Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
Witam mam problem z regulacją xenon AL wchodze w moduł 29 lewe sprawdzam błędy i jest jeden błąd reflektory nie zostały wyregulowane usuwam błąd wchodze 04 ustawienie podstawowe wybieram grupę 1
Klikam ready czekam chwilę i po chwili slychac silniczki w lampach że się ustawiają I pisze żeby wyregulowac reflektory ręcznie ustawiam reflektory I wychodzę z vaga I sprawdzam czy samo poziomowania dziala zaladowalem Bagażnik żeby tył siadl Ale samopoziomowanie nie działa czujniki sprawdzone działają poprawnie dodam że jak znów wchodzę vagiem I wchodzę w błędy od xenonu to znów jest błąd że reflektory nie zostały uregulowane mimo że były regulowane prosiłbym o jakoms pomoc
Klikam ready czekam chwilę i po chwili slychac silniczki w lampach że się ustawiają I pisze żeby wyregulowac reflektory ręcznie ustawiam reflektory I wychodzę z vaga I sprawdzam czy samo poziomowania dziala zaladowalem Bagażnik żeby tył siadl Ale samopoziomowanie nie działa czujniki sprawdzone działają poprawnie dodam że jak znów wchodzę vagiem I wchodzę w błędy od xenonu to znów jest błąd że reflektory nie zostały uregulowane mimo że były regulowane prosiłbym o jakoms pomoc
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
sprawdź w blokach pomiarowych jakie jest wychylenie czujników - jak pamiętam wymagany jest odpowiedni zakres - inaczej nie zadziałają nastawy podstawowe
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
Ok jak bede już w pl to podloncze vaga sprawdzę i Wyśle fotki z bloków pomiarowych
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
odepnij przedni czujnik tak żeby przestawić jego wartość na 1,9 do 2,3V i powiedz czy wtedy się da adaptować
cyt Miskieusz stąd https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=56
Teraz przejdźmy do bloków. Są 3 grupy pomiarowe:
001:
1 kolumna: napięcie zasilania [V]
2 kolumna: napięcie na lampach [V]
3 kolumna: prędkość [km/h]
002:
1 kolumna: wskazania czujnika przód [V] (1.6 - 3.0)
2 kolumna: wskazania czujnika tył [V] (1.6 - 3.0)
3 kolumna: adaptacja "serwomotorów" (sic!) Adp Ok/nOK
4 kolumna: nie mam pojęcia...
003: [edit: znalazłem opis]
Po około minucie sprawdzamy, i tak:
1 kolumna: Waty (30-40, najlepiej 35, w sumie żarniki mają 35W więc to logiczne)
2 kolumna: Volty ( 62-102, u mnie przekracza?)
cyt Miskieusz stąd https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=56
Teraz przejdźmy do bloków. Są 3 grupy pomiarowe:
001:
1 kolumna: napięcie zasilania [V]
2 kolumna: napięcie na lampach [V]
3 kolumna: prędkość [km/h]
002:
1 kolumna: wskazania czujnika przód [V] (1.6 - 3.0)
2 kolumna: wskazania czujnika tył [V] (1.6 - 3.0)
3 kolumna: adaptacja "serwomotorów" (sic!) Adp Ok/nOK
4 kolumna: nie mam pojęcia...
003: [edit: znalazłem opis]
Po około minucie sprawdzamy, i tak:
1 kolumna: Waty (30-40, najlepiej 35, w sumie żarniki mają 35W więc to logiczne)
2 kolumna: Volty ( 62-102, u mnie przekracza?)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
To mam odepiac przedni czujnik i ustawić go ręcznie do tych wartości co mówiłeś I wtedy spróbować jak pisałem problem polega na tym że wchodzę w nastawy podstawowe wchodzę w 01 i pisze czekać I w tym momecie silniczki w lampach ustawiają się I po chwili pisze ustaw reflektory ustawiam reflektory ręcznie I wychodzę z vcds I lampy są ustawione Dobze świeca jak powinny Ale jak np zapakowalem bagażnik siadl konkretnie tył Ale lampy się nie poruszył nawet jedna osobę z przodu kazałem żeby patrzyła I słuchała czy coś będzie się dziala nawet na wysoki najazd wjechalem I żadnej reakcji A powinny się obniżyć I jak wchodzę w kody błędów to dalej jest reflektory nie wyregulowane
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
Dodam że mam zarniki osram 6000k 35w Blue intens
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
czyli procedura regulacji nie została wykonana
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw wrz 17, 2020 17:19
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
Już sam nie wie co z tym zrobić żeby zaczęło poprawnie działać??
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Witam problem z regulacją oryginalnego xenon AL
1. Sprawdź kodowanie:
Bosch
1. Łączymy się z modułem 55 – regulacja zasięgu świateł
2. Kasujemy błędy
3. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
4. Testujemy czy działają silniczki (03 – Test)
AL
1. Łączymy się z modułem 29 – światło lewe
2. Kasujemy błędy
3. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
4. Testujemy czy działają silniczki (03 – Test)
5. Łączymy się z modułem 39 – światło prawe
6. Kasujemy błędy
7. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
2. Podaj wartości z bloków pomiarowych:
Jeżeli coś nie działa, a wszystko mechanicznie zostało dobrze założone, to możesz sprawdzić czemu tak się
dzieje. Połącz się z modułem (Bosch – moduł 55, AL – moduł 29), przejdź do bloków pomiarowych, a tam
znajdziesz:
Grupa | Pole 1 | Pole 2 | Pole 3 | Pole 4
001 | Napięcie T12/1 | Napięcie przetwornicy | Prędkość | -
002 | Przedni czujnik* |Tylny czujnik** | Status adaptacji | Obciążenie
003 | Moc*** | Napięcie**** | Obciążenie | -
* Wartość powinna zawierać się w przedziale od 1,6 do 3,0 V
** Wartość powinna zawierać się w przedziale od 1,6 do 3,0 V
*** Po włączeniu świateł przez co najmniej 1 minutę wartość powinna wynosić od 30 do 40.
**** Wartość w drugiej kolumnie powinna wynosić od 68 do 102
3. Masz dokładny opis jak to adaptować - jak nie działa to patrz powyższy opis jak powinny wyglądać wartości z bloków pomiarowych:
Bosch – moduł 55, AL – moduł 29
Stawiamy na płaskim podłożu auto, zwalniamy hamulec ręczny, wyłączamy światła.
Wchodzimy w 04 (Ust. Podst.), ustawiamy grupę 001, wybieramy Read.
Czekamy dopóki Wait nie zmieni się na Adjust (nie wychodzimy)
Włączamy światła i ustawiamy reflektory za pomocą śrub.
Przechodzimy do grupy 002 i możemy wyłączyć komputer.
Z powyższego zdjęcia co podesłane masz wartości masz czujnik przedni poza zasięgiem - miałem to samo po montażu Xenon u siebie - oryginalny czujnik i łacznik z uchwytami, a jednak. Kup 2 przeguby kulowe i pręt gwintowany. Zrób sobie na wymiar taki uchwyt, aby na postoju po zamontowaniu wartość była w okolicy 1.6-1.8 i wtedy rób adaptację. U mnie tak już od 3-4 lat jeździ.
Bosch
1. Łączymy się z modułem 55 – regulacja zasięgu świateł
2. Kasujemy błędy
3. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
4. Testujemy czy działają silniczki (03 – Test)
AL
1. Łączymy się z modułem 29 – światło lewe
2. Kasujemy błędy
3. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
4. Testujemy czy działają silniczki (03 – Test)
5. Łączymy się z modułem 39 – światło prawe
6. Kasujemy błędy
7. Ustawiamy kodowanie (07 Recode):
00001 – dla Golfa z napędem na przód
00002 – dla Golfa z napędem na 4 koła
00003 – dla Bory z napędem na przód
00004 – dla Bory z napędem na 4 koła
2. Podaj wartości z bloków pomiarowych:
Jeżeli coś nie działa, a wszystko mechanicznie zostało dobrze założone, to możesz sprawdzić czemu tak się
dzieje. Połącz się z modułem (Bosch – moduł 55, AL – moduł 29), przejdź do bloków pomiarowych, a tam
znajdziesz:
Grupa | Pole 1 | Pole 2 | Pole 3 | Pole 4
001 | Napięcie T12/1 | Napięcie przetwornicy | Prędkość | -
002 | Przedni czujnik* |Tylny czujnik** | Status adaptacji | Obciążenie
003 | Moc*** | Napięcie**** | Obciążenie | -
* Wartość powinna zawierać się w przedziale od 1,6 do 3,0 V
** Wartość powinna zawierać się w przedziale od 1,6 do 3,0 V
*** Po włączeniu świateł przez co najmniej 1 minutę wartość powinna wynosić od 30 do 40.
**** Wartość w drugiej kolumnie powinna wynosić od 68 do 102
3. Masz dokładny opis jak to adaptować - jak nie działa to patrz powyższy opis jak powinny wyglądać wartości z bloków pomiarowych:
Bosch – moduł 55, AL – moduł 29
Stawiamy na płaskim podłożu auto, zwalniamy hamulec ręczny, wyłączamy światła.
Wchodzimy w 04 (Ust. Podst.), ustawiamy grupę 001, wybieramy Read.
Czekamy dopóki Wait nie zmieni się na Adjust (nie wychodzimy)
Włączamy światła i ustawiamy reflektory za pomocą śrub.
Przechodzimy do grupy 002 i możemy wyłączyć komputer.
Z powyższego zdjęcia co podesłane masz wartości masz czujnik przedni poza zasięgiem - miałem to samo po montażu Xenon u siebie - oryginalny czujnik i łacznik z uchwytami, a jednak. Kup 2 przeguby kulowe i pręt gwintowany. Zrób sobie na wymiar taki uchwyt, aby na postoju po zamontowaniu wartość była w okolicy 1.6-1.8 i wtedy rób adaptację. U mnie tak już od 3-4 lat jeździ.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości