[mk4] Prawe lusterko od anglika
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
AdiS_VW, wyjmujesz wklad, mozesz wymontowac silniczek od sterowania dla lepszego dostepu i musisz zdjąć taką jakby podkładke... Cos na zasadzie segera nad sprezyną A potem juz luzik Samo schodzi
MóJ GoLFiK
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
Przygotowując się do zamiany prawego kustra na duże znalazłem szybki sposób na demontaż podkładki zabezpieczającej sprężynę. Piłką do metalu, brzeszczotem bądź dremelkiem z tarczą tnącą nacinamy oś obrotu w dwóch (najlepiej prostopadłych) płaszczyznach po czym wyłamujemy kombinerkami powstałe 4 elementy. Cięcie plus łamanie jest szybkie oraz skuteczne, lecz posiada jedną zasadniczą wadę - można go użyć tylko do lusterka z anglika (trójkąt drzwiowy i tak jest nam zbędny więc ląduje w koszu). Chcąc bez uszkodzeń rozłożyć lusterko europejskie (z którego wykorzystamy tylko trójkąt i sterowanie) możemy rozciąć pierścień sprężynujący ponieważ mamy w zapasie jeden wydobyty z angielskiego lusterka, który użyjemy podczas składania wszystkiego do kupy.
Ja właśnie jestem po montażu dużego lustra. Z pierścieniem nie ma problemów. Delikatnie podważamy ząbki i elegancko schodzi. Bez problemu można go użyć ponownie. Mam lustra manualne a kupiłem elektrykę. Wystarczy odkręcić 3 śrubki w każdym z lusterek i przełożyć mechanizmy. Najwięcej roboty z linkami bo trzeba demontować w zasadzie wszystko. Cały trójkąt, tapicerkę. Jakieś 15min roboty więcej Jednak wszystko idzie lekko i sprawnie.
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
w anglikach byly symetryczne (2 duze) od lupo kupisz male lewe
[ Dodano: 01 Lut 2010 23:51 ]
http://www.allegro.pl/item896097146_vw_ ... _lewe.html
tyle ze sa drogie
[ Dodano: 01 Lut 2010 23:51 ]
http://www.allegro.pl/item896097146_vw_ ... _lewe.html
tyle ze sa drogie
Dla jasności,
1) gdy mam lusterko manualne, to nie przeszkadza że kupię elektryczne wystarczy przełożyć mechanizmy.
2) żeby przełożyć eu na ang potrzeba sciągnąć tapicerkę wew i lusterko z plastikowym trójkątem mocującym cała obudowę lusterka.
3) jak zdemontować samo szkoło żeby dostać się do mechanizmu a zarazem nie uszkodzić go nie połamać.
1) gdy mam lusterko manualne, to nie przeszkadza że kupię elektryczne wystarczy przełożyć mechanizmy.
2) żeby przełożyć eu na ang potrzeba sciągnąć tapicerkę wew i lusterko z plastikowym trójkątem mocującym cała obudowę lusterka.
3) jak zdemontować samo szkoło żeby dostać się do mechanizmu a zarazem nie uszkodzić go nie połamać.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 11:18 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.
nie przeszkadza. Mechanizmy są zamienne. 3 śrubki i załatwione.cylinder pisze:1) gdy mam lusterko manualne, to nie przeszkadza że kupię elektryczne wystarczy przełożyć mechanizmy.
Przy manualnym lusterku będzie trzeba odpiąć linki przy pokrętle a to wymaga zdjęcia boczka. Żeby przełożyć linki przez trójkąt i nowe lusterko najwygodniej jest zdjąć trójkąt. To tylko 1 śruba. Trzeba tylko się zastanowić jak dobrze złożyć, przełożyć linki żeby tego nie robić 2 razy (jak ja ) Cała operacja jest prosta.cylinder pisze:2) żeby przełożyć eu na ang potrzeba sciągnąć tapicerkę wew i lusterko z plastikowym trójkątem mocującym cała obudowę lusterka.
Odchylasz szkło tak żeby wsadzić np. śrubokręt i opierając blisko środka szkła podważasz delikatnie i szkło wyskoczy.cylinder pisze:3) jak zdemontować samo szkoło żeby dostać się do mechanizmu a zarazem nie uszkodzić go nie połamać.
rozumie że odchylamy do góry i śrubokręt wkładamy na dole lusterkaKarpik pisze:Odchylasz szkło tak żeby wsadzić np. śrubokręt i opierając blisko środka szkła podważasz delikatnie i szkło wyskoczy.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 11:30 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Niebezpieczny manewr. Szkło moze strzelić.cylinder pisze:rozumie że odchylamy do góry i śrubokręt wkładamy na dole lusterkaKarpik pisze:Odchylasz szkło tak żeby wsadzić np. śrubokręt i opierając blisko środka szkła podważasz delikatnie i szkło wyskoczy.
Zdemontuj najpierw plastik pod spodem lusterka i bedziesz widzial cale szklo od dołu. Odhaczysz zatrzaski śrubokrętem i szkło samo wyjdzie.
Wiele razy tak demontowałem i nic się nie stało. Podważasz przy samym kółeczku plastikowym delikatnie i z wyczuciem.
Sposób znaleziony na forum, sprawdzony własnoręcznie:)
Sposób znaleziony na forum, sprawdzony własnoręcznie:)
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 13:38 przez Karpik, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebna pomoc.
Kupiłem lusterko z regulacją elektryczną, w aucie mam manualną, zakupione lusterko jest z trójkątem, czy mogę przełożyć całe lusterko z trójkątem i przemontować tylko elektryke na manual, czy muszę zostawić stary trójką i założyć tylko samo lusterko ang.
Pytanie takie ponieważ ciężko ściągnąć tą podkładkę na sprężynie.
Kupiłem lusterko z regulacją elektryczną, w aucie mam manualną, zakupione lusterko jest z trójkątem, czy mogę przełożyć całe lusterko z trójkątem i przemontować tylko elektryke na manual, czy muszę zostawić stary trójką i założyć tylko samo lusterko ang.
Pytanie takie ponieważ ciężko ściągnąć tą podkładkę na sprężynie.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 15:41 przez cylinder, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości