Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel9413
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 04, 2019 10:21
Auto: Golf Mk IV Highline 1.9 TDI ALH 90KM
Silnik: ALH

Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pawel9413 » ndz sie 04, 2019 11:32

Witam. Wymieniałem wczoraj sprzegiełko alternatora i podczas przykręcania napinacza zerwał mi sie gwint od najdłuższej szpilki mocującej napinacz paska wielorowkowego :rozpacz: (musiał byc juz wcześniej wyciągnięty bo wcale duzej siły nie użyłem) . Wkręciłem szpilkę o jakieś 5mm dłuższą tak delikatnie i troche trzyma. Nie mam możliwości nagwintowania gdyż nie podejde tam żadną wkrentakrą którą mam. Myślałem o tym zeby wkrecic tam jeszcze dłuższą szpilkę na klej do gwintów jakis mocny zeby mi trase wytrzymało (po powrocie bym go odstawił do nagwintowania) lecz nie wiem jak dużo jest tam jeszcze gwintu. Ktoś moze orientuje sie o ile dłuższą szpilke moge tam wkręcić?
1.9 ALH


Golf IV 1.9 TDI ALH 90KM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: wesol » ndz sie 04, 2019 13:42

Kolego tam są trzy śruby więc jak jedna trzyma lekko to nie ma tragedii. A nawet to nie wiem czy byś nie lepiej zrobił dając długa szpilke i tu od napinacza dać nakretket by zawsze można było odkręcić w razie co.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

pawel9413
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 04, 2019 10:21
Auto: Golf Mk IV Highline 1.9 TDI ALH 90KM
Silnik: ALH

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pawel9413 » ndz sie 04, 2019 13:52

Oo to da sie przestrzelić na wylot śrubą? Myślałem ze w tym korpusie sie ma otworu na wylot

Edit. Sprawdziłem. Niestety nie ma na wylot przelotu, za napinaczem jest taki jakby korpus z dwiema pustymi przegrodami


Golf IV 1.9 TDI ALH 90KM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: wesol » ndz sie 04, 2019 14:28

Któraś jest na wylot ale jeśli nawet nie to tak jak pisałem długa szpila czyli sam gwint i nakrętka od strony napinacza. Kilka rozrządowa robiłem w vp i trafiało się że gwinty tam były nadwyrężone. Nawet jakby co to można by dać kółek rozporowy i śrubę. Ojciec takie w stolarce używa to nawet potrafi ukręcić też fi 8 mm tak dociąga.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

pawel9413
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 04, 2019 10:21
Auto: Golf Mk IV Highline 1.9 TDI ALH 90KM
Silnik: ALH

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pawel9413 » ndz sie 04, 2019 14:38

Myśli pan że szpilka wkrecona w urwany gwint wytrzyma? Może wkleić ją na jakis klej mocny? Może być kawałek prenta gwintowanego?


Golf IV 1.9 TDI ALH 90KM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: wesol » ndz sie 04, 2019 15:32

Tak szpilka na klej wkręcić. Odczekać i zapodac potem ta nakrętkę.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Kateer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lip 24, 2010 16:50
Lokalizacja: zabrze

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Kateer » pn sie 05, 2019 09:34

Ja gwintowalem na większą śrubę ,trochę się trzeba pobawic bo jest ciasno .

Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka




Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Re: Zerwany gwint śruby mocującej napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Hubi14 » czw sie 15, 2019 20:57

albo wymień tą łapę, ja dziś wymieniałem w ASZ bo miałem pozrywane wszystkie gwinty od napinacza i roboty w gruncie rzeczy dużo nie ma, tylko dobrze się zaopatrzyć w nowe śruby..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość