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
dobra powiedzcie mi teraz Semianek, czym malowałeś ja chce dac akryl kolorowy i na to lakier bezbarwny ale matowy można dać jakaś strukturę ale to juz w ogóle trzyma bród ale czy to rozwiązanie je jest dobre podobno w tych czasach to nie to samo co kiedyś ze sie malowało sama baza i juz firma NOVOL cos będzie motać z moja farbo zobaczymy kupie setkę i pomaluje element i będę go testował jak nie to zmienię koncepcje...
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Ciekawe rzeczy piszesz.tedeI 66kw pisze:RUSAK, dzis gadalem z kolega i musze ci powiedziec ze za lakier mat to 600zl za litr trzeba dac. te tansze nie trzymaja koloru bardzo szybko lapia brud i po kilku myciach auto zmienia kolor na ciemniejszy (lapie szary odcien jak magnes).
W większości systemów lakierniczych mat uzyskuje się przez dodanie dodatku tzw. matującego. Dzięki tej operacji lakier posiada dokładnie te same właściwości co lakier z połyskiem. Jednak to że powłoka jest matowa rodzi masę problemów min. to że widać na tym każdą ryskę, syf itd. Mało tego dbanie o to powłokę to nie lada wyzwanie.
PRUSAK, Masz do wyboru akryl albo metal matowy. Z tym że w przypadku metalu do lakieru bezbarwnego dodaje się dodatek matujący - powłoka jest nieco odporniejsza niż w przypadku "gołego" akrylu.
no właśnie kolo z NOVOL mi mówił ze można najpierw pomalować grubo akrylem a później zmatowić to bezbarwnym... i będzie śliska powłoka ale fakt ze dbać trzeba ale jak to będzie auto niedzielneMasz do wyboru akryl albo metal matowy. Z tym że w przypadku metalu do lakieru bezbarwnego dodaje się dodatek matujący - powłoka jest nieco odporniejsza niż w przypadku "gołego" akrylu.
_________________
chyba ze doradźcie mi może dać spokój sobie z Matem i coś innego dać...
a taki efekt to jak osiągnąć
tak jak mowie czy inaczej...
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 13:45 przez PRUSAK, łącznie zmieniany 1 raz.
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
A po co takie cyrki, tak jak pisałem.PRUSAK pisze:no właśnie kolo z NOVOL mi mówił ze można najpierw pomalować grubo akrylem a później zmatowić to bezbarwnym... i będzie śliska powłoka ale fakt ze dbać trzeba ale jak to będzie auto niedzielne
Rozwiązanie
Akryl bazowy np ta czerwień ze zdjęcia.
Na to Bezbarwny z dodatkiem matującym.
A to co na zdjęciu to na 99% akryl z dodatkiem matującym.
tak jak mówisz ale kur będzie dobry efekt?? będę próbował na elemencieduzy_przemo pisze:A po co takie cyrki, tak jak pisałem.PRUSAK pisze:no właśnie kolo z NOVOL mi mówił ze można najpierw pomalować grubo akrylem a później zmatowić to bezbarwnym... i będzie śliska powłoka ale fakt ze dbać trzeba ale jak to będzie auto niedzielne
Rozwiązanie
Akryl bazowy np ta czerwień ze zdjęcia.
Na to Bezbarwny z dodatkiem matującym.
A to co na zdjęciu to na 99% akryl z dodatkiem matującym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości