[MK4] centralka pilota montaz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz gru 20, 2020 15:25
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Golf MK4 2003 5d HB 130 -> 176 :)
- Silnik: ASZ
[MK4] centralka pilota montaz
Witam. To mój pierwszy temat. Przeszukalem forum i owszem jest parę takich tematów jednak albo linki albo zdjęcia już dawno wygasłe stąd mój temat. Mam golfa 4 z pełną elektryką ale centralny jest tylko z kluczyka, domykanie/otwieranie szyb także. Po ostatniej awarii zamka chciałem podłączyć centralkę uniwersalną z pilotem jednakże tu jest mały problem. Wiem że muszę się wpiąć w 2 kable z kostki sterowania szyb tylko co dalej? Skąd zasilanie, mruganie kierunkami, domykanie szyb? Ma ktoś jakaś w miarę rzetelną fotoporade krok po kroku lub wideo? Nie chce niepotrzebnie rozbebeszać połowy kabli w aucie. Centralka to zwykły uniwersalny chińczyk BLOW s50.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Golf MK4 2003 1.9 ASZ 130 -> 176
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Jest kilka tematów o CZ w G4. Poszukaj bo było wyjaśniane jak się podpiąć. Z elektryka szyb jest sterowanie zdaje się plusem a bez elektryki masą. W bsi sobie zalogujesz migniecue kierunkami a wspinasz się w dwa kable odpowiednie i już.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz gru 20, 2020 15:25
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Golf MK4 2003 5d HB 130 -> 176 :)
- Silnik: ASZ
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Przewertowałem tego trochę, porównałem z moimi drzwiami i rozpisałem sobie cały schemat kabli. Mam tylko zagwostke skąd złapać stały +12v? W kostce od silnika szyby? Jaki kolor kabla? Ciągnąć kabel do środka?
Golf MK4 2003 1.9 ASZ 130 -> 176
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Wszystko montujesz w budzie nie w drzwiach. Tu gdzie bezpieczniki. Tam wszystko masz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Mógłbyś umieścić tu linki do tych tematów, bo też bym coś takiego zrobił, a skoro ty przewertowałeś forum, to mi byłoby łatwiej
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz gru 20, 2020 15:25
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Golf MK4 2003 5d HB 130 -> 176 :)
- Silnik: ASZ
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Chociażby
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=394863
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=271803
Oraz trochę tutoriali na yt. Nie wygląda to na przesadnie trudne ale kilka niepewności mam odnośnie poprowadzenia zasilania - stałego plusa do centralki. Drzwi mam rozebrane już, schemat na kartce rozpisany, jutro się za to zabieram. Teraz przed świętami brakło czasu - praca + samochód do wigilii stał u mechaniora. Jeśli ktoś chce to wrzucę parę fotek co i jak, jeśli się powiedzie
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=394863
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=271803
Oraz trochę tutoriali na yt. Nie wygląda to na przesadnie trudne ale kilka niepewności mam odnośnie poprowadzenia zasilania - stałego plusa do centralki. Drzwi mam rozebrane już, schemat na kartce rozpisany, jutro się za to zabieram. Teraz przed świętami brakło czasu - praca + samochód do wigilii stał u mechaniora. Jeśli ktoś chce to wrzucę parę fotek co i jak, jeśli się powiedzie
Golf MK4 2003 1.9 ASZ 130 -> 176
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Dziękuję. Ja będę studiował po świętach. Jak się uporasz to się pochwal.
Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz gru 20, 2020 15:25
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Golf MK4 2003 5d HB 130 -> 176 :)
- Silnik: ASZ
Re: [MK4] centralka pilota montaz
Więc się chwalę wszystko działa a czas całej zabawy to około 2h. Sprawa jest dosyć prosta.
Wystarczy się wpiąć kabelkami w wiązkę przed kostką silnika szyb. Delikatnie tapeciakiem trzeba zdjąć odrobinę izolacji z danego kabla, obkręcić odpowiednie kabelki, odrobina lutowania dla pewności połączenia i zaizolować.
Zasilanie - stały plus (u mnie jest sterowanie szybami z kluczyka seryjnie) to czerwono biały gruby kabel.
Sterowanie zamkiem - 4 i 24 kabel z kostki czyli otwarcie/zamknięcie (są numerowane więc żaden problem) niebiesko żółty i zielono żółty.
3x masa - główna (czarny) i od otwierania/zamykania (w moim sterowniku żółty i żółto czarny). Wystarczy na śrubie od blachy prowadnicy szyby.
Domykanie szyb - u mnie zielony w sterowniku. Dokrecić do zamykania zamka.
I tu ważne - CAŁĄ RESZTĘ kabli sterownika izolujemy na końcówkach - po złożeniu boczka jak bym nie ułożył czy pospinał mogą robić zwarcia.
Sterownik zależy od wielkości otworów/uchwytów najlepiej zamontować obok silnika szyby - idealnie się tam wpasuje tylko albo trytytkami albo śruba od silnika szyby.
I tyle, wszystko działa. Żeby sprawdzić czy działa TRZEBA zamknąć drzwi (for dummies - najlepiej od środka ), inaczej nie zareaguje, ale spokojnie tak się dzieje tylko raz po podpięciu wiązki.
Aaa i mruganie kierunkami też działa bez podłączania kabli z centralki, oczywiście jeśli seryjny zamek mruga.
Wystarczy się wpiąć kabelkami w wiązkę przed kostką silnika szyb. Delikatnie tapeciakiem trzeba zdjąć odrobinę izolacji z danego kabla, obkręcić odpowiednie kabelki, odrobina lutowania dla pewności połączenia i zaizolować.
Zasilanie - stały plus (u mnie jest sterowanie szybami z kluczyka seryjnie) to czerwono biały gruby kabel.
Sterowanie zamkiem - 4 i 24 kabel z kostki czyli otwarcie/zamknięcie (są numerowane więc żaden problem) niebiesko żółty i zielono żółty.
3x masa - główna (czarny) i od otwierania/zamykania (w moim sterowniku żółty i żółto czarny). Wystarczy na śrubie od blachy prowadnicy szyby.
Domykanie szyb - u mnie zielony w sterowniku. Dokrecić do zamykania zamka.
I tu ważne - CAŁĄ RESZTĘ kabli sterownika izolujemy na końcówkach - po złożeniu boczka jak bym nie ułożył czy pospinał mogą robić zwarcia.
Sterownik zależy od wielkości otworów/uchwytów najlepiej zamontować obok silnika szyby - idealnie się tam wpasuje tylko albo trytytkami albo śruba od silnika szyby.
I tyle, wszystko działa. Żeby sprawdzić czy działa TRZEBA zamknąć drzwi (for dummies - najlepiej od środka ), inaczej nie zareaguje, ale spokojnie tak się dzieje tylko raz po podpięciu wiązki.
Aaa i mruganie kierunkami też działa bez podłączania kabli z centralki, oczywiście jeśli seryjny zamek mruga.
Golf MK4 2003 1.9 ASZ 130 -> 176
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości