[mk3] Zmiana koloru podświetlenia w przycisku szyberdacju
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
[mk3] Zmiana koloru podświetlenia w przycisku szyberdacju
Nie znalazłem na forum porad odnośnie zmian podświetlenia przycisku do otwierania szyberdachu, kto go rozbierał ten wie, że jest on podświetlany diodami SMD które wymagaja dużej precyzji przy lutowaniu i stosunkowo słabo świecą, postanowiłem zrobic instalacje oświetlenia oparta o niebieskie ledy.
Zabieramy sie do pracy
1) w celu wyciągnięcia panelu oświetlenia w którym znajduje sie nasz przycisk demontujemy zaślepkę silnika
2) aby wyciągnąć panel oświetlania z prawej strony pod podsufitką należy nacisnąć na spinkę trzymającą
3) wyciągamy przycisk z panelu oświetlenia i rozbieramy go zdejmując przyciski
4) do stworzenia mini ukladu wewnątrz przyciska bedą nam potrzebne
- 3x led (3mm)
- rezystor ok. 560
- przewody o małej śrenicy, ja zastosowałem druciki ze skrętki
- koszulki termokurczliwe
Jeśli chodzi o narzędzia to potrzebujemy:
- lutownice
- obcążki
- małe szczypce
- precyzyjną szlifierkę
- zapalniczkę
5) cała zabawa polegan a tym żeby w środku zmieścić 3 diody, każda świeci pod przyciskiem, musimy również gdzies tam upchnąć rezystor, zasilanie znajduje się na pinie oznaczonym nr 3 na przycisku a masa znajduje sie na nr 4. Poniżej przedstawiam jak ja to wszysko tam zmieściłem
6) Przed lutowaniem polecam zeszlifować sferyczna powierzchnie diod w celu zmin charakterystyku świecenia, uzyskujemy dużo większe rozproszenie diody a na dodatek zmniejszmay jej wysokośc, nie ma zbyt wiele miejsca w środku przycisku. Dodatkowo na nużki diod naciągłem jeszcze izolacje z przewodów w celu uniknięcia niepożądanego zwarciaz innymi elementami przycisku. Wszyskie diody połączeone są równolegle.
7) Aby przycisk działał poprawnie musiałem wyszlifować kawałek wewnętrznej ścianki w miejscu gdzie umieściłem rezystor.
Na koniec od środka przycisków wkleiłem jeszcze małe kawałii papieru w celu jeszcze lepszego rozproszenia światła
9) efekt końcowy
Zachęcam do tej przeróbki, niewiele pracy a efekt naprawde zadawalający szczególnie jak cała reszta podświetlenia jest zmieniona, w przypadku problemów lub niejasności śmiała poszcie.
Zabieramy sie do pracy
1) w celu wyciągnięcia panelu oświetlenia w którym znajduje sie nasz przycisk demontujemy zaślepkę silnika
2) aby wyciągnąć panel oświetlania z prawej strony pod podsufitką należy nacisnąć na spinkę trzymającą
3) wyciągamy przycisk z panelu oświetlenia i rozbieramy go zdejmując przyciski
4) do stworzenia mini ukladu wewnątrz przyciska bedą nam potrzebne
- 3x led (3mm)
- rezystor ok. 560
- przewody o małej śrenicy, ja zastosowałem druciki ze skrętki
- koszulki termokurczliwe
Jeśli chodzi o narzędzia to potrzebujemy:
- lutownice
- obcążki
- małe szczypce
- precyzyjną szlifierkę
- zapalniczkę
5) cała zabawa polegan a tym żeby w środku zmieścić 3 diody, każda świeci pod przyciskiem, musimy również gdzies tam upchnąć rezystor, zasilanie znajduje się na pinie oznaczonym nr 3 na przycisku a masa znajduje sie na nr 4. Poniżej przedstawiam jak ja to wszysko tam zmieściłem
6) Przed lutowaniem polecam zeszlifować sferyczna powierzchnie diod w celu zmin charakterystyku świecenia, uzyskujemy dużo większe rozproszenie diody a na dodatek zmniejszmay jej wysokośc, nie ma zbyt wiele miejsca w środku przycisku. Dodatkowo na nużki diod naciągłem jeszcze izolacje z przewodów w celu uniknięcia niepożądanego zwarciaz innymi elementami przycisku. Wszyskie diody połączeone są równolegle.
7) Aby przycisk działał poprawnie musiałem wyszlifować kawałek wewnętrznej ścianki w miejscu gdzie umieściłem rezystor.
Na koniec od środka przycisków wkleiłem jeszcze małe kawałii papieru w celu jeszcze lepszego rozproszenia światła
9) efekt końcowy
Zachęcam do tej przeróbki, niewiele pracy a efekt naprawde zadawalający szczególnie jak cała reszta podświetlenia jest zmieniona, w przypadku problemów lub niejasności śmiała poszcie.
Zapraszam do mnie, prosze o komentarze.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
OOO super porada, powinna się pokazać na głównej stronie vwgolf.pl w dziale "PORADY".
Forum powitało niedawno nowego użytkownika i powiem Ci że dobra robota na początek.
A tak na marginesie czy spiłowanie 5mm da tak ładny efekt w listwie do podświetlenia zegarów w MK III? bo kiedyś zrobiłem listewkę z 12 diod do MK II ale tak prawdę mówiąc to wyszła padaczka, może i podłożenie cienkiego papierka dało by ładny efekt?
Forum powitało niedawno nowego użytkownika i powiem Ci że dobra robota na początek.
A tak na marginesie czy spiłowanie 5mm da tak ładny efekt w listwie do podświetlenia zegarów w MK III? bo kiedyś zrobiłem listewkę z 12 diod do MK II ale tak prawdę mówiąc to wyszła padaczka, może i podłożenie cienkiego papierka dało by ładny efekt?
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:49 przez Nike, łącznie zmieniany 1 raz.
tak samo szlifowalem diody ktore znajdują sie w wyswietlaczach w liczniku, przed szlifem swiecily bardziej punktowo i na środku była świecąca kropka, po szliwe usuwasz tak jak by soszewke skupiającą tworząc rozpraszającą, promień świecenia znacznie się zwieksza
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:58 przez matyfiz, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do mnie, prosze o komentarze.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Efekt będzie na pewno ładniejszy ale wcale nie trzeba piłować diód. W sprzedaży sa diody walcowe albo bardzo mocne diody super flux które mają kont swiecenia 120'-160'. Mozna kupić całe listwy diodowe na Super Fluxach. Zresztą na forum było o tym sporo.Nike pisze:A tak na marginesie czy spiłowanie 5mm da tak ładny efekt w listwie do podświetlenia zegarów w MK III? bo kiedyś zrobiłem listewkę z 12 diod do MK II ale tak prawdę mówiąc to wyszła padaczka, może i podłożenie cienkiego papierka dało by ładny efekt?
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 10:48 przez daniel2505, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
Witam Panowie.
Projekt super i efekt końcowy też. Dla tych, którzy chcą coś takiego wykonać z jeszcze większym profesjonalizmem podaję oznaczenia diod i rezystorów oryginalnych:
Dioda SMD: typ obudowy PLCC-2.
Rezystor SMD: typ obudowy 0603 lub 0805.
Diody świecące mają jednen charakterystyczny parametr, który jest bardzo ważny przy podświetlaniu elementów samochodu. Jest to kąt świecenia. Diody, które proponuje matyfiz posiadają kąt świecenia ok. 20 stopni. Dlatego powstaje "świecąca kropka". Po zeszlifowaniu diody efekt jest nieco lepszy, bo kąt świecenia zwiększamy do ok. 60 stopni i "świecąca kropka" też powstaje, ale ma większą średnice i jest mnij widoczna. Diody, które zastosował producent (PLCC-2) posiadają kąt świecenia aż 140 stopni, dlatego można nimi podświetlać elementy wielkości 8mm x 8mm z odległości ok 2,5mm bez niechcianego efektu "świecącej kropki".
I na koniec. Jeżeli ktoś posiada licznik firmy TRW, to wyświetlacze są podświetlone takimi właśnie diodami (PLCC-2) po 2szt. na każdy wyświetlacz. Kontrolki na dole licznika również są podświetlane tym samym typem diody.
Diody takie można kupić na allegro (cena do 6 zł za 10szt.), bądź w sklepach elektronicznych nieco taniej (ok. 0,25 zł za 1szt.)
Projekt super i efekt końcowy też. Dla tych, którzy chcą coś takiego wykonać z jeszcze większym profesjonalizmem podaję oznaczenia diod i rezystorów oryginalnych:
Dioda SMD: typ obudowy PLCC-2.
Rezystor SMD: typ obudowy 0603 lub 0805.
Diody świecące mają jednen charakterystyczny parametr, który jest bardzo ważny przy podświetlaniu elementów samochodu. Jest to kąt świecenia. Diody, które proponuje matyfiz posiadają kąt świecenia ok. 20 stopni. Dlatego powstaje "świecąca kropka". Po zeszlifowaniu diody efekt jest nieco lepszy, bo kąt świecenia zwiększamy do ok. 60 stopni i "świecąca kropka" też powstaje, ale ma większą średnice i jest mnij widoczna. Diody, które zastosował producent (PLCC-2) posiadają kąt świecenia aż 140 stopni, dlatego można nimi podświetlać elementy wielkości 8mm x 8mm z odległości ok 2,5mm bez niechcianego efektu "świecącej kropki".
I na koniec. Jeżeli ktoś posiada licznik firmy TRW, to wyświetlacze są podświetlone takimi właśnie diodami (PLCC-2) po 2szt. na każdy wyświetlacz. Kontrolki na dole licznika również są podświetlane tym samym typem diody.
Diody takie można kupić na allegro (cena do 6 zł za 10szt.), bądź w sklepach elektronicznych nieco taniej (ok. 0,25 zł za 1szt.)
Gość ma rację, można też i tak. .daniel2505 pisze:Efekt będzie na pewno ładniejszy ale wcale nie trzeba piłować diód. W sprzedaży sa diody walcowe albo bardzo mocne diody super flux które mają kont swiecenia 120'-160'. Mozna kupić całe listwy diodowe na Super Fluxach. Zresztą na forum było o tym sporo.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Proponuję zaglądnąć do linku:
http://rapidshare.com/files/91685746/Zm ... u.pdf.html
i ściągnąć sobie moją poradę. Opisałem to juz sporo czasu temu i bez takich kombinacji.
Czy ktoś z was zmierzył napięcie na orginalnych diodach?Tam nie trzeba żadnego opornika.
http://rapidshare.com/files/91685746/Zm ... u.pdf.html
i ściągnąć sobie moją poradę. Opisałem to juz sporo czasu temu i bez takich kombinacji.
Czy ktoś z was zmierzył napięcie na orginalnych diodach?Tam nie trzeba żadnego opornika.
Masz rację, że nie potrzeba żadnego opornika, ponieważ fabrycznie on tam już jest i ma wartość 1,5k. Na zdjęciu zaznaczony na żółto.rydzu pisze: Czy ktoś z was zmierzył napięcie na orginalnych diodach?Tam nie trzeba żadnego opornika.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Zgadza się! U mnie przeróbka wyglądała tak:
1. Wymont lampki
2. Wymont przełącznika
3. Rozebranie przełącznika
4. Wylutowanie płytki na zewnątrz (dla wygody)
5. Wylutowanie trzech diód SMD PLCC-2 (zielonych)
6. Wlutowanie trzech diód SMD PLCC-2 (czerwonych)
7. Wlutowanie płytki
8. Składanie przełącznika
9. Zamont przełącznika
10. Zamont lampki.
Całość zajęła mi ok. 30 minut!
PS. W wolnej chwili umieszczę zdjęcia.
1. Wymont lampki
2. Wymont przełącznika
3. Rozebranie przełącznika
4. Wylutowanie płytki na zewnątrz (dla wygody)
5. Wylutowanie trzech diód SMD PLCC-2 (zielonych)
6. Wlutowanie trzech diód SMD PLCC-2 (czerwonych)
7. Wlutowanie płytki
8. Składanie przełącznika
9. Zamont przełącznika
10. Zamont lampki.
Całość zajęła mi ok. 30 minut!
PS. W wolnej chwili umieszczę zdjęcia.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
ja nie chailem ingerowac w orginalna plytke, zostawilem ja w stanie fabrycznym w celu gdybym ja lub ktos inny chcial kiedys powrócic do stanu orginalnego
Zapraszam do mnie, prosze o komentarze.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
matyfiz, czyli rozumiem, że w Twoim przełączniku oryginalne diody zielone świecą razem z diodami niebieskimi. Niebieskie je tylko zasłaniają, czy tak?matyfiz pisze:ja nie chailem ingerowac w orginalna plytke, zostawilem ja w stanie fabrycznym w celu gdybym ja lub ktos inny chcial kiedys powrócic do stanu orginalnego
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
tak jak wpominalem amd swieca duzo slabiej dlatego nawet nie bylo potrzeby ich zaslaniac, ale zggadza sie swieco rownolegle z niebieskimi ledami
Zapraszam do mnie, prosze o komentarze.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149057][img]http://images32.fotosik.pl/135/c384848a066bb738med.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości