Zbiorczy - Wymiana modułu komfortu, brak zasilania na radiu po stacyjce, licznik z diesla

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Hip3q
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 27, 2019 12:58
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Golf 4
Silnik: 1.6

Zbiorczy - Wymiana modułu komfortu, brak zasilania na radiu po stacyjce, licznik z diesla

Post autor: Hip3q » ndz wrz 26, 2021 10:49

Witam, ostatnimi czasy troszkę grzebię w swoim G4 i natrafiłem na kilka problemów:
  1. Wymiana modułu komfortu, obecnie posiadam moduł o numerach: 1J0 959 799 AH, jednakże postanowiłem zmienić na 1C0 XXX. Wpadł mi w ręce 1C0 959 799B S0003. Podekscytowany nowymi możliwościami zabrałem się za jego wyminę nie spodziewając się kubła z zimną wodą. Jak to bywa, kostki nie koniecznie pasowały wypustkami więc je lekko zmodyfikowałem (wypustki), podłączyłem, przekręcam zapłon i jak mi nie ryknie alarmem, w lekkim szoku wyłączyłem zapłon i pierwsze co przyszło mi do głowy to próba rozbrojenia alarmu z pilota (otwarcie centralnego) i tu kolejny kubeł zimnej wody. Centralny z pilota na tym module nie zafurczał. No to próba z kluczyka, niestety jak wył tak wyje dalej. No cóż, przyznam szczerze zacząłem panikować, o tyle o ile w zaciszu domowego garażu być może i wycie alarmu nie bardzo komuś stanowi o tyle na blokowiskowym parkingu mogłem sobie narobić wrogów wśród sąsiadów. Całe szczęście, po jakimś czasie alarm przestał wyć. Kolejnej próby już nie podejmowałem.
    I teraz moje pytanie, co zrobiłem nie tak lub czy to jest normalne i trzeba moduł komfortu zaadaptować w jakiś sposób? ewentualnie może pinologia jest inna?
  2. Jako iż już rozebrałem cześć tapicery pod kierownicą i miałem wenę na dalsze wymiany, to postanowiłem podłączyć nowy licznik. Obecny jaki posiadam to 1J0 920 822A BOO ale, że lubię coś ulepszać to chciałem mieć FullFis i zaopatrzyłem się (nie spojrzałem dokładnie na Literkę) w 1J0 920 846C. Tak wiem od Diesla, tarczkę obrotomierza już wymieniłem.
    I teraz pytanie, wystarczy wgrać wsad z Benzynki, dopisać kluczyk (w sumie już dopisany), zaadaptować, ustawić nieszczęsny przebieg i to wsio? czy może jeszcze jakieś kruczki o których nie doczytałem?
  3. Rozwiązany - Po w/w zabiegach zauważyłem, że radyjko przestało furczeć. Nie przejąłem się tym, gdyż to Vordon (chińszczyzna - ale ma ekranik do kamerki i taniocha), miałem je wysłać na reklamację ale coś mnie tknęło i podłączyłem radyjko w domku (radyjko startuje mając +12 stałe i +12 po stacyjce na raz), w domu zafurczało. Cóż myślę sobie znowu dłubanina w kabelkach i szukanie gdzie i co padło. Miernik w łapę i lecę do kostek szukając, które zasilanie leży. Stałe +12 jest, test po stacyjne - brak, szybka kontrola innych elementów po stacyjce, zapalniczka (przepiąłem) działa, kamera w lusterku (też po stacyjce - wpięta w bezpiecznik radia) działa, w sumie wszystko działa. Myślę ok, gdzieś uwalił się przewód. Ogarnę to na spokojnie w wolny dzień. Z racji później godziny i ciemności na dworku poskładałem wszystko przywracając do stanu pierwotnego. Parkuję ja sobie grzecznie i kulturnie na parkingu pod pracą, gaszę auto, zaciągam ręczny, wyciągam kluczyk ze stacyjki, otwieram drzwi i.... co jest do jasnej ciasnej? drzwi zamknięte (mam ustawione autolock powyżej 15 i autounlock po wyjęciu kluczyka), lampka wewnętrzna również nie raczyła zaszczycić mnie swoim blaskiem. W robocie jak w robocie raz jest do boju raz jest odbój, akurat było to drugie, a że wożę swojego pancerniaka w bagażniku (często mi się przydaje) to w wolnej chwili szybki podskok do auta KKL + VAG i sprawdzamy, może coś się przestawiło podczas moich przygód. Wchodzę ja sobie w 46 -> 10 -> Up'uje na 4 i mym oczom ukazuje się Pała (1). Wzruszyłem ramionami, zapaliłem fajkę i wróciłem do roboty. Troszkę poszperałem i naczytałem się, że to pin od stacyjki się uwalił. Niby ok, ale czemu na lusterko i na zapalniczkę idzie zasilanie?
    I teraz pytanie, czy ktoś ma jakiś pomysł zanim znowu przewertuję całą instalację? (wybebeszałem już całą instalację szukając problemu zwarcia z powodu którego wywalało mi bezpiecznik prawej lampy mijania).
  4. Gdzie znajduje się mikrostyk od klapy? w klapie w zamku czy tu przy zderzaku?

Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość. Dziękuję również za wszelkie udzielone informację i porady :bajer: :pub:


//Edit

Punkt 3 został rozwiązany. Przyczyną okazał się spalony bezpiecznik, znajdujący się w kabinie poniżej wszystkimi bezpiecznikami.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości