Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: kuba929 » czw lut 24, 2022 22:15

Witam,
Czy w tym modelu silnika można zwiększyć obroty przez VAGa? Zakupiłem kabel https://allegro.pl/oferta/kabel-interfe ... MGEwMDI%3D i zastanawiam się czy będzie mozna to zrobić. Aktualnie obroty to 620 przez co trochę nie wygodnie operuje się autem przy np. cofaniu.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: mat06 » pt lut 25, 2022 00:44

Niestety nie ma takiej możliwości, a już na pewno nie w taki prosty sposób za pomocą VCDS.


Obrazek

kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: kuba929 » pt lut 25, 2022 11:34

mat06 pisze:
pt lut 25, 2022 00:44
Niestety nie ma takiej możliwości, a już na pewno nie w taki prosty sposób za pomocą VCDS.
W jaki sposób można to wykonać? Adaptację przepustnicy chociaż będzie można zrobic?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » pt lut 25, 2022 12:18

Trzeba oszukać ecu że masz włączoną klimę lub kiepskie napięcie ładowania. To oczywiście bez ingerencji w oprogramowanie jest trudne i zwiększa spalanie. Są spece co wkręcają śrubki w klapkę przepustnicy i wtedy ograniczają jej przymknięcie ale to niezbyt dobrze....

Adaptacje robisz za pomoca vaga .....04 nastawy podstawowe, wybierz grupę 060 i ok...



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: Maszan » pt lut 25, 2022 12:37

Przy klimie manualnej jest to proste- jeżdżę już tak ponad rok. Spalanie w zasadzie nie zmieniło się albo jest to granica błędu. Czujnik warunkujący włączenie klimatyzacji masz w podszybiu od strony kierowcy. Musisz rozciąć jeden kabel i wlutować się włącznikiem On/Off który sobie umieszczasz gdzieś w kabinie żeby mieć możliwość włączenia klimy. Seryjny włącznik klimatyzacji jest cały czas włączony. Działa to tak ze po przekręceniu stacyjki słychać startujące wentylatory , ale to jest tylko na 2s. Podczas jazdy gdy chce włączyć klimę włączam tym dodatkowym przyciskiem i klima startuje po chwili dopiero ( czuć jak dołącza się sprężarka szarpnięciem). wolne sa na poziomie chyba 850-880 obr/min , rusza się duzo lepiej.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: mat06 » pt lut 25, 2022 14:00

Maszan pisze:
pt lut 25, 2022 12:37
Spalanie w zasadzie nie zmieniło się albo jest to granica błędu.
A to zależy od tego jak długo stoisz w korkach/na biegu jałowym, ale faktycznie nie powinna to być duża wartość. Na FISie to dobrze widać, bo przy rozgrzanym silniku i niskich obrotach (~650 rpm) na jałowym spalanie wynosi 0.5 - 0.6 l/h, a w granicach 800 rpm jest to już 0.7 - 0.8 l/h.


Obrazek

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Zwiększenie obrotów na biegu jałowym - 1.6 AUS

Post autor: Maszan » pt lut 25, 2022 19:26

mat06 pisze:
pt lut 25, 2022 14:00
Maszan pisze:
pt lut 25, 2022 12:37
Spalanie w zasadzie nie zmieniło się albo jest to granica błędu.
A to zależy od tego jak długo stoisz w korkach/na biegu jałowym, ale faktycznie nie powinna to być duża wartość. Na FISie to dobrze widać, bo przy rozgrzanym silniku i niskich obrotach (~650 rpm) na jałowym spalanie wynosi 0.5 - 0.6 l/h, a w granicach 800 rpm jest to już 0.7 - 0.8 l/h.
U mnie spalanie bardziej robią odcinki 4km:)...a tutaj obroty podbite ale nie obciążone sprężarka. W sumie moznaby podgladnac w Vagu ...
Do autora: na szybko możesz odpiąć ten czujnik w podszybiu włączyć Klimę przyciskiem( jeśli manual) i pojeździć kontrolnie w ten sposób i stwierdzić czy Ci odpowiada.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości