Zmiana. Kierownicy z multifunkcyjnej na 3ramienną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt mar 15, 2019 12:15
Zmiana. Kierownicy z multifunkcyjnej na 3ramienną
Witam mam problem po wymianie kierownicy z multifunkcyjnej na 3 ramienną nie działa mi klakson ani tempomat doszedłem do tego że to wina taśmy lecz nie wiem jaką taśmę muszę wsadzić lub jak oszukać sterownik taśma jaką posiadam to 1j0 959 654 bk golf 4 2.8 4motion proszę o pomoc może ktoś przerabiał temat
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Zmiana. Kierownicy z multifunkcyjnej na 3ramienną
Wina to jest Twoja, że nie doczytałeś. To nie taśma. Multifunkcja to trochę bardziej skomplikowane diabelstwo niż sam klakson - swoją drogą wygodniejsza niż 3 ramienna, ale jak tam chcesz.
Otóż z multifunkcją jest podłączona tak +12, sterowanie z przekaźnika multifunkcji, masa, sygnał poduszki 1, sygnał poduszki 2.
3 ramienna to: masa do klaksonu, sygnał powrotny do przekaźnika klaksonu po wcisnięciu poduszki żeby trąbiła.
Tu musisz przerobić wiązkę między taśmą a przekaźnikami - przekaźnik multifunkcji wyrzucić.
Temat tempomatu to wymiana manetki na inną (z przyciskami) i przerobienie wiązki.
Musisz do klaksonu pociągnąć 1 przewód przy przekaźnikach, a przekaźnik wyrzucić, do tempomatu od przekaźnika pociągnąć kable do manetki. Użyj szukajki, znajdziesz potrzebne materiały. Ewentualnie coś może tu Ci pomoże - powinno: https://drive.google.com/file/d/18yMbIp ... sp=sharing
[EDIT]:
Ok, mam chwilę teraz wolną to Ci opiszę co i jak.
Po 1 klakson:
Masę podajesz na pin T5/2 wchodzący od strony auta, a na pin T5/3 wychodzi od strony auta sygnał po naciśnięciu kierownicy. Zatem podłączasz go do płyty przekaźników na pin S1/6 (brązowo-niebieski). Możesz wlutować się w kabel o tej barwie między przekaźnikiem 451/452, a płytą przekaźników. To pozwoli na działanie klaksonu. Przekaźnik 451/452 możesz wyjąć.
Po 2 tempomat - tu musisz wymienić manetkę na taką z przyciskami - są 2 typy układu przycisków, wybierz sobie. Polecam ten z dwoma na boku. Po wymianie czeka Cię przerobienie wiązki:
Kable ciągniesz od gniazda przekaźnika 451/452 do czarnej małej kostki T10 wchodzącej w manetkę:
Pin przekaźnika - Kolor - Pin manetki:
T18/8 - czerwonożółty - T10/3
T18/14 - biały - T10/5
T18/16 - niebieski - T10/2
T18/12 - czarnoniebieski - T10/6
Sprawdź też pin T10/4 i T10/7 przy manetce za pomocą multimetra czy mają przejście między sobą.
Po takim podłączeniu powinno działać. Jak nie, to sprawdź komputerem kody błędów i czy manetka nowa nie jest uszkodzona.
Otóż z multifunkcją jest podłączona tak +12, sterowanie z przekaźnika multifunkcji, masa, sygnał poduszki 1, sygnał poduszki 2.
3 ramienna to: masa do klaksonu, sygnał powrotny do przekaźnika klaksonu po wcisnięciu poduszki żeby trąbiła.
Tu musisz przerobić wiązkę między taśmą a przekaźnikami - przekaźnik multifunkcji wyrzucić.
Temat tempomatu to wymiana manetki na inną (z przyciskami) i przerobienie wiązki.
Musisz do klaksonu pociągnąć 1 przewód przy przekaźnikach, a przekaźnik wyrzucić, do tempomatu od przekaźnika pociągnąć kable do manetki. Użyj szukajki, znajdziesz potrzebne materiały. Ewentualnie coś może tu Ci pomoże - powinno: https://drive.google.com/file/d/18yMbIp ... sp=sharing
[EDIT]:
Ok, mam chwilę teraz wolną to Ci opiszę co i jak.
Po 1 klakson:
Masę podajesz na pin T5/2 wchodzący od strony auta, a na pin T5/3 wychodzi od strony auta sygnał po naciśnięciu kierownicy. Zatem podłączasz go do płyty przekaźników na pin S1/6 (brązowo-niebieski). Możesz wlutować się w kabel o tej barwie między przekaźnikiem 451/452, a płytą przekaźników. To pozwoli na działanie klaksonu. Przekaźnik 451/452 możesz wyjąć.
Po 2 tempomat - tu musisz wymienić manetkę na taką z przyciskami - są 2 typy układu przycisków, wybierz sobie. Polecam ten z dwoma na boku. Po wymianie czeka Cię przerobienie wiązki:
Kable ciągniesz od gniazda przekaźnika 451/452 do czarnej małej kostki T10 wchodzącej w manetkę:
Pin przekaźnika - Kolor - Pin manetki:
T18/8 - czerwonożółty - T10/3
T18/14 - biały - T10/5
T18/16 - niebieski - T10/2
T18/12 - czarnoniebieski - T10/6
Sprawdź też pin T10/4 i T10/7 przy manetce za pomocą multimetra czy mają przejście między sobą.
Po takim podłączeniu powinno działać. Jak nie, to sprawdź komputerem kody błędów i czy manetka nowa nie jest uszkodzona.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości