Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartek2191081@onet.p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: czw gru 05, 2019 20:03
Auto: VW Bora
Silnik: AZD

Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02

Post autor: bartek2191081@onet.p » sob wrz 26, 2020 22:35

silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8440
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02

Post autor: wesol » sob wrz 26, 2020 23:30

Przepustnica czy egr nie otwiera się by osiągnąć jakaś żądaną wartość na map sensorze tylko pewne otwarcie tych elementów powinno spowodować odpowiednie spadki na map sensorze. Czyli przepustnica lekko uchylona (prawie zamknięta) a map pokazuje niskie wartości. Otwiera się na polecenie ecm zawór EGR i w tym momencie map powinien pokazać wyższe wartości. Jeśli nie zrobi tego to znaczy że egr się wcale fizycznie nie otworzył i nie puścił tych spalin. Oczewiscie egr sterowany elektrycznie gdy się psuje robi też inne psikusy. Ecm mu daje napięcie by go lekko uchylić i powinien potencjometr zainstalowany na zaworze pokazać sygnał zwrotny położenie (ilość otwarcia egr) a tu np jest lipa. Nie ma sygnału bo potencjometr się wytarł. Ecm widzi jakby cały czas zawór zamknięty więc podwyższa napięcie na silniczku zaworu by go otworzyć. Silnik faluje itp bo dostaje za dużo spalin mimo że ecm jakby twierdzi że wcale nie dostał tychże spalin. Dlatego się dławi itp.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

michaelt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr paź 23, 2013 18:21

Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02

Post autor: michaelt » ndz wrz 27, 2020 00:15

wesol pisze:
sob wrz 26, 2020 23:30
Przepustnica czy egr nie otwiera się by osiągnąć jakaś żądaną wartość na map sensorze tylko pewne otwarcie tych elementów powinno spowodować odpowiednie spadki na map sensorze. Czyli przepustnica lekko uchylona (prawie zamknięta) a map pokazuje niskie wartości. Otwiera się na polecenie ecm zawór EGR i w tym momencie map powinien pokazać wyższe wartości. Jeśli nie zrobi tego to znaczy że egr się wcale fizycznie nie otworzył i nie puścił tych spalin. Oczewiscie egr sterowany elektrycznie gdy się psuje robi też inne psikusy. Ecm mu daje napięcie by go lekko uchylić i powinien potencjometr zainstalowany na zaworze pokazać sygnał zwrotny położenie (ilość otwarcia egr) a tu np jest lipa. Nie ma sygnału bo potencjometr się wytarł. Ecm widzi jakby cały czas zawór zamknięty więc podwyższa napięcie na silniczku zaworu by go otworzyć. Silnik faluje itp bo dostaje za dużo spalin mimo że ecm jakby twierdzi że wcale nie dostał tychże spalin. Dlatego się dławi itp.
Dzięki za wyjaśnienie. Teraz już rozumiem jak to działa. Chyba pozostanie zamówić nowy zawór.



jarek_u1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 25, 2010 17:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Emulator/Symulator zaworu EGR - Golf 4, 1.6 16V AZD,'02

Post autor: jarek_u1 » ndz wrz 27, 2020 17:33

Witam co prawda ja mam BCB ale też się męczyłem z egr i też mnie męczył check. Kupowałem używki aż sztuk 3 i nic to nie dało w końcu kupiłem nówkę z allegro i już mam spokój rok czasu. Jak co daje link poniżej od niego kupowałem.


https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-vw- ... 9143152638



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości