Wymiana zegarów golf 4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana zegarów golf 4
Witam wszystkich chciałbym się poradzić jak mogę wymienić zegary bez fis na fis numery mojego licznika to 1j0920806x
Re: Wymiana zegarów golf 4
Masz CAN i IMMO3, więc chcąc szukać FULL FISa do diesela interesują Cię liczniki:
- 1J0 920 846C
- 1J5 920 846C
1/2 FIS:
- 1J0 920 826C
- 1J5 920 826C
Po wymianie licznika konieczna będzie adaptacja kluczyków/immo.
- 1J0 920 846C
- 1J5 920 846C
1/2 FIS:
- 1J0 920 826C
- 1J5 920 826C
Po wymianie licznika konieczna będzie adaptacja kluczyków/immo.
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wymiana zegarów golf 4
Ogólnie jak chcesz taniej kupić to można pokombinować z tarczami, wsadem i obudową. Wtedy podejdą liczniki z Passata B5, Golfa 4, Bory, anglików. Zacznijmy od wytłumaczenia jak szukać:
nr składa się z 9 znaków i czasem pomocniczych liter (wariantów).
abc def ghi (pomocnicze znaki)
abc - nr modelu i wariantu:
1J0 - Golf/Bora
1J5 - Golf/Bora tarcze sport
3B0 - Passat B5
def - komunikacja z ECU po CAN - jeżeli masz 920 to pakujesz 920, jak 919 to 919, ale pozostałe ghi są inne dla 919 - tam nie ma schematu:
919 - sygnały analogowe
920 - sygnał po CAN
g - wersja tarcz (KM/H lub Mile)
9 - wersja z prędkością w milach
8 - wersja z prędkością w KM/H
Czasami wersja z milami ma inaczej ułożone prędkości niż z KM/H i wtedy trzeba na to uważać żeby nie pomylić przy wgrywaniu wsadu (programu z immo)
h - wyświetlacz
0 - bez wyświetlacza
1 - MFA, ale tylko w przypadku innych aut, w 920 dla VW nie istnieje wersja z 1
2 - Fis 1/2
4 - Fis pełny
i wersja immo oraz komunikacja z modułem komfortu po CAN (1C) lub bez komunikacji dla modułów 1J.
0, 1, 2 - moduł komfortu 1J, immo 2
5 - moduł komfortu 1C, immo 2
6, 7, 9 - moduł komfortu 1C, immo 3 (9 nie ma komunikacji z radiem MFD bez tunera - tylko wersja G z tunerem działa)
pomocnicze znaki - wersja tarcz (220/260 KM/H, ilość obrotów, skrzynia manualna/automat) - tu jest największy cyrk, dlatego w przypadku liczników z fis zawsze patrzę tylko na wygląd tarcz i znaki główne, a następnie wgrywam wsad i ustawiam go pod auto. W przypadku przekładania tarcz na inne do wersji z fis to licznik jest nieważny jakie ma znaki pomocnicze. Ważne tylko dla wersji bez FIS w przypadku automatycznej skrzyni. Nie warto opisywać tu wszystkiego, bo znak diesla dla passata jest taki jak benzyny dla golfa, więc to już trzeba wg katalogu nr poszukać do wsadu i wgrać.
W przypadku 1j0920806x możesz dobrać liczniki wg szablonu:
abc 920 ghi czyli:
Na początku numeru:
1J0
1J5
3B0
W środku numeru:
920
Na końcu numeru:
826
827
829
846
847
849
926 (przełożenie tarcz wymagane)
927 (przełożenie tarcz wymagane)
929 (przełożenie tarcz wymagane)
946 (przełożenie tarcz wymagane)
947 (przełożenie tarcz wymagane)
949 (przełożenie tarcz wymagane)
I znak pomocniczy jeżeli chcesz bez przełożenia tarcz:
dla początku 1J0/1J5 ma być C, a dla 3B0 ma być A
Na koniec wystarczy ogarnąć wsad razem z immo i śmiga.
nr składa się z 9 znaków i czasem pomocniczych liter (wariantów).
abc def ghi (pomocnicze znaki)
abc - nr modelu i wariantu:
1J0 - Golf/Bora
1J5 - Golf/Bora tarcze sport
3B0 - Passat B5
def - komunikacja z ECU po CAN - jeżeli masz 920 to pakujesz 920, jak 919 to 919, ale pozostałe ghi są inne dla 919 - tam nie ma schematu:
919 - sygnały analogowe
920 - sygnał po CAN
g - wersja tarcz (KM/H lub Mile)
9 - wersja z prędkością w milach
8 - wersja z prędkością w KM/H
Czasami wersja z milami ma inaczej ułożone prędkości niż z KM/H i wtedy trzeba na to uważać żeby nie pomylić przy wgrywaniu wsadu (programu z immo)
h - wyświetlacz
0 - bez wyświetlacza
1 - MFA, ale tylko w przypadku innych aut, w 920 dla VW nie istnieje wersja z 1
2 - Fis 1/2
4 - Fis pełny
i wersja immo oraz komunikacja z modułem komfortu po CAN (1C) lub bez komunikacji dla modułów 1J.
0, 1, 2 - moduł komfortu 1J, immo 2
5 - moduł komfortu 1C, immo 2
6, 7, 9 - moduł komfortu 1C, immo 3 (9 nie ma komunikacji z radiem MFD bez tunera - tylko wersja G z tunerem działa)
pomocnicze znaki - wersja tarcz (220/260 KM/H, ilość obrotów, skrzynia manualna/automat) - tu jest największy cyrk, dlatego w przypadku liczników z fis zawsze patrzę tylko na wygląd tarcz i znaki główne, a następnie wgrywam wsad i ustawiam go pod auto. W przypadku przekładania tarcz na inne do wersji z fis to licznik jest nieważny jakie ma znaki pomocnicze. Ważne tylko dla wersji bez FIS w przypadku automatycznej skrzyni. Nie warto opisywać tu wszystkiego, bo znak diesla dla passata jest taki jak benzyny dla golfa, więc to już trzeba wg katalogu nr poszukać do wsadu i wgrać.
W przypadku 1j0920806x możesz dobrać liczniki wg szablonu:
abc 920 ghi czyli:
Na początku numeru:
1J0
1J5
3B0
W środku numeru:
920
Na końcu numeru:
826
827
829
846
847
849
926 (przełożenie tarcz wymagane)
927 (przełożenie tarcz wymagane)
929 (przełożenie tarcz wymagane)
946 (przełożenie tarcz wymagane)
947 (przełożenie tarcz wymagane)
949 (przełożenie tarcz wymagane)
I znak pomocniczy jeżeli chcesz bez przełożenia tarcz:
dla początku 1J0/1J5 ma być C, a dla 3B0 ma być A
Na koniec wystarczy ogarnąć wsad razem z immo i śmiga.
Re: Wymiana zegarów golf 4
Mam jeszcze takie pytanko jak zgrać wsad ze starego licznika i go wgrać do nowego
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Wymiana zegarów golf 4
A to już poczytaj lub pooglądaj o Vag Eeprom Programmer. Są filmy na YouTube co i jak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości