Halogeny + xenon

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Halogeny + xenon

Post autor: Derbi013 » śr mar 17, 2010 20:10

Witam, chce w niedalekiej przyszłości zamontowac do swojego mk3 halogeny w zderzak (orginalne) i włożyć do nich xenony (chińskie z allegro z palnikiem H3) .

montował ktos juz takie cos?? jak to świeci ?



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » czw mar 18, 2010 11:21

Nie ma co szaleć. Halogen powinien mieć bardziej żółte światło bo takie najlepiej przebija się przez mgłę. Pozatym ja u siebie mam zamontowany xenon HID H7 w soczewce Hella na krótkich i po włączeniu halogenów ( zwykła żarówka H3 ) efekt jest marny .....
Pozatym co będziesz robił przy mijance ? Wyłączał zawsze halogeny ? Zdajesz sobie sprawę z tego, że będziesz mógł potwornie na takim zestawie oślepiać. Zwłaszcza jeżeli masz już xenon HID na krótkich lampach.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: Derbi013 » czw mar 18, 2010 12:11

nie, na lampach głownych mam normalne żarówki...

w halogeny mialy by posłuzyc jako taki wspomagacz na nieoswietlonych drogach...

nie chce pakowac xenona do swiatel glownych bo to dopiero jest masakra z oślepianiem.


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » czw mar 18, 2010 12:47

To nie jest masakra z oślepianiem tylko jak ma się porządny zestaw oświetlenia + konkretnie ustawiony to taki zestaw spełnia swoją rolę w 100 %. A co do halogenów - głupki z USA pakują zestawy xenon HID nawet we wsteczne światła ....... Ja bym sobie odpuścił. Tak po prostu.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw mar 18, 2010 13:33

no jak bedzie swiecic bielej i jasniej... tylko czy jest sens? ile masz tych dróg? wylanczac za kazdym razem jak ktos z przeciwka jedzie albo wyprzedzi to masakra! dla mnie szkoda kasy sam myslalem kiedys o tym ale po co jak sie tego uzywa raz na rok czy 2


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » czw mar 18, 2010 15:29

Ja również przyznam się do koncepcji-pomysłu na wstawienie zestawów xenon HID w długie i w halogeny ale to się mija z celem ..... Szybko pomysł upadł jak cesarstwo Rzymskie.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt mar 19, 2010 11:35

a również przyznam się do koncepcji-pomysłu na wstawienie zestawów xenon HID w długie i w halogeny ale to się mija z celem .....
To sie mija z celem bo zabijesz w krotkim czasie ten ksenon. Lepszy jest biksenon niz dwa osobne zrodla swiatla



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » pt mar 19, 2010 14:04

micky - przy napływie kasy będe kombinował z przekaźnikami na długich itd. :)


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt mar 19, 2010 15:02

O wiele lepiej jest wstawić przekaźniki i poprawić napięcię w instalacji niż ksenon w drogowych.

Napiszę to co kiedyś tu zamieściłem żeby przestrzec innych przed wyrzuceniem kasy w błoto:

Palniki ksenonowe to lampy wyladowcze. Światło w nich powstaje wskutek wyładowania elektrycznego, łuku o długości 4 do 5 mm, zachodzącego w atmosferze gazów szlachetnych: argonu, ksenonu, soli metali, znajdujących się w bańce ze szkła kwarcowego. Łuk elektryczny tworzy się po przyłożeniu do elektrod wysokiego napięcia rzędu 23-30kV inicjującego zapłon. Napięcie wywołuje jonizację gazu i pobudza go do świecenia, zaś napięcie robocze podczas dalszej pracy to około 85V.

Stad tez pojawia się pierwszy problem takiego światła montowanego w lampe przeciwmgielna czy nawet reflektor świateł drogowych. Chodzi o to, że podczas włączenia światła pojawia się rozblysk, chwilowe ściemnienie, rozjaśnienie, a potem normalna praca.
Do tego producent zestawów HID zawsze przestrzega przed częstym krótkotrwałym uruchamianiem świateł, gdyż może to prowadzić do skrócenia ich żywotności.

Reasumując powyższe uważam, że mija się z celem pakowanie ksenonu do reflektora świateł drogowych gdyż nie będzie działał tak jak powinien w wskutek niedoskonałości tej technologii. Owszem można mieć światła drogowe na ksenonie ale tylko i wyłącznie przy użyciu palników biksenonowych gdzie w palniku poprostu znajduje się przesłonka, która przemieszczając warunkuje rodzaj świateł mijania lub drogowych.

Sam mam HIDy w lampach in.pro soczewkowych w moim variancie. Ale tylko i wyłącznie w reflektorze świateł mijania. W drogowych mam żarówkę i tej będę się trzymał. No chyba, że zmienię na jakąś dużo wydajniejszą i bielszą, bo w porównaniu do ksenonu o temperaturowej barwie 5000K żółć żarówki świateł drogowych wygląda kiepsko.
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 15:03 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości