[mk4] xenon - poziomowanie?

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: [mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: skaktus » pt gru 28, 2012 16:16

wesol pisze:z tym sprawdzaniem przez policje to jakas lipa. Zawsze przecież moge miec uszkodzony uklad poziomowania co nie. I co wtedy zabiora mi dowód rej. z tego powodu?? Czy zabieraja dowody jak ktos jedzie z przpelaona zarowką?? Naprawialem w sharanie silniczki od reglacji światel ( mam zwykle halogeny) czy jak mnie zatryzmają to tez mi moga zabrac dowodzik bo regulacja sie zepsuła?? Oczewiscie lampy nie swieca po koronach drzew.

Jeśli padnie ci żarówka mogą ci zabrać dowód, ale zazwyczaj tego nie robią, bo wymieniasz w trakcie kontroli i auto jest sprawne. Jeśli poziomowanie nie działa / spryski to mają ci prawo zabrać dowód, bo uszkodzony układ może niewłaściwie regulować lampy a sam go nie naprawisz.

90% systemów poziomuje lampy zaraz po starcie. Szwagros ma Lagunę z xenem ori i nie zawsze poziomuje po odpaleniu silnika, raz na jakiś czas "przewali" reflektory w całym zakresie ruchu a najczęściej tylko minimalnie ruszy.

99% poziomuje jedynie przy starcie, potem lampy są nieruchome

1% poziomuje w trakcie jazdy, czyli na wzniesieniach, zjazdach z górki itd (aut takich jest coraz więcej). O ile się nie mylę ten system nazywa się białkowym.

0% poziomuje na dziurach itd - zmiany zachodzą za szybko żeby system był w stanie zareagować, pogląd że są auta z poziomowaniem na dziurach jest wymysłem tuningowców z szopy na wsi.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pt gru 28, 2012 17:40

nie no samopoziomowanie ma wlasnie po to byc by działało wlasnie przy przechylach np jakzaciagniesz reczny i wbijesz bieg to tył siada a przód sie podnosi to ma system zareagować. Wszystkie tiry maja tak a przynajmniej jak robilem kiedyś przy renówkach. Co za cel jest poziomowania przy odpalniu auta? to mialo reagowac caly czas by nie razic potencjalnych kierowców z przeciwnej strony.

Powiem ci jeszcze ze w oplu to robilem troszke przy ksenonach itp w astrach H, viki C glownie ale i tez bywalo ze sie cos gmeralo przy insigni. Nie wiem jak w wagach kolego jest bo ja u siebie nie mam ksenonów ale w oplu to spokojnie jak zaczniesz naciskac na maske itp to ksenosn reaguje i podnosi promien swiatła.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: skaktus » pt gru 28, 2012 18:20

Wszystko jest zależne od tego jakie auto i jaki system to pierwsza sprawa. Druga to taka że większość "starszych" aut poziomuje tylko przy odpaleniu silnika, czyli wtedy, kiedy TEORETYCZNIE auto jest już załadowane i siedzą w nim wszyscy pasażerowie, a że to nie zawsze się sprawdza to inna sprawa. Auta nowsze reagują na podjazdy, zjazdy, ale nie reagują na dziury jak już pisałem bo po prostu nie nadążają. Dlatego też wiele aut na podjazdach oślepia, ale taki urok tego typu aut.

Przykład z ręcznym i startem trochę nietrafiony.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pt gru 28, 2012 19:39

a czmeu nie trafiony? Przecie wahacze tylne sie uginaja a przedni zawias idzie do gory. Ewidentnie idzie wtedy switlo do gory a system ma je obnizyc.

Policja nie ma prawa ci zabrac dowodu za spalona zarowke, jedynie moga ci wlepic mandat kolego za brak zapasu. Tak to wyglada ze strony prawnej. Niesadzisz chyba ze dowodzic ci capna za brak lampki co nie. TO moz ez abrak podswietlania rejestracji odrazu rozstrzelajmy kierowców.

Nie wiem jak to jest w vagach ale niech ktos sprawdzi w swoim mk4 labo jakim mk5 jak to wyglada na pracujacym silniku i np podlewarowaniu jakiegoś koła ewentualnie nacisk na maske. Cos mi sie nie wydaje ze b tak bylo ze poziomuje tylko przy odpalaniu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: skaktus » ndz gru 30, 2012 20:51

Wyobraź sobie że jedziesz w nocy z jedną lampą bo w drugiej padła żarówka, przy kontroli pada druga i tutaj brak żarówek może być powodem zatrzymania dowodu - auto nie jest sprawne i nie można się nim poruszać.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pn gru 31, 2012 00:37

poto sa dwie lampy w aucie a nie jedna centralna zeby taka ewentualnosc wykluczyc . statystycznie to taki przypadek zeby sie w jednym czasie spalily dwie zarowki czy dwa palniki to mniejwiecej taka sama szansa jak wygrac w totka. Chyab ze ktos jak sie spali zarowka jeszcze jezdzi prawie rok to czemu nie ale zakladam ze sie ywmienia taka przepaloną zarowke w ciagu powiedzmy 2-3 dni.
Umnie to trwa zaledwie kilka godzin jak juz. W Aucie jeszcz ejakos nie mam zpasów żarowek ale aktualnie mam w domu kartonik i w tym kartonie tak" 6 zarowek H7 , a dalej to juz wagoniki ( po 10 szt) pozycyjnych przendich W5W pozycyjnych tylnych R5W takiejak do wstecznego 21W, dwu-włóknowe 21/5W rurkowe 5 W. Wszystko tungsrama. mam tam jeszcze pojedyncze sztuki zarowek na kierunki chyba P21 W czy jakos tak z banka pomaranczową te male do podswietlania liczników i kokpitów itd. oraz jakies tam jeszcze inne zaroweczki w woreczku. Jak widac mozna byc przygotowanym.

Wg przepisu nie moga ci zabrac dowodu za spalona zarowke tylko za brak zapasu- tak mowi przedpis a przynajmniej wojek ktory byl bo juz nie jest komendantem policji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: skaktus » pn gru 31, 2012 14:02

Wiele osób nie wozi zapasu to po pierwsze, a po 2 obecnie większość żarówek jest celowo postarzana i padają zazwyczaj w odstępie kilku godzin.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pn gru 31, 2012 14:43

Nie spotkalem sie z tym zeby padaly jedna po drugiej. Natomiast moge powieziec ze np sa auta w ktorch zdarzaja sie rzeczy dosc dziwne i np corsa D i zarowka lewa przepala sie jakies 3-4 razy czesciej jak prawa. Prawdopodobnie wina jest tego typu z ekable sa za grube dane i na ta zarowke nie ma juz takiego spadku napiecia jak powinno byc. Robilem coprawda pomiary bo babka juz miala odsc tego ze co 2 -3 iechy wymienia tylko tą jedna strone. Samch zarowek sie nawymienialem w astrach H corsach D najwiecej- jak bym mial szacowac ile zarowek to lekką reka odrazu mowie ze okolo 200 szt. Zazwyczaj wymienialem jedna sztuke- wiadomo w aso koszt jednej zarowki H7 standard to 45 zl.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

milstone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 23:39
Lokalizacja: wlkp Pń

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: milstone » czw sty 03, 2013 23:21

Witam. Chciałem dodać kilka faktów dla potomnych, i dla tych co nie mieli nigdy auta z fabrycznych xenonem-bixenonem jeden pies.

Pierwszy przykład Ford Focus mk1 OEM Hella bixenon. Pierwsze podejście do auta, wsadzenie kluczyka, zapłon, poziomowanie(nawet bez włączania świateł). Wyłączenie zapłonu i ponowne przekręcenie(bez względu na to czy kluczyk był wyciągany czy też nie) brak ponownego poziomowania projektorów. Ponowne poziomowanie miało miejsce po chwili(nigdy nie chciało mi się mierzyć czasu, ale fakt, że nawet zamknięcie oraz otwarcie samochodu nie zmieniało rzeczy).
Poziomowanie projektorów po obciążeniu auta odbywało się po ok. 13 sekundach.Czyli autko pracuje, światła włączone, obciążenie bagażnika i po 13 sekundach reakcja. Czasy powtarzalne.

Drugi przykład Bora OEM Al/Bosch, wersja, gdzie pod każdą lampą była przetwornica. Pierwsze podejście do auta, wsadzenie kluczyka, zapłon, poziomowanie(nie pamiętam czy musiałem mieć włączone światła czy też nie, skłaniałbym się ku tak). Wyłącznie zapłonu, ponowne włączenie i znów poziomuje. Tak w kółko można było robić( nie pamiętam czy wyjmowałem kluczyk czy też nie musiałem).
Poziomowanie projektorów po obciążeniu auta odbywało się po ok. 10 sekundach.Czyli autko pracuje, światła włączone, obciążenie bagażnika i po 10 sekundach reakcja. Czasy powtarzalne.

Wyżej wymienione przykłady starych aut, w środku lamp zamontowane zwykłe starego typu silniczki, które zawsze słychać;P

Kilka przykładów już nie moich aut, ale którymi jeździłem: CLK 2007poziomowanie w realu jadąc po nierównościach powoli w zamkniętej przestrzeni garażowej;) reakcja silniczka była, ale z ok.3 sekundowym opóźnieniem z tego co pamiętam.

Jako jedyne auto którym jeździłem i poziomowanie pracowało tak, jak większości osobom się wydaje, że powinno działać, to VOLVO XC90. W tym aucie poziomowanie w realu odbywa się +- co sekundę. Jadąc bardzo powoli po dużych nierównościach można zaobserwować niemal ciągłą,(skokową) pracę poziomowania. (VALEO, czujniki na wahaczach są, bixenon skrętny).

To takie moje spostrzeżenia co do poziomowania, na które akurat zwróciłem uwagę. Czytając fora amerykańskie pisano, że przy skrętnych reakcja poziomowania znacznie szybsza tzn. niemal natychmiastowa- czy to fakt ogółu czy kilka przypadków, nie jestem w stanie stwierdzić).

Osobiście jestem zdania, przy założeniu, gdzie ktoś głównie jeździ sam albo z osobą towarzyszącą, ma sprawne auto czyt. (zawieszenie nie wyje....e), i dajmy na to jest to sedan, hatchback, poziomowanie nic nie da;). Przede wszystkim żeby skorygowało od ustawień zerowych, musi być ugięcie wahacza, i to nie taki minimalne. Jak ktoś ma zawieszenie jak deska, a system poziomowania jest oparty jedynie na dwóch czujnikach, reakcja silniczków też będzie minimalna jadąc nawet pod jakieś niewielkie wzniesienie. Co innego jak ktoś ma kombi, jeździ do pracy sam, a popołudniem z całą rodziną, zawieszenie kilku letnie, dołoży jeszcze do bagażnika jakiś ekwipunek nie ma zlituj się, poziomowanie musi być.

Ostatnia kwestia z mej strony i nudnego u mnie wieczoru;)Każde światła mogą oślepiać, jeśli cutoff pójdzie do góry i będzie w nas trochę świeciło. Tylko nie o tym, czytając wypowiedzi niektórych osób, mam wrażenie, że na punkcie xenonów, wiele osób jest przewrażliwionych. Zdecydowanie częściej w nocy jeżdżąc po mieście widzę, jak wiele osób ma źle ustawione światła, jednym świecą metr przed autem, u innych jedna dobrze, druga lampa w niebo. Mnóstwo osób w starszych autach również ma źle poutawiane światła(zazwyczaj za nisko). Warto dodać, że w większości kilkuletnich aut, nie dość za odbłyśnik nie jest już idealny, a przeciętny, to jeszcze żarnik ma swoje godziny za sobą.

W week dodam fotki ORI żarnika d1s rozebranego, chociaż są już 2 fajny filmy na yt.ale dodam jeszcze parę szczegółów. Ori w VW salonie osram 300złbrutto jakby co kosztuje.
Z allegggro strzelam 95% po cenie 150 i mniej to podróby! Nawet jak wam przyślą z dwoma numerami różnymi. Z chin i tym podobnym przysyłają duże parte żarników, i dajmy na to jak jest kilkadziesiąt to są tak zrobione, że 1/3ma swój numer.;)

Dziękuje pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pt sty 04, 2013 02:44

ori zarnik D2S w VW w Szczecinie kosztuje 198 zl wiem bo pracujac w oplumielismy takie akcje ze klient jechal do vw ( rzut beretem) i przywozil nam palnik i ja wymienialem np w viki C. Takie biale opakowanie od tego palnika jest


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: skaktus » pt sty 04, 2013 18:51

Widze że ceny palników znacząco spadły. Dość dawno temu byłem w ASO VW i za D2S za sztukę zażądali 800 zł :kac:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] xenon - poziomowanie?

Post autor: wesol » pt sty 04, 2013 19:26

oj kiedy to musialo byc. W kozla na slonku w Szczecinie jest aso iw jednym budynku w jednej hali jest i opel i chewrolet i saab a 5 metrow dalej nawet nie przez plot jest mazda. W Mazdzie byly najtansze zarowki ale halogenowe bo ksenonow nie sprawdzalem. Za to magazyn opel saab to ten sam magazyn i ten sam magazynier i jak ktos chce miec palnik do opla to kosztuje okolo trystu paru zlotych a do saaba juz w promocji mają 799 zl. Smiech na sali bo to ta sama zarowka ksenonowa. W tym samym ciagu ulicy kozioł ma takze toyote lexusa i tam to nie wiem jakie sa ceny i zaraz obok juz konkurencja ma vw i skode i tam wlasnie wszyscy kupowali palniki bo najtaniej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 11 gości