Szarpanie silnikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Szarpanie silnikiem
Hejka, mam pytanko do was odnoście auta Golf 4 1.6 SR silnik ALK, mam problem a mianowicie na zimnym silniku gdy odpalę auto, silnikiem szarpie( mam na myśli jakby to było cykliczne) falują obroty oraz słychać takie jakby strzelanie z wydechu, gdy dodaje gazu nie ma reakcji dopóki nie puszczę gazu lub reaguje z opóźnieniem. Na ciepłym silniku juz jest lepiej ale też czasem czuć takie lekkie poszarpywanie autem i rzadko ale zdarzy sie że jest problem z przyśpieszeniem powtórzę się ale też na ciepłym silniku gdy stoję np w korku też silnik pracuje nie równo. Wszystkie te objawy są losowe i nie raz wszystko jest ok,a raz jest szarpanie a raz brak reakcji na gaz.
Ostatnio wymieniałem: Olej silnikowy,filtr oleju, świece oraz kable do świec przy czym na jednym kablu i na cewce( to w co się wpina drugi koniec kabla, to chyba cewka) był taki zielonkawy osad zostało to wyczyszczone wszystko. Sprawdzałem również czy tak łopatka przepustnicy nie jest czasem luźna ale jest ok wszystko no i z dawniejszych napraw to wymieniałem czujnik halla. Pytanie do was co mogło sie stać?? Dodam że wymiana świec była spowodowana właśnie w/w objawami i kiedyś też tak szarpał i po wymianie było ok, ale nie tym razem świece wizualnie były ok miały prawidłowy brązowy kolor. Tak sobie myślałem czy może komputer złapał jakiś błąd przy wymianach ale zapytam się was. Prosiłbym o klarowne informacje bo nie jestem wybitnym mechanikiem tylko tyle co może coś sam zrobić w domu
Ostatnio wymieniałem: Olej silnikowy,filtr oleju, świece oraz kable do świec przy czym na jednym kablu i na cewce( to w co się wpina drugi koniec kabla, to chyba cewka) był taki zielonkawy osad zostało to wyczyszczone wszystko. Sprawdzałem również czy tak łopatka przepustnicy nie jest czasem luźna ale jest ok wszystko no i z dawniejszych napraw to wymieniałem czujnik halla. Pytanie do was co mogło sie stać?? Dodam że wymiana świec była spowodowana właśnie w/w objawami i kiedyś też tak szarpał i po wymianie było ok, ale nie tym razem świece wizualnie były ok miały prawidłowy brązowy kolor. Tak sobie myślałem czy może komputer złapał jakiś błąd przy wymianach ale zapytam się was. Prosiłbym o klarowne informacje bo nie jestem wybitnym mechanikiem tylko tyle co może coś sam zrobić w domu
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Szarpanie silnikiem
Czujnik wymieniłeś ,a po wymianie kompa wpinałeś, pewny jesteś tego czujnika ? Jakiej firmy ? Czy uszczelki na ssącym wymienione ? w nocy pod maską na przewodach nie widać iskierek ? ma LPG ? przepustnica czyszczona- oraz adaptacja? Rozwiń troszkę temat , inaczej nikt nie zgadnie
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
Czujnik halla wymieniał mechanik bo też podpinał pod komputer, czujnik z firmy bosza więc jest pewniak i nie było problemu z nim po wymianie już z pół roku. Nie ma dyskoteki pod maską w nocy. Przepustnica nie była wyciągana tylko tyle co ja ją pod maską czyściłem bez rozpinania niczego. Auto jest na samą benzynę. Jeszcze mam pomysł cewkę przełożyć z z audi a3 bo z tego co na szybko widziałem to jest taka sama i bedę mógł wtedy wykluczyć cewke bo nie pokoi mnie ten osad.
Kolego dobrze że pytasz bo ja też całej historii auta nie podałem tylko to co robiłem nie dawno i skupiłem uwagę na układzie zapłonowym. Dodam że przy przepustnicy jest taki dzyndzelek co pewnie podaje troszkę oleju ale obok jest taka gumka(harmonijka taka) i jest ona sypie się w rękach( znajduje sie na wysokości korka wlewu oleju)
Kolego dobrze że pytasz bo ja też całej historii auta nie podałem tylko to co robiłem nie dawno i skupiłem uwagę na układzie zapłonowym. Dodam że przy przepustnicy jest taki dzyndzelek co pewnie podaje troszkę oleju ale obok jest taka gumka(harmonijka taka) i jest ona sypie się w rękach( znajduje sie na wysokości korka wlewu oleju)
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
- Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
- Silnik: BFQ
Re: Szarpanie silnikiem
Tam ma być szczelnie, wymień to drogie nie jest, więc podmień cewkę , może faktycznie piardła jak była zmoczoną ,możesz jeszcze prysnąć elektrostykiem , jak masz blachy na przewodach to je pozdejmuj , w ostateczności możesz odpalić auto , weś samostart i psiuknij w okolicach gdzie jest kolektor ssący ,rura od przepustnicy , tylko ostrożnie! jeżeli jest nieszczelność to zaciągnie samostart i tym samym zmieni się praca silnika , nieraz takie coś potrafi naprowadzić na usterkę
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
Na dniach podmienię cewkę tak teraz jak piszesz o zalaniu jej to tak przypomniałem sobie że po takich ulewach ( rzeka na drodze na wysokości zderzaka ) i może coś tam pozalewało bo tak nie potrafię ci powiedzieć teraz czy po tych deszczach sie nie pogorszyło coś. Dam znać jak podmienię to wszystko.
Re: Szarpanie silnikiem
W tym silniku podstawowa rzecz to wymiana uszczelek pod kolektorem ssącym. Jeżeli na zimnym kuleje a na ciepłym jest lepiej to jest w pierwszej kolejności do zrobienia.
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
A może z tego kolektora strzelać jak by??? Która to uszczelka dokładnie dużo jest roboty z tym w razie wymagania wymiany? Co do strzelania to tak czasami strzela jak by klimatyzacja sie uruchamiała, to już żadziej występuje niż wyżej wymienione objawy.
Re: Szarpanie silnikiem
Wymieniasz uszczelki między kolektorem a głowicą silnika. Trochę roboty z tym jest. Jak chcesz to możesz wymienić uszczelki również na łączeniu kolektora.
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
A macie na forum jakieś fotoporady bo też nie chce ze potem tego nie złożę a do mechanika to też dodatkowe koszty i czy to też będzie na sto procent to da się to sprawdzić ? Czy po prostu szukać poprzez wymiany
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
Podłączyłem auto pod kompa i wykazało mi uszkodzenie sondy lambda
1 Błąd Zapis.:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
1 Błąd Zapis.:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Re: Szarpanie silnikiem
Błąd lambdy może być też spowodowany właśnie nieszczelnością dolotu. Proponuję ci przeszukać dział z poradami FAQ bo z pewnością jest o tym silniku niemała lektura. Póki co to tylko dodajesz nowe objawy ale czy cokolwiek sprawdziłeś do tej pory? Nie oczekuj że ci wskażemy nie widząc parametrów pracy silnika konkretnych rozwiązań. Podajemy ci możliwe przyczyny więc zacznij cokolwiek sprawdzać. Jak nie masz do tego zdolności to oddaj auto do naprawy tylko komuś kto wie co sprawdzić a nie będzie wymieniał w ciemno poszczególne czujniki...
-
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pt gru 16, 2016 09:09
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem
Wymieniana była w moim aucie uszczelka pod głowicą i mechanik podobno wymieniał tam wszystkie uszczelki i raczej podejrzewam że to lambda. Psikałem plakami tak jak koledzy wyżej pisali i nic się nie działo. Wątek napisałem przed kupnem kabla obd, więc napisałem bo może to objaw częsty w tych silnikach, wymienię lambde bo pewnie nie była wymieniana nigdy albo dawno temu i zobaczymy co dalej. Tylko trzeba czasu i kasy na to więc zwlekam z tym. Koledzy jak piszą na forum to ja to pamiętam i sprawdzam w miarę możliwości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość