Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: kuba929 » pt lip 07, 2023 13:59

marcin7x5 pisze:
czw cze 29, 2023 21:56
Co do siły wspomagania to pewnie pompa już daje mniejsze ciśnienie i wymiana płynu tu nie wiele da. Mogą te być zatarte sworznie wahacza ale to rzadkie przypadki.
Egr to najlepiej programowo usunąć tylko wtedy trzeba korygować mapę silnika bo się bardziej grzeje silnik i lubią się wytopić prekaty w kolektorze wydechowym.
Po adaptacji EGR problem z Check Engine zniknął, jednak nadal wyrzuca ESP i "00812 - Przełącznik rozłączający cewki elektromagnet. ciśnienia w układzie hamulcowym (F84) 35-10 --- sporadyczny"
Auto raz na jakiś czas delikatnie chodzi nierówno jakby wypadał zapłon.
Zamówiłem czujnik hamulców i wymienię na dniach. Zobaczymy, czy to jest przyczyną.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: marcin7x5 » pt lip 07, 2023 17:46

Obawiam się że to będzie związane z pompą abs.



kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: kuba929 » pt lip 07, 2023 18:46

marcin7x5 pisze:
pt lip 07, 2023 17:46
Obawiam się że to będzie związane z pompą abs.
Z tym, że abs działa prawidłowo.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: marcin7x5 » pt lip 07, 2023 21:58

A skąd to wiesz? Bo pedał pulsuje? Gdzie w układzie hamulcowym masz cewki elektrozaworów o których jest wspomniane w opisie błędu....



kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: kuba929 » sob lip 08, 2023 11:09

marcin7x5 pisze:
pt lip 07, 2023 21:58
A skąd to wiesz? Bo pedał pulsuje? Gdzie w układzie hamulcowym masz cewki elektrozaworów o których jest wspomniane w opisie błędu....
Jasne, rozumiem, dzięki za informację. Czy ten błąd 00812 Twoim zdaniem może być też powiązany z takim drżeniem silnika? Załączam url do yt.
https://youtube.com/shorts/ZK4r1zLfwtY?feature=share3
https://youtube.com/shorts/1D6Ra3WDRw0?feature=share3



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: marcin7x5 » sob lip 08, 2023 22:52

Te drganie silnika to może być efektem zużytych poduszek zawieszenia silnika i skrzyni. Szczególnie tej poduchy od dołu do ramy. Ogólnie klepie strasznie pewnie przez niesprawne popychacze hydrauliczne, które prawdopodobnie nie trzymają już. Może to też mieć wpływ na ogólną kondycję i efektywność spalania poprzez niepełne przedmuchanie cylindra wskutek niepełnego i zbyt krótkiego otwarcia zaworów co z kolei może powodować braki zapłonu lub nierównomierną pracę poszczególnych cylindrów. Trzeba by podejrzeć na vagu korekty z czujnika stukowego...



kuba929
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 24, 2022 09:58

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: kuba929 » śr lip 12, 2023 09:37

marcin7x5 pisze:
sob lip 08, 2023 22:52
Te drganie silnika to może być efektem zużytych poduszek zawieszenia silnika i skrzyni. Szczególnie tej poduchy od dołu do ramy. Ogólnie klepie strasznie pewnie przez niesprawne popychacze hydrauliczne, które prawdopodobnie nie trzymają już. Może to też mieć wpływ na ogólną kondycję i efektywność spalania poprzez niepełne przedmuchanie cylindra wskutek niepełnego i zbyt krótkiego otwarcia zaworów co z kolei może powodować braki zapłonu lub nierównomierną pracę poszczególnych cylindrów. Trzeba by podejrzeć na vagu korekty z czujnika stukowego...
Niestety po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach, 3ci cylinder nadal odbiega od reszty nawet po pulkance i po wyczyszczeniu cylindrów naftą. Zastanawiam się nad jakimś uszlachetniaczem.
1 cylinder - 10 bar,
2 - 8 bar,
3 - 3 bary,
4 - 7 bar
Żeby znaleźć właściwą przyczynę trzeba by rozebrać silnik, a to już jest nieopłacalne niestety dla mnie, nie mówiąc już o kosztach ewentualnej naprawy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ikony EPC oraz ESP Golf 4 1.6 16v AUS

Post autor: marcin7x5 » śr lip 12, 2023 22:30

Zrób próbę olejową. Obstawiam jednak podpalone zawory wydechowe co w tych silnikach zdarza się właśnie na 2 i 3 cylindrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości