Brak komunikacji z interfejsem diagnostycznym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzegorzxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:30
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Brak komunikacji z interfejsem diagnostycznym

Post autor: Grzegorzxxx » pt paź 06, 2023 07:05

Witam,
Mam problem z komunikacją z ECU. Gofl IV 200r. 1.9 90KM
Wystąpił mi błąd ABS i chciałem sprawdzić który to czujnik (miesiąc temu sprawdzałem i był to tył ale nie pamiętałem czy prawy czy lewy).
I tutaj problem , ten sam komputer(sprawdzałem też na innym) dwa kable diagnostyczne i nic (msc temu wszystko od kopa działało). Doadatkowo przez swój błąd odpiołem ECU przy zasilaniu i wleciał błąd poduszki...teraz jeszcze to do skasowania.
Przy ECU brak zaśniedziałych przewodów czysto, wtyczki na podszybiu czysto (w środku ECU też nic niepokojacego), złącze obd2 czyste psikałem kontaktem ale zostało wyjąć piny i podoginać tak dla pewności. (wydaje mi się że wczesniej jedna dioda na kablu diagnostycznym swieciła po przekręceniu kluczyka, na drugim swieci juz po podpięciu do USB-dwa różne modele ale działały)

Sprawdziłem bezpiecznik 12 (inne też) Ok jest.
Obrazek
Napięcie na złączu jest. U mnie dużo więcej sygnałów przychodzi niż powyżej.
Odpinałem ABS, Climatronik, radio wywalone i sprawdzałem połączenie. NIC
Podpinałem linie K z tej kostki przy radiu nic .

Jak sprawdzić tę linię K? czy sygnały są poprawne mierzyłem napięcia względem masy i 12v ale dziwne wartości ok 9V po przekręceniu kluczyka spadało do 1 -nie sądzę aby to był miarodajny pomiar.

Czytałem że diagnostyka idzie przez licznik, Czy może być uszkodzona linia K w liczniku?
Też na innym forum wyszukałem opis dotyczący uszkodzenia licnika i braku komunikacji (Licznik z FIS). Na plycie pcb zestawu wskaznikow na koncu linii K jest uklad scalony DG403DY (monolithic cmos anolog switches), oraz odczep linii do megamosa. Po wymianie powyzszego cmosa komunikacja z licznikiem ozyła.

Czytałem na forach że przebieg linii to

Pin złącza OBD-K > zegary wtyk niebieski pin 25 - wyjscie z zegarów przewód W wtyk zielony pin 5 -> ECU pin 19
Obrazek
Czy da się podpiąć bezpośrednio do ECU? czy można się wpiąć bezpośrednio do przewodu z pinu 19 - nie wiem czy to też szaro biały jak w gnieździe Obd2.


Grzegorz

Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Re: Brak komunikacji z interfejsem diagnostycznym

Post autor: indigo1975 » pt paź 06, 2023 17:35

Tak smialo mozesz podlaczyc ecu bezposrednio.Mialem nawet taka przejsciowke zrobiona ze sam licznik diagnozowalem i do ecu tez mialem dorobiona zeby zgrywac softy z ecu poza autem


indigo1975

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości