Witam.
Mam problem dotyczący 1/2 FISA. Otóż nadchodzi ciepło, a z nim upał w aucie co skutkuje zanikaniem mi informacji na fisie. Zastanawiam się nad zmianą licznika na FULL FIS. Mój licznik to 1J5 920 825 C z 1/2 fisem, a mam na oku licznik w dobrej cenie o numerach 1J5 920 846 C sprzedawca posiada "pin" (nie wiem o co chodzi) oraz włączone wszystkie ukryte opcje tzn na baku itp.. Czy po zmianie licznika będę musiał coś robić? Jakoś go adaptować? Są jakieś dokładne instrukcje co do zmiany licznika krok po kroku jak to zrobić? Mam vag-com i kabel, czy się poddać i lepiej oddać licznik na wymianę wyświetlacza? Ponieważ jestem kompletnie zielony w tej sprawie
Vw Bora 1.9 TDI LICZNIK FIS 1/2 full FIS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
- Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH
Re: Vw Bora 1.9 TDI LICZNIK FIS 1/2 full FIS
Wszystko masz opisane na forum naprawde ciezko jest poszukac ? Ludzie nie beda pisac tego samego 50 razy. odpowiem tylko ze bedziesz musial zaadaptowac kluczyki i jak ci daje pin to wystarczy vag-com jest to opisane na forum. A tak pozatym to wydaje mi sie ze ten licznik nie jest w jakies dobrej cenie, bo Mirki handlarze za te dodatkowe funkcje podnosza cene do gory chociaz ze wszystko jest opisane na forum jak zrobic takie rzeczy. Wejdz w kategorie Style na forum i bedziesz mil tam opisane wszystko
Re: Vw Bora 1.9 TDI LICZNIK FIS 1/2 full FIS
Niestety, ale po przeczytaniu multum postów i tematów nie znalazłem na nich odpowiedzi, lecz po takim czasie sam rozkodowałem o co chodzi metodą prób i błędów. Dla potomnych którzy będą mieli problem z wymianą zostawiam parę wskazówek.
1.Najpierw w Vagu wchodzimy w instrumenty 17, login - i wpisujesz pin 0XXXX. liczba "zero" przed pinem jest konieczna.
2. Później opcja "adaptacja", kanał 00, klikamy odczyt, (nic nie zmieniasz), test i save.
3. Wyłączamy zapłon i włączamy po chwili z powrotem wykonujemy to co w pierwszym punkcie.
4.Adaptacja, wybieramy kanał 21, w okienku nowa wartość (new value) wpisujemy 0, test i save. W tym momencie kasuje się stare kluczyki przypisane do immo w liczniku.
5. Teraz w zależności od tego ile ma się kluczyków do przypisania, taką liczbę wpisujemy w to okienko (np.1), test, save. Wtedy lampka immo powinna zgasnąć i auto już cyka.
6. W zależności od wyposażenia naszego auta, musimy zakodować licznik pod swoje auto czyli:
Na vagu wchodzimy w 17 - instruments kodowanie 07
wpisujemy nową pięciocyfrową liczbę w zależności od potrzeb.
Kodowanie (12345)
12XXX
pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:
00 - brak opcji
+01 - zużycie klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja
jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu np.
zapięcie pasów, płyn do spryskiwaczy i nawigacja
02+04+16=22
XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)
1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów (w zasadzie dla prawidłowego działania obrotomierza):
4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)
XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej
1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648
Jeśli ktoś chce dobrać licznik:
1 ciąg znaków 1J0 licznik ze zwykłymi tarczami
1 ciąg znaków 1J5 licznik ze srebrnymi tarczami - popularnie na allegro nazywanymi SE
2 ciąg znaków 919 licznik bez CAN - analogowy
2 ciąg znaków 920 licznik z CAN
3 ciąg znaków pierwsza cyfra 8 europa 9anglik
3 ciąg znaków druga cyfra 0 - nie ma wyświetlacza po środku 2 jest wyświetlacz tzw 1/2 fis 4 jest pełny wyświetlacz FIS
3 ciąg znaków trzecia cyfra 1 lub 2 w przypadku licznika z drugim ciągiem znaków 920 (czyli np 1J0 920 822) to licznik z kontrolką airbag analogową - po informacji od forumowicza - poprawiam - z cyfrą 1 może nie mieć analog airbag
3 ciąg znaków trzecia cyfra 5 to licznik immo 2
3 ciąg znaków trzecia cyfra 6 to licznik immo 3
To tyle, można cieszyć się nowym licznikiem. Pozdrawiam.
1.Najpierw w Vagu wchodzimy w instrumenty 17, login - i wpisujesz pin 0XXXX. liczba "zero" przed pinem jest konieczna.
2. Później opcja "adaptacja", kanał 00, klikamy odczyt, (nic nie zmieniasz), test i save.
3. Wyłączamy zapłon i włączamy po chwili z powrotem wykonujemy to co w pierwszym punkcie.
4.Adaptacja, wybieramy kanał 21, w okienku nowa wartość (new value) wpisujemy 0, test i save. W tym momencie kasuje się stare kluczyki przypisane do immo w liczniku.
5. Teraz w zależności od tego ile ma się kluczyków do przypisania, taką liczbę wpisujemy w to okienko (np.1), test, save. Wtedy lampka immo powinna zgasnąć i auto już cyka.
6. W zależności od wyposażenia naszego auta, musimy zakodować licznik pod swoje auto czyli:
Na vagu wchodzimy w 17 - instruments kodowanie 07
wpisujemy nową pięciocyfrową liczbę w zależności od potrzeb.
Kodowanie (12345)
12XXX
pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:
00 - brak opcji
+01 - zużycie klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja
jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu np.
zapięcie pasów, płyn do spryskiwaczy i nawigacja
02+04+16=22
XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)
1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów (w zasadzie dla prawidłowego działania obrotomierza):
4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)
XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej
1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648
Jeśli ktoś chce dobrać licznik:
1 ciąg znaków 1J0 licznik ze zwykłymi tarczami
1 ciąg znaków 1J5 licznik ze srebrnymi tarczami - popularnie na allegro nazywanymi SE
2 ciąg znaków 919 licznik bez CAN - analogowy
2 ciąg znaków 920 licznik z CAN
3 ciąg znaków pierwsza cyfra 8 europa 9anglik
3 ciąg znaków druga cyfra 0 - nie ma wyświetlacza po środku 2 jest wyświetlacz tzw 1/2 fis 4 jest pełny wyświetlacz FIS
3 ciąg znaków trzecia cyfra 1 lub 2 w przypadku licznika z drugim ciągiem znaków 920 (czyli np 1J0 920 822) to licznik z kontrolką airbag analogową - po informacji od forumowicza - poprawiam - z cyfrą 1 może nie mieć analog airbag
3 ciąg znaków trzecia cyfra 5 to licznik immo 2
3 ciąg znaków trzecia cyfra 6 to licznik immo 3
To tyle, można cieszyć się nowym licznikiem. Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości