Witam
Przymierzam się do kupna lampek do swego mk3, chciałbym kupić in pro na soczewce ale nie stać mnie na nowe i zastanawiałem się nad kupnem tych lampek:
http://moto.allegro.pl/it...olf_3_iii_.html
Tylko potem jak połaziłem na allegro to większość lamp (również i tych) mają homologację E11, czyli taką które obowiązują w UK, a tam chyba inaczej światła są skonstruowane? Każdy z nas ciągle się spotyka z lampami wyżej podanymi i innymi Sonarami zamontowanymi w autach. Czy te E11 to dla picu żeby lampy mogły być sprzedawane czy faktycznie one są skonstruowane na rynek UK, a kupa ludzi kupuje z niewiedzą? Bardzo nurtuje mnie ten temat... a co Wy o tym sądzicie?
Chciałem dodać że napisałem do paru sprzedawców ten fakt i jak na razie tylko 1 odpisał coś takiego "Witam
soczewka a zwykla lampa to co inego soczewka rozprasza swiatlo sam mam identyko zalozone i bez problemu ustawione zgodnie jak w zegarku i nie bylo zadnych ale na stacji diagnostycznej pozdr:)"
[All vw] Pytanie co do lamp tuningowych i homologacjii E11
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
http://wesem.pl/pytania/homologacja.pdf
E to homologacja i po oznaczeniu mozemy rozroznic jaki kraj dał homologacje np E1 dali ja Niemcy , E11 Wileka Brytania.
Co do twojego pytania trzeba sprawdzić na lampach bo moga byc one wykonane do ruchu obustronnego , w tym celu trzeba sprawdzić wytłoczone strzałki na reflektorach (obok homologacji E), w lewo lub w prawo lub w obydwu kierunkach (uniwerslane)
np
E11 <-
E11-> (z tymi nic nie zrobisz)
E11<-->
"...Na pierwszy ogień poszły światła tylne w stylu Lexus. Najłatwiej kupić je do Peugeota 206, Forda Focusa, Renault Clio czy Golfa IV generacji. Noszą one loga różnych producentów: MS Design, MHW, In Pro czy FK Automotive. Na wszystkich z nich znajdziemy znak homologacji europejskiej E11, co, wydawałoby się, załatwia sprawę. Rzeczywistość jest zupełnie inna: wszystkie tuningowe światła produkowane są na Tajwanie, a ich późniejsze "obrandowanie", czyli nadanie loga producenta nie zależy od fabryki, w której zostały wytworzone. Tak wygląda chociażby sprawa z produktami firm In Pro i Sonar: pochodzą z jednej linii produkcyjnej. Homologację na takie światła uzyskuje się w Hong Kongu, dzięki czemu automatycznie dopuszczone są one do użytku w Wielkiej Brytanii (homologacja E11), a ta, jak wiadomo należy do Unii Europejskiej. Z tego wynikałoby, że wszystko jest w porządku, tymczasem Chińczycy znaleźli po prostu sprytną furtkę na "zaatakowanie" rynku europejskiego. W Polsce te światła nie są homologowane - homologacja brytyjska E11 to za mało - i problemy w spotkaniu z policją po ich zamontowaniu stają się, jak najbardziej, realne. Pomijając nierówną jakość chińskich produktów, montażu tylnych lamp tuningowych dokonujemy na własne ryzyko. W tym momencie sensowne zaczynają wydawać się nam przepisy hiszpańskie: tam po założeniu innego oświetlenia jedziemy do stacji kontroli pojazdów po świadectwo homologacji, a mając je przy sobie możemy prowadzić spokojnie. W Polsce, niestety, tak nie jest, ale prawdopodobieństwo wystąpienia problemów nie jest duże i wiele zależy od humoru policjanta lub diagnosty. Homologowane światła tylne oferuje np. Hella (homologacja E1), w ofercie znajdują się w szczególności lampy do samochodów niemieckich. "
E to homologacja i po oznaczeniu mozemy rozroznic jaki kraj dał homologacje np E1 dali ja Niemcy , E11 Wileka Brytania.
Co do twojego pytania trzeba sprawdzić na lampach bo moga byc one wykonane do ruchu obustronnego , w tym celu trzeba sprawdzić wytłoczone strzałki na reflektorach (obok homologacji E), w lewo lub w prawo lub w obydwu kierunkach (uniwerslane)
np
E11 <-
E11-> (z tymi nic nie zrobisz)
E11<-->
"...Na pierwszy ogień poszły światła tylne w stylu Lexus. Najłatwiej kupić je do Peugeota 206, Forda Focusa, Renault Clio czy Golfa IV generacji. Noszą one loga różnych producentów: MS Design, MHW, In Pro czy FK Automotive. Na wszystkich z nich znajdziemy znak homologacji europejskiej E11, co, wydawałoby się, załatwia sprawę. Rzeczywistość jest zupełnie inna: wszystkie tuningowe światła produkowane są na Tajwanie, a ich późniejsze "obrandowanie", czyli nadanie loga producenta nie zależy od fabryki, w której zostały wytworzone. Tak wygląda chociażby sprawa z produktami firm In Pro i Sonar: pochodzą z jednej linii produkcyjnej. Homologację na takie światła uzyskuje się w Hong Kongu, dzięki czemu automatycznie dopuszczone są one do użytku w Wielkiej Brytanii (homologacja E11), a ta, jak wiadomo należy do Unii Europejskiej. Z tego wynikałoby, że wszystko jest w porządku, tymczasem Chińczycy znaleźli po prostu sprytną furtkę na "zaatakowanie" rynku europejskiego. W Polsce te światła nie są homologowane - homologacja brytyjska E11 to za mało - i problemy w spotkaniu z policją po ich zamontowaniu stają się, jak najbardziej, realne. Pomijając nierówną jakość chińskich produktów, montażu tylnych lamp tuningowych dokonujemy na własne ryzyko. W tym momencie sensowne zaczynają wydawać się nam przepisy hiszpańskie: tam po założeniu innego oświetlenia jedziemy do stacji kontroli pojazdów po świadectwo homologacji, a mając je przy sobie możemy prowadzić spokojnie. W Polsce, niestety, tak nie jest, ale prawdopodobieństwo wystąpienia problemów nie jest duże i wiele zależy od humoru policjanta lub diagnosty. Homologowane światła tylne oferuje np. Hella (homologacja E1), w ofercie znajdują się w szczególności lampy do samochodów niemieckich. "
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
kiedys czytalem na temat homologacji lamp i znalazlem jakis artykul(bodajze na stronie auto swiata) w ktorym wypowiadal sie ekspert i on stwierdzil ze jesli lampa jest homologowana na kraj ktory jest w unii europejskiej to homologacja jest wazna we wszystkich ktajach unii
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości